• Keversloper
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-12-2025
2.5 weken terug bij mediamarkt de Philips 6809 58 inch uhdtv aangeschaft voor de prijs van 900 euro.

Op dag 1 van het uitpakken van de tv meteen al het probleem dat het klepje van de
afstandsbediening niet goed sloot en de afstandsbediening alleen werkte met een stukje
karton erachter. Nou woon ik 40km van de mediamarkt vandaar, dus oke prima. Verder
heb ik daar geen last van.

Op dag 2 zag ik in 1 keer een dode pixel in het midden van het scherm zitten. Een lekkere witte die
je goed ziet tijdens donkere stukken, dus mediamarkt gebeld en kon de tv zonder problemen omruilen
of me geld terug krijgen.
Over de beeldkwaliteit was ik zeer te spreken dus natuurlijk omgeruild voor een ander exemplaar.

Dag 13 nieuwe tv. Ik kreeg in 1 keer last met tv kijken dat links bovenin de source in beeld kwam.
Dus lekker tv kijken met hdmi 1,2,3, of 4 in beeld. Soms was het 5 seconden weg en daarna kwam het
weer terug. Dit maakte niet uit welke bron erop aangesloten was, want bij elke bron begon het weer
met knipperen.

Verschillende hdmi kabels gebruikt maar dat maakte geen enkel verschil. Vervolgens de stekker
er 30 seconden uit gehaald en daarna weer ingeschakeld. Dat leek te helpen, maar na 3 minuten
was het alweer bingo.

Toen maar een firmware update erop gooien, want misschien lag het wel aan de software. Ook dat
was niet de oplossing.

Dag 15 ( omdat er weekend tussen zat en ik werk op zaterdag )
Mediamarkt weer opgebeld en het probleem uitgelegd. Hun vertelde me dat ik tv weer moest brengen.
Dit was dus de 2de tv in 2 weken met andere problemen waar ik weer 40km voor heen en terug moest.
Nou ja, ik weer tv van de muur gehaald, inladen en op naar de winkel.

Daar het probleem uitgelegd en had ook een filmpje gemaakt voor het geval hij het daar niet zou doen.
En natuurlijk. De tv in de winkel gaf geen kick. Alles werkte en er kwam geen hdmi in beeld. Ik uitgelegd
dat ik niet van plan ben om hem weer mee te nemen, omdat ik weet dat het niet aan mijn apparatuur ligt.

Ze boden aan om de tv de volgende dag uitvoerig te testen en ik kon weer naar huis zonder tv. Ik heb hier nog een 40 inch full hd samsung staan dus ik kan wel even vooruit. Thuis alles op de Samsung aangesloten zonder enige problemen.

Dag 16
Mediamarkt had gebeld en ze hadden geen problemen ondervonden met de tv. Ik bood aan om langs te komen met mijn mediaspeler en hdd tv recorder met dezelfde hdmi kabels als die ik thuis gebruik om
de tv daar te testen.
Daar aangekomen en alles aangesloten met mijn eigen kabels en natuurlijk. Alles werkt prima zonder problemen met de source in beeld. Ik dacht misschien, oke misschien heeft de lange tijd zonder stroom misschien iets opgelost.

Thuis aangekomen vandaag, tv weer aan de muur gehangen. Alles aangesloten en wederom binnen 2 minuten, hup de hdmi komt weer in beeld. Precies hetzelfde probleem als daarvoor. Om alles uit te sluiten heb ik daarna de tv met dezelfde ingangen op dezelfde manier als bij mediamarkt aangesloten, zonder enige andere vorm van input. Maar ik heb het probleem nog steeds.
Op dit moment begin ik toch behoorlijk gefrustreerd te raken en bel vervolgens mediamarkt op en leg
wederom uit, dat ik toch nog steeds met een niet werkende tv zit.

