• GrowMyHair
  • Registratie: maart 2009
  • Niet online
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Tablet, in de kleur wit. Liefst gecombineerd met een snelle en recente android en een 9" OLED scherm met FHD resolutie

Wat is je budget?
Liefst €300, Budget is niet zo belangrijk. Prijs/kwaliteit/economische_levensduur des te meer.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Cadeau te doen aan mn vriendin? Zij speelt er dan spelletjes op, videobellen, wat youtube/film kijken en internetten.

Wat heb je zelf al gevonden?
Nexus 9

Welke vragen heb je hier nog over?
Er lijkt niet echt een tablet te zijn die aan mijn wensen voldoet. Sowieso het aantal Lollipop tablets is erg beperkt en een goed update beleid is er ook niet.
Ik heb het idee dat als je nu een KK tablet koopt, je meteen al achter loopt en je je hier over een jaar al aan gaat storen. Vandaar de keuze voor de Nexus.
Ook verwacht ik dat de tablet vooral 's avonds op de bank gebruikt gaat worden en een OLED scherm in deze vrij donkere omgeving goed tot zn recht komt. Wat dat betreft is de N9 misschien niet zo'n goed idee.

• jerring1980
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 11:44
ik heb zelf de nvidia shield tablet, werkt perfect en nexus-like updates

• nul07
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 14-09-2015
Moet de tablet nog steeds perce een android tablet zijn?
In de regel kun je met Android tablets (behalve de nexus) rekenen op nog minder langdurige support dan bij telefoons.
Je wordt dan al snel afhankelijk van alternatieve roms zoals cm.

De nexus9 heeft dezelfde resolutie als:
De iPad mini
De Jolla Tablet
De Nokia N1.

Volgens mij heeft de vorige Ipad mini ook een retina scherm:
pricewatch: Apple iPad Mini Retina WiFi 16GB Grijs
Bij Apple zit je iig qua langdurige software support goed.

Samsung heeft de beste oled tablets,
Maar tegelijkertijd ook matige software support.

[Voor 12% gewijzigd door nul07 op 19-06-2015 17:33]

Privacy? ja graag: Het VPN Topic en het Ad-blocking Topic

• GrowMyHair
  • Registratie: maart 2009
  • Niet online
Bedankt allemaal voor de tips!! Uiteindelijk is het toch de Nexus 9 geworden, die bij MM opeens in de aanbieding was, wat wel de doorslag gaf. Ik hoop dat ie in de smaak valt.

De shield was een goed alternatief, maar een witte behuizing was een harde eis (niet van mij), en daarmee viel deze af.
Zelf zou ik het liefst Ubuntu of windows draaien met een touch interface en zie ik het nut niet zo van de huidige tablets, die vooral uitvergrote en beperkte telefoons zijn. Maarja, hij is uiteindelijk niet voor mij.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee