Beste tweakers,
Bij mijn werkgever ben ik met mijn collega's in een discussie gekomen.
De vraag lijkt simpel, het antwoord zal een stuk complexer zijn :-)
Via welk kanaal zou jij je hardware kopen voor een eindgebruiker als het gaat om een MKB bedrijf?
Het gaat hier dus om laptops, desktops, thinclients, beeldschermen en randapparatuur.
Er zijn volgens mij 3 opties:
1. bij je IT partner die bv ook systeembeheer of de servicedesk doet.
2. bij een grote hardware leverancier
3. bij een goed aangeschreven webshop
De discussie zit hem vooral in de voors en tegens van het kopen via een webshop.
De support is minder, minder garantie, de kwaliteit is anders (zakelijk vs consument)
Het is goedkoper, levertijden zijn sneller, vooraf betalen.
Misschien scheelt het wel per device. Een server zou ik niet zo snel online kopen, een toetsenbord kan weinig misgaan. Maar daar zitten nog een hoop variaties tussen.
Ik ben benieuwd naar jullie mening...
Alvast hartelijk dank!
Bij mijn werkgever ben ik met mijn collega's in een discussie gekomen.
De vraag lijkt simpel, het antwoord zal een stuk complexer zijn :-)
Via welk kanaal zou jij je hardware kopen voor een eindgebruiker als het gaat om een MKB bedrijf?
Het gaat hier dus om laptops, desktops, thinclients, beeldschermen en randapparatuur.
Er zijn volgens mij 3 opties:
1. bij je IT partner die bv ook systeembeheer of de servicedesk doet.
2. bij een grote hardware leverancier
3. bij een goed aangeschreven webshop
De discussie zit hem vooral in de voors en tegens van het kopen via een webshop.
De support is minder, minder garantie, de kwaliteit is anders (zakelijk vs consument)
Het is goedkoper, levertijden zijn sneller, vooraf betalen.
Misschien scheelt het wel per device. Een server zou ik niet zo snel online kopen, een toetsenbord kan weinig misgaan. Maar daar zitten nog een hoop variaties tussen.
Ik ben benieuwd naar jullie mening...
Alvast hartelijk dank!