Ik ben ondertussen dus 4x op en neer gereden, moet betalen voor de parkeergarage en ze geven me een tv mee die gewoon niet goed is. Ik heb ze het filmpje laten zien, maar daar doen ze ook niks mee.
Heb het zo uitgelegd en wil graag een tv die werkt zonder problemen, maar ben niet van plan om 80x op een neer te rijden. Het kost me elke keer 3 uur tijd.

Vervolgens aan de telefoon kwamen ze met de opties om het via Philips te spelen dat ze langs komen.
Ik uitleggen dat de tv 2 weken oud is en het 2de exemplaar is wat niet werkt. Tevens werkt de samsung zonder enig mokken. Toen melde de man aan de telefoon dat ik tv kon terugbrengen, maar dat het wel
geld gaat kosten. Nou ben je helemaal mooi. Koop je een (dure tv) die niet werkt, moet je 8x40km rijden
en ook nog eens geld betalen als ik hem terug wil brengen. Ik wil hem niet terug brengen, ik wil er gewoon 1 die werkt!

Ik wil graag deze tv en wil me geld niet terug.
Ik ben ook niet van plan om weer terug te rijden met dat ding. Op deze manier
met de tijd wat erin zit had ik bijna een 60 inch kunnen kopen.

Wat zou ik het beste kunnen doen ?

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-01 14:04
Ik zou toch wel proberen om erachter te komen wat nou precies het probleem is? Misschien toch een soort van interferentie of iets dergelijks waardoor hij het thuis niet doet en daar wel? Het lijkt me geen toeval dat 'ie daar over meerdere tests geen kuren vertoont en bij jou al binnen enkele minuten problemen geeft.

Al eens geprobeerd de tv ergens anders te plaatsen/gebruiken of alle andere apparaten in de buurt uit te zetten oid

Geen idee overigens of zoiets kan helpen, weet verder niks van stroom en interferentie die apparaten kunnen veroorzaken, maar zou het zelf als leek op dat gebied iig ff proberen als 'ie 't op een andere locatie (mediamarkt) wel probleemloos lijkt te doen :P

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-01 03:14
Lijkt mij ook niet dat het een software probleem is, anders zouden andere mensen dit probleem ook wel hebben.

Misschien een storende IR ergens?

• MB113
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

MB113

Netwerken is net werken.

Ja, lijkt wel of je i+ knop op je afstandbediening 'm flipt. Toch wel benieuwd naar dat filmpje eigenlijk, heb je dit probleem alleen bij een zwart scherm?
Vroeger was er altijd een instelling dat er een on screen display aan kon gaan als het scherm zwart was.

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik zie voorlopig een winkel die wel probeert service te verlenen en zich netjes aan de eigen regels houd, en iets wat eerder op een technisch probleem lijkt bij de gebruiker thuis. Ik heb de naam van de winkel uit de titel gehaald en verplaats dit naar het TV-gedeelte.

SF >> TB

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Keversloper
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-12-2025
Ik zeg natuurlijk ook niet dat ze het niet proberen. Alleen wat is wijsheid. Ik kom er nu wel achter dat als ik de i+ toets indruk en daarna afsluit, de hdmi in beeld voor de hele duur van de film op de mediaspeler uit blijft. Wanneer ik weer naar het menu ga van de speler, komt ie weer in beeld en gaat weer knipperen. Als ik daarna weer iets aan zet blijft ie knipperen totdat ik weer de i+ knop gebruik.

• 3CPO
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-01 10:43
Bij de Philips tv's van vroeger (CRT) kon je de OSD-SOURCE-constant-in-beeld aan en uitschakelen
door de I+ knop een aantal tellen ingedrukt te houden, al geprobeerd?

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-01 08:17

FlyEragon

Alien Monkeys

Je kon beter iemand van Philips laten langskomen, die weten wel raad met dit soort software eigenaardigheden en ze kunnen ook geheime menu's in. Verbaast me niks trouwens, Philips (is het nog wel Philips of was het inmiddels een OEM merk met Philips naampje er op) heeft bijna altijd wel dit soort eigenaardigheden.
Pagina: 1