Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bijna afgestuurdeerd als MBO applicatie ontwikkelaar niveau 4 en ben al bezig met soliciteren. Nu heb ik twee aanbiedingen liggen die erg van elkaar verschillen en hoopte dat iemand mij kon helpen / adviseren bij het maken van deze keuze.

Bij mijn stagebedrijf heb ik een contract gekregen voor een jaar met een mooi salaris, het nadeel hieraan is dat er geen andere IT-ers zullen zijn en dat ik dus niet iemand heb om van te leren.

Het andere bedrijf heeft mijn aangeboden om een traineeship (voor magento backend) te volgen van ongeveer een half jaar met een lichte vergoeding. Ik zal hier dus veel kunnen leren maar wel voor een aanzienbaar lager bedrag.

Hopelijk hebben jullie een mooi argument waarom ik de ene eerder zou moeten kiezen dan de ander :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Voor een "goed" advies moet je volgens mij al snel een a4'tje voltypen met alle voors en tegens. Zelfs dan zal het echter een persoonlijke keuze blijven.
Wat zijn bij voorbeeld jouw wensen op korte en middellange termijn? Waar liggen je ambities? Wat vind je zelf het leukste om te doen? Hoe ziet je persoonlijke situatie eruit? Etc. Etc.

Edit: daarnaast geef je wel erg weinig info over beide aanbiedingen. Hoe moeten wij op basis van deze summiere info met goede argumenten gaan komen??

[ Voor 18% gewijzigd door Switchie op 18-06-2015 21:26 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos Werkloos
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-09 16:19
Waarom kies je niet gewoon voor je stagebedrijf als het daar goed bevalt? Heb je toch een beetje zekerheid en krijg je ook een mooi salaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Omdat hij bang is daar niet genoeg zich te kunnen ontwikkelen. Is dan misschien een optie om erbij af te spreken dat je cursussen mag doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Wat is een goed salaris en wat is aanzienlijk lager? Is het verschil 100 of 1000 euro per maand?

Wat zijn bij beide bedrijven je toekomst perspectieven?

Welke werkgever past beter bij jou?

Hoop vragen die alleen jij kan beantwoorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:08
Koos Werkloos schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 21:41:
Waarom kies je niet gewoon voor je stagebedrijf als het daar goed bevalt? Heb je toch een beetje zekerheid en krijg je ook een mooi salaris.
Omdat je met name in het begin van je carrière moet leren. En dat is lastig als je geen collega's hebt.

Ik zou naar het tweede neigen als ik jou was. Tenzij je te weinig krijgt om redelijk van te leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos Werkloos
418O2 schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 22:36:
[...]

Omdat je met name in het begin van je carrière moet leren. En dat is lastig als je geen collega's hebt.

Ik zou naar het tweede neigen als ik jou was. Tenzij je te weinig krijgt om redelijk van te leven.
Je leert toch het meeste van het werken zelf.

En ik vraag me dan ook af of dat traineeship wel een echte baan is aangezien TS daar alleen maar een lichte vergoeding zal krijgen. En als het een echte baan is, dan krijgt hij zwaar onderbetaald, ook een reden om er niet te willen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Koos Werkloos schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 23:04:
[...]

Je leert toch het meeste van het werken zelf.

En ik vraag me dan ook af of dat traineeship wel een echte baan is aangezien TS daar alleen maar een lichte vergoeding zal krijgen. En als het een echte baan is, dan krijgt hij zwaar onderbetaald, ook een reden om er niet te willen werken.
Van goed werken met structuur ja. Met wat aanklooien en hopen dat er niks stuk gaat schiet je weinig op als developer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroTec
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-06 13:57
Klinkt misschien vreemd, maar ik heb mijn eigen carriere altijd gezien als een project. En dat zou ook hier mijn advies zijn.

