migratie van ubunru 12.02 LTS naar Ubuntu 14.04 LTS - RDP

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06:12
Hoi Tweakers,

Na lang wikken en wegen heb ik de knop: 'update naar ubuntu 14.04 LTS' op mijn ubuntu 12.02 LTS server ingedrukt.

De update lijkt goed gegaan te zijn maar:

Voorheen maakte ik contact via de XRDP remote desktop. Dit gaf een grijs scherm op de remote. Dit heb ik op kunnen lossen middels de volgende link:
http://www.tweaking4all.c...mote-access-ubuntu-14-04/
Dit werkte prima: ik kan nu een grafische interface zien op de remote.
Toen ik in ubuntu 12.02 een RDP maakte dan zag ik het bureaublad van de server 1:1 in mijn remote. (de oranje layout) nu heb ik dat niet meer. Terwijl ik dit wel graag wil. Ik wil net zoals voorheen dezelfde desktop zien als ik via RDP inlog op Ubuntu 14.04.
Dit vergemakkelijkt het server beheer.

Wat ik dus wil zien:
Afbeeldingslocatie: http://cdn.arstechnica.net/wp-content/uploads/2014/04/ubuntu-14.04.png

Wat ik nu zie:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweaking4all.com/wp-content/uploads/2014/07/xrdp-screen.jpg

Heeft iemand een idee om hetzelfde bureaublad te zien als ik een XRDP sessie aanmaak?

[ Voor 3% gewijzigd door Boomster op 18-06-2015 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dat kan dus niet. Zoals op de link staat die je aanhaalt:
Since the current desktop manager of Ubuntu (Unity which runs on Gnome) no longer seems to work with xRDP, an alternative desktop manager needs to be installed.
Ik heb hetzelfde gehad toen ik mijn nieuwe Ubuntu-werkstation wilde gebruiken op RDP. Wat je nu ziet is de XFCE desktop, en jij wilt de Unity desktop die dus niet kan.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
ai, dat is dus jammer.
het probleem is dus dat ik geen administratieve rechten meer heb als ik via de xrdp inlog, dat was wel voorheen zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dan moet je je account toevoegen aan de groep met user die rootrechten hebben. Ik heb dat namelijk wel gewoon.

[ Voor 17% gewijzigd door gambieter op 18-06-2015 18:46 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
heb het even simpel opgelost: Teamviewer geïnstalleerd. werkt ook.

bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je had ook gewoon op je desktop Xfce kunnen installeren en gebruiken, ipv bij Unity blijven. Heb je ook hetzelfde beeld op beide omgevingen ;).

Mare, je hebt dit topic geopend terwijl je dit gedrag had kunnen