LG TimeMachine - Programma's opnemen via TV op USB stick

Pagina: 1
Acties:
  • 29.070 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WesleyDeMan1
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 20-02-2024
Hallo,

Mijn 1e post is gelijk een vraag; een vraag waar ik jammer genoeg al een paar dagen mee zit. Enkele weken geleden heb ik een LG televisie (type: 43LF540V). Deze tv bevalt zeer goed, erg fijn beeld; echter kwam ik er ook achter dat het dus deze dagen al mogelijk is om TV programma's te recorden, deze recorded programma's kun je opslaan op een USB disk/schijf.

Echter als ik op REC druk krijg ik het volgende: "Om LG TimeMachine te gebruiken dient u een USB harddisk op de TV aan te sluiten". Ik heb geen flauw idee hoe dit kan, ik maak nu gebruik van een USB stick om het even snel te proberen. Maar dat lukt helaas niet. Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen? Als ik een andere product moet aanschaffen, welke dan als voorbeeld? Waar moet ik op letten?

Alvast vriendelijk bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
LG vindt eigenlijk dat je een harddisk moet gebruiken; als je toch een USB-stick wilt gebruiken dan moet die groot genoeg en snel genoeg zijn. Ik gebruik hier deze pricewatch: Sandisk Extreme USB 3.0 Flash Drive 64GB Zwart (op een ander type LG-tv).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WesleyDeMan1
Hallo asmi, allereerst bedankt voor uw reactie! Uiteraard hoeft het niet perse een een USB-stick zijn.

Ik heb snel even wat gezocht, dit zou een prima exemplaar zijn om het te gebruiken voor recorden?: http://www.bol.com/nl/p/w...-schijf/9200000015051999/

Excuses voor deze vragen, maar ik ben totaal niet bekend met dit soort dingen.

Wederom bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-06 01:19
Geformatteerd als fat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WesleyDeMan1
Onder andere geprobeerd; tevens probeerde ik ook formateren als 'NTFS'.

Helaas werkte dat niet. De externe hdd van mijn vorige bericht, zou die goed kunnen werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olga2000
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 17-06 16:53
Ik heb Samsung TV uit 2010 en die heeft ook deze functie. Volgens mij de meeste merken met een beetje geavanceerde tv's tegenwoordig. Globaal werkt het zo:

1. Stick/HDD moet groot genoeg zijn
2. Naast het formatteren in NTFS moet je ook via TV zelf formatteren. Hoe je dat doet moet je even in handleiding kijken of op internet zoeken. Ergens in de menu van tv heb je deze optie. Zonder die formattering van TV zelf gaat het niet werken.
3. Volgende moet je weten: wat je via je TV hebt opgenomen kan je alleen op TV bekijken waarmee je het opgenomen hebt. Dus koop je over een tijdje een andere LG tv, alles op je stick ben je in principe kwijt. Je kan bestanden ook niet naar pc kopiëren. Ze zijn op een bepaald manier beveiligd.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexboy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-06 10:58
Ik heb ongeveer een jaar geleden dezelfde problemen gehad en navraag gedaan bij LG.
LG heeft het beleid dat ze alleen media die zich aanmelden als een HDD voor opnames gebruikt kunnen worden.
Dat houdt dus in dat je een "portable" harddisk aan moet sluiten. Er zijn echter ook enkele USB sticks die zich aan melden als een HDD. Deze kun je dus ook gebruiken. Welke dat specifiek zijn weet ik niet.

Voor een correcte werking van het opname medium moet wel formattering door de TV uit gevoerd. Veel zenders verplichten dat opnames niet zomaar gekopieerd kunnen worden en scrambelen dus de opnames of gebruiken een speciale aangepaste formattering.
Dat er HD recorders zijn waarvan dit (oa. via ftp) zo kopieerd kan worden, vergeten ze dus even.

[ Voor 3% gewijzigd door Flexboy op 19-06-2015 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik heb ook een LG met WebOS, ik heb even een vraagje wat hier wellicht op aan sluit, gaat het opnemen ook door als ik de TV uit zet, of moet deze aan staan?
Ik neem nu alles op met mijn Horizon media box, maar wil er eigenlijk van af.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:47

Daniel36

vernieuwde formule

Heb sinds 6 maanden ook een LG tv met deze functie.
Ik heb er een 500gb hard discje van Adata opaangesloten, ff laten formateren door de tv en klaar.
Uit mijn hoofd is het zo dat je de schijf aansluit dmv. de usb poort op de tv, de tv ziet de schijf dan en vraagt of je de schijf gereed wilt maken voor gebruik.

@miicker: tv mag uitstaan, wel is het zo dat wanneer de tv aanstaat, je moet kijken naar het kanaal dat wordt opgenomen. Ik neem aan vanwege het feit dat de tv 1 tuner heeft.
Een andere input kijken kan wel.

protip: ik heb de schijf met dubbelzijdig tape aan de achterkant van de tv geplakt.
Mooi uit het zicht.
Ik heb Tesa tape gebruikt.

[ Voor 12% gewijzigd door Daniel36 op 19-06-2015 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WesleyDeMan1
Vanmorgen heb ik gauw een 1TB remote harddisk opgehaald; het werkt nu super. Dat was ook echt een gevalletje: 'Plug & Play'. Erg snel en handig. Toch vreemd dat mijn TV het USB-stickje weigerde.

