Lichte kromming van moederbord in kast.

Pagina: 1
Acties:

• PCard
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 13-01-2024
Vandaag heb ik mijn nieuwe moederbord in mijn nieuwe kast gestopt, maar blijkbaar is een van de schroefgaten iets te hoog (kreeg hem er niet verder in), waardoor de linkerbovenhoek nu 1,5 millimeter kromming heeft naar boven. Ik kwam hier pas achter toen ik het plaatje (wat over de USB en geluidsaansluitingen heen gaat) erop zette.

Kan ik het zo laten zonder problemen?

Het is namelijk erg lastig om hem er nog uit te halen vanwege een schroef die onder CPU koeler zit, dus zou ik de koeler er weer af moeten halen, maar ik heb deze koeler er met veel pijn en moeite op gekregen vanwege schroeven die moeilijk bereikbaar zijn met de schroevendraaier.

Kast: Bitfenix Raider
Moederbord: MSI 970 Gaming
Koeler: Gelid Solutions Tranquillo Rev. 2

• rjmno1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04-01 21:12
PCard schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 00:04:
Vandaag heb ik mijn nieuwe moederbord in mijn nieuwe kast gestopt, maar blijkbaar is een van de schroefgaten iets te hoog (kreeg hem er niet verder in), waardoor de linkerbovenhoek nu 1,5 millimeter kromming heeft naar boven. Ik kwam hier pas achter toen ik het plaatje (wat over de USB en geluidsaansluitingen heen gaat) erop zette.

Kan ik het zo laten zonder problemen?

Het is namelijk erg lastig om hem er nog uit te halen vanwege een schroef die onder CPU koeler zit, dus zou ik de koeler er weer af moeten halen, maar ik heb deze koeler er met veel pijn en moeite op gekregen vanwege schroeven die moeilijk bereikbaar zijn met de schroevendraaier.

Kast: Bitfenix Raider
Moederbord: MSI 970 Gaming
Koeler: Gelid Solutions Tranquillo Rev. 2
Onder die andere 3 schroeven zou je ringetjes kunnen monteren zodat het bord recht komt te zitten.
Mischien 1 of 2 ringetjes per gat zou voldoende moeten zijn licht eraan hoe dik die ringetjes dus zijn, zodat je het bord opvult met die ringetjes.
Zal je kunnen krijgen bij de gamma of de praxis. :)
alle ringetjes monteren bij de schroefgaten wat dus alle 3 lager of hoger liggen dan die 1,5 millimeter speling.
Tevens haal het bord er eens vanaf en kijk eens langs die printplaat af met een oog open en ander gesloten, de kanten van dat moederbord zou dus recht moeten zijn.
Een vaak gebruikt bord zal krom zijn als het al jaren licht te draaien.
Dat komt door de spanningen van het warm worden en afkoelen, die komen dan vrij, en het bord gaat zig dan ''gooien'' wat vrij normaal zal zijn na jaren van gebruik.

ik zou het bord niet zo laten, probeer het bord zo recht mogelijk te monteren met die schroefgaten.
Als je je videokaart gaat monteren duw je misschien het bord kapot.
Met het geheugen idem dito. 8)7

@pccard:graag gedaan.

[ Voor 24% gewijzigd door rjmno1 op 19-06-2015 00:33 ]

• PCard
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 13-01-2024
Bedankt voor de tip, rjmno1! Zal ik doen!