Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een newbie in de markt van NAS systemen en ik vond het tijd worden om toch over te gaan aangezien ik geen gebruik meer maak van vaste pc's en bijna alles in mijn woning draadloos is. En omdat ik nogal een media freak ben als het gaat het om series films en muziek dacht ik hiermee een goede stap te zetten.

Ik zoek een?
Een NAS en heb voorlopig de Synology DS215J op het oog

Wat is je budget?
200

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, voor zover ik me onderzoek gedaan heb is Synology 1 van de betere merken vandaar ook de bovenstaande keuze

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik ga de NAS gebruiken als media server en data opslag, ik zou graag op me werk direct in mijn eigen muziek collectie willen zitten. Daarnaast zie ik het liefst via DLNA video's gestreamd direct naar me TV, echter heb ik gelezen dat het met transcoden? van de video een 1GB RAM NAS nodig is op zijn minst. Ik heb ook een mediaplayer (Eminent) die veel meer kan afspelen waardoor eventueel het transcoden? van de video niet nodig is op de NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acemoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:42
https://www.synology.com/en-uk/knowledgebase/faq/577
De DS215J zit in groep 2, dat wil zeggen dat transcoding niet z'n sterkste ding is.
"Transmit original files to the DLNA devices; supported formats depend on the device."
Dus transcoding is er niet bij met DLNA denk ik dan, dus dat is geen probleem.
Maar zeker als je toch je mediaplayer er bij gaat gebruiken, dan is transcoden totaal niet meer nodig.

Zelf heb ik niet veel ervaring met een NAS, ik heb sinds een paar weken DSM van synology op m'n zelf bouw nas staan en dit bevalt me erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik het goed begrijp zal ik een NAS moeten nemen met minimaal 1GB RAM als ik wel decoden op de nas om het streamen naar me tv die niet veel ondersteund als het gaat om afspelen van bestanden. In dat geval gebeurt dat op de NAS en niet op de tv toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begrijp eigelijk het hele transcoding gedoe niet, waarom gewoon geen Raspberry Pi ofzo met Kodi erop en gewoon via het netwerk afspelen zonder transcoding blues?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik minder apparatuur wil gebruiken, het zou mooi zijn als ik mijn mediaplayer nu weg kan doen als ik het direct naar me tv kan sturen.

Ik neem dan aan dat dat mogelijk is

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2015 18:10 ]

Pagina: 1