In elk geval; bedankt allen! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:47

Daniel36

vernieuwde formule

Zie het verhaal van Flexboy over aanmelden als hdd i.p.v. usb stick neem ik aan.
Hier ook eerst een 32 gb stick geprobeerd met hetzelfde uitblijven van resultaat.
Anyway, enjoy enzo.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbeek75
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-12-2023
Oude topic, maar toch

LG geeft aan liever HDD te willen maar een stick is ook mogelijk maar moet minimaal 40GB hebben, dus een stick van 32GB zal niet lukken maar wel één van 64GB.
Reden denk ik is compressie techniek die LG gebruikt 32gb is dacht ik maar een opname van 2 uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerre1
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19-06 14:17
verbeek75 schreef op zondag 06 maart 2016 @ 14:52:
Oude topic, maar toch

LG geeft aan liever HDD te willen maar een stick is ook mogelijk maar moet minimaal 40GB hebben, dus een stick van 32GB zal niet lukken maar wel één van 64GB.
Reden denk ik is compressie techniek die LG gebruikt 32gb is dacht ik maar een opname van 2 uur
Ik heb onderstaande gekocht en geprobeerd.
pricewatch: Sandisk Ultra USB 3.0 Flash Drive 256GB Zwart
Deze werkt niet :) ik heb dit ook allemaal nagevraagd bij LG maar zij blijven vertellen dat enkel harde schijven werken voor Time Machine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 280038

Ik heb een LG 55UF850V gekocht, en wil daar een SSD aanhangen voor het opnemen van programma's. Is er een maximum capaciteit wat ik er aan kan hangen, bv 1 Tb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hypersonic6448
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 19-07-2018
het lijkt wel een ''copy right'' dingetje ?
En zoek al een tijdje naar een oplossing.

ik heb een Seagate HD van 1TB op de LG 55LM620S aangesloten.

maar met hdmi kabel deze melding

HDMI-invoer kan niet worden opgenomen !

daarna met een scart-kabel , een andere melding

Opnemen is niet beschikbaar bij AV-invoer !

Wie heeft een oplossing en/of weet wat er niet goed gaat ?

Afbeeldingslocatie: https://cdn.simplesite.com/i/86/58/285978581421545606/i285978589371907634._szw1280h1280_.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cdn.simplesite.com/i/86/58/285978581421545606/i285978589371907639._szw1280h1280_.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slb
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-05 13:55

slb

Bwoah......

Hypersonic6448 schreef op maandag 30 april 2018 @ 13:52:

ik heb een Seagate HD van 1TB op de LG 55LM620S aangesloten.

maar met hdmi kabel deze melding

HDMI-invoer kan niet worden opgenomen !

daarna met een scart-kabel , een andere melding

Opnemen is niet beschikbaar bij AV-invoer !
Met de harddisk kun je alleen van de interne tuner(s) opnemen. Van externe bronnen/apparatuur (dus alles wat via een kabeltje/wifi/bluetooth op de TV wordt aangesloten) kun je met de tv niet opnemen.

Wel komt de time shift beschikbaar. Daarmee kun je live-tv pauzeren en terugspoelen.

prompt $p $g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hypersonic6448
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 19-07-2018
quote: url
Met de harddisk kun je alleen van de interne tuner(s) opnemen. Van externe bronnen/apparatuur (dus alles wat via een kabeltje/wifi/bluetooth op de TV wordt aangesloten) kun je met de tv niet opnemen.

Wel komt de time shift beschikbaar. Daarmee kun je live-tv pauzeren en terugspoelen.
Hoi slb,

bedankt voor je reactie.

Ik heb nu zelfs een harddisk met een externe voeding (12V), op advies van LG.

En het tv signaal is een ''externe bron'' vanaf de tuner HMB 2260 met HDMI of Scart naar de tv.

De aansluitingen ''antenna / cable '' & ''satellite'' worden in deze situatie niet gebruikt.

Maar Ziggo heeft idd nog wel het basis pakket zonder ''media box''

Schijnbaar is dat bij LG dan ook niet bekend met HDMI en copyright 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomasasx
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 01-06-2023
Wie weet raad??

We hebben onze trouwfilm (vhs video) afgespeeld op een LG tv en met die tv meteen opgenomen op stickie. (Stickie in de tv dus) Als we het bestand van het stickie weer afspelen lukt dat prima op dezelfde tv, Maar het stickie kan ik niet afspelen op mij laptop. Ik zou graag mijn film bewerken. Wat doe ik fout? Alvast bedankt voor hulp.

[ Voor 15% gewijzigd door Thomasasx op 02-10-2020 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reijndert2019
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 08-10-2024
Thomasasx schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 18:18:
Wie weet raad??

We hebben onze trouwfilm (vhs video) afgespeeld op een LG tv en met die tv meteen opgenomen op stickie. (Stickie in de tv dus) Als we het bestand van het stickie weer afspelen lukt dat prima op dezelfde tv, Maar het stickie kan ik niet afspelen op mij laptop. Ik zou graag mijn film bewerken. Wat doe ik fout? Alvast bedankt voor hulp.
Het is gebruikelijk dat opnames alléén afgespeeld kunnen worden op de TV waar ze zijn opgenomen zijn. Dit is kopieerbeveiliging en wordt denk ik zelfs afgedwongen door bijv. ZIGGO anders krijgt zo'n tv geen ziggo certificering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Dit topic is al zeer oud en de poster waar je op reageert, heeft al bijna een jaar niet meer ingelogd.
Dit topic voortzetten heeft dus weinig zin. Bij deze op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.