Heeft een upgrade van 6GB naar 8GB veel effect

Pagina: 1
Acties:

• mpacjacobs
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 30-03-2019
Hallo,
Ik ben nog niet zolang begonnen met pc-gaming.
Mijn huidige set-up is:
I3 4150
6GB Ram
Asus H81M-Plus
Nvidia Geforce 750 GTX.
CM 650 watt
Logitech G910
Logitech G502
Benq G2750

Kan ik hiermee aan de slag of is het verstandig om mijn ram geheugen te upgrade?
Tevens ben ik aan het kijken voor een I5 4690.

Ik hoop wat van jullie terug te horen

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Hangt van de games af. Merk je dat je ram volloopt bij het spelen van bepaalde games?
Denk overigens dat een CPU upgrade niet verkeerd zal zijn. Maar ook daarvoor geldt natuurlijk; loop je momenteel tegen problemen aan waarbij je CPU bottleneckt?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Het is maar net de vraag.
Kijk tijdens gamen of je geheugen volzit. Zit het vol? Dan heb je baat bij meer geheugen.

Afhankelijk van de resolutie, game en settings is over het algemeen de grafische kaart het belangrijkst. De van jouw is relatief zwak. Als je er dus op vooruit wil gaan: gpu upgrade.

upgrade van cpu en geheugen heeft waarschijnlijk weinig nut maar eigenlijk is daar niets zinnigs over te zeggen als jij niet aangeeft over welk spel we het hebben en op welke resolutie je speelt.

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:18
RAM upgraden kan effect hebben maar alleen als je ook te weinig RAM had. Als je voorheen niet boven de 6GB ging, zal je pc er niet sneller door worden.

Een upgrade naar een i5 zal ook alleen zin hebben als je toepassingen hebt die meer (echte) cores nodig hebben en waar een hogere kloksnelheid zin heeft.

Als het om te gamen is, zal een upgrade van de GPU vooral zin hebben. Je voeding is toch overkill (+-400W teveel...) voor die GTX 750, je mag wel wat zwaarders gebruiken.