Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

HP pavilion 17-e073ED gpu upgraden.

Pagina: 1
Acties:

• Inoble
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-10 16:36

Inoble

Denkt Koning te zijn

Topicstarter
Goedendag beste medetweakers,

Inleiding

Ik heb nu voor school een simpele laptop wegens het feit dat ik toendertijd een aparte budget game pc had voor spellen. Nu heb ik een "High-End" pc dus neem dit zometeen graag mee in jullie reactie.

Het doel is om uiteindelijk wat meer Power in mijn laptop te krijgen voor spellen, hoe ik dit wil bereiken leg ik zo uit. Echter hoop ik dat jullie mij - en ik vertrouw jullie daar vol op, wel op een reële manier kunnen helpen hierbij. Kortom gamen op de laptop is dus geen must wegens de desktop maar zou fijn zijn als dit kon zonder een hele nieuwe laptop er voor aan te schaffen.

Wat is dan je plan/vraag?

Nou sinds dat sommige mensen denken dat domme vragen niet bestaan stel ik hem maar gewoon, normaal ben ik wel redelijk op kennis maar laptops is toch een beetje een leeg gat in mijn knowhow.

Afijn zonder meer gedoe:

Kan ik in mijn laptop een andere GPU stoppen?

Ik ben nu aan het kijken naar een 8970m (mag zowel tweedehands zijn als via een webshop)

Specs horen hier natuurlijk bij voor wat meer duidelijkheid :)

AMD A8-5550M APU met Radeon 8550G geïntegreerde gpu in de cpu zelf en een dedicated Radeon 8670M.

17'3" 1600*900 lcd paneel
8 GB onverhoogbaar RAM geheugen
A70 m moederbord / socket

Specificatie link:
pricewatch: HP Pavilion 17-e073ed

Waarom zou je dit willen?

Het is echt niet zo dat dit nu mijn main gaming station moet zijn maar als je weg bent voor een tijdje (stage in het buitenland of game pc in studenten huis en in het ouderlijk huis niks bijvoorbeeld) is het wel leuk om soms even een spelletje te spelen. Echt niet voor de hele dag maar gewoon als even tussendoor een half uurtje.

Welke spellen komen op je laptop?

Crysis 3
Battlefield 3 of Far Cry 3
Fifa 15

Die spellen zijn nu, op Fifa na letterlijk niet te spelen. Ik hoef geen ultra zoals op me pc maar medium op native resolutie is wel fijn ;) veel beter dan 1024*600 en alles zo laag mogelijk en dan nog maar 30 fps halen

Haha oké jij bent grappig, maar ben je ook van plan om je voedingsadapter te vervangen?

Nee ik ben gewoon van plan om de standaard 90 watt adapter te houden, tenzij er goedkope adapters van een hoger wattage te koop zijn (domme vraag nummer 2 :+ )

Ik ben vast wat vergeten te vermelden maar daar kom ik morgen dan wel achter.

Mocht dit niet kunnen dan zou ik graag, als die er is een andere upgrade willen horen (wel betreft GPU, de rest is namelijk prima)
Ook als de A8-5550M een bottleneck is voor de gevraagde GPU is hoor ik dat graag. Echter een beetje bottleneck mag van mij wel.

Ps; Als ik dit in de verkeerde plek heb gepost op het forum mijn excuses daar dan voor heren ;) een verwijzing naar de dan wel goede plek om de vraag te stellen zou dan fijn zijn :)

Graag zie ik jullie reacties tegemoet!

Met vriendelijke groet en veel hoop,

Inoble

[ Voor 2% gewijzigd door Inoble op 18-06-2015 23:41 . Reden: Specificatie link toegevoegd ]

No guts, no glory| Nikon D610/Z50 Tamron SP 15-30 F2.8, 90 F2.8 macro, Sigma 150-500 Nikon 50 1,4G, 70-210 F4, SB-900

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zie CSL FAQ: upgraden laptop :)

[ Voor 14% gewijzigd door gambieter op 18-06-2015 23:47 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Inoble
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-10 16:36

Inoble

Denkt Koning te zijn

Topicstarter
Aha bedankt, ga eens kijken of dat Lasso project nog in stand is gehouden :)

No guts, no glory| Nikon D610/Z50 Tamron SP 15-30 F2.8, 90 F2.8 macro, Sigma 150-500 Nikon 50 1,4G, 70-210 F4, SB-900