Hoe abstract ook, waar wil je over 5 of 6 jaar staan? Wat wil je dan doen? Op welk niveau? In wat voor soort omgeving? Vanuit daar kun je terug plannen:
  • Hoe ziet mijn leer curve uit
  • Uit welke onderdelen bestaat die (kennis, kunde, etc)
  • Welke skills moet ik dan ontwikkelen
  • Wat heb ik daar nu voor werk, begeleiding, input, sparring voor nodig
  • Hoe ontwikkelt zich dat over de komende tijd
  • Welke lijn wil ik daar in zien
  • Welke "onderdelen" moet ik dan nu in mijn werk terug vinden om dit te kunnen doen
Vanuit dat "levend plan" kun je op elk moment in je carrière toetsten of je nog goed op weg bent.
Dus welke zaken heb je nu (zo concreet mogelijk) nodig in je werk en je werkomgeving om via de beoogde tussen stappen tot dat doel over 5 jaar te komen.

Ik toets op die manier elk jaar mijn eigen ontwikkeling, en besprak dat vroeger ook mijn manager / directeur. Vraag tegenwoordig ook mijn mensen om hun eigen ontwikkeling, doelen en POP op die manier in te richten.

succes met je keuze!

Dont work hard, just party!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Dat is ook wat ik doe, alleen niet op papier, maar ik ben er ook bewust mee bezig.

Ik begon ook als developer voor minimumloon (en dat is niet veel op je 21e), puur als investering in mijzelf. Constant bezig zijn met 'Wat doe ik nu, wat vind ik leuk, wat kan ik, wat kan ik niet en wil ik verbeteren' en daar af en toe even goed over nadenken.

Ver vooruit plan ik niet, want dat vind ik niet veel waarde hebben. Maar ben wel bezig met wat ik doe en of ik dat leuk vind. En zo niet; hoe ik dat kan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos Werkloos
418O2 schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 22:36:
[...]

Maar aan de andere kant: hij kan dan later zeggen dat hij als starter meteen de enige eindverantwoordelijke was. Dat maakt vast wel indruk bij werkgevers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Koos Werkloos schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 12:30:
[...]

Maar aan de andere kant: hij kan dan later zeggen dat hij als starter meteen de enige eindverantwoordelijke was. Dat maakt vast wel indruk bij werkgevers.
Dat vraag ik me af. Je leert jezelf dan gauw de verkeerde dingen aan en er is niemand die je bijstuurt. Ik zou het in elk geval niet als pré zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 12:46
Het lijken mij gewoon de 2 uitersten te zijn qua aanbieding:

- goed loon maar relatief weinig kans om bij te leren

- een hongerloontje maar een kans om wel veel bij te leren.

Probleem dat ik heb met nr2 is dat daar het risico reëel is dat het gewoon een profiteur is die je amper gaat opleiden maar gewoon goedkoop wat werk wilt laten doen.

Dat je een starter minder loon geeft lijkt me vrij normaal, maar het moet alsnog correct zijn.
Tevens is een contract van 6 maanden nogal kort, mikken op een jaar - desnoods met een opzegclausule erin lijkt me dan toch beter.
Tevens bouw je dan ook de mogelijkheid in voor loonsverhoging na 6 maanden (mocht men tevreden van je zijn)

Maar het lijkt me wel interessant mocht de TS met wat cijfers komen qua loon en voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skimovic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-02 03:16
Ik zou altijd voor optie 1 gaan.

En dan gewoon jezelf vanalles aanleren door middel van praktijkervaring en zelfstudie.

Abit nf7-s, Amd xp 2800+ Barton, 1024mb DDR400 Dualchannel (2*512), 200gb 7200rpm 8 mb cache + 2* 120gb 7200rpm 8 mb cache

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Optie 1 ziet er het interessantst uit, het is betrouwbaar, jij kent hen.. zij kennen jou.
Zoals eerder genoemd kun je altijd cursussen volgens om jezelf verder te ontwikkelen.

Mits je voldoende discipline hebt zul je ook zonder collega's je kennis/ervaring naar een hoger niveau kunnen tillen.

Succes!
Pagina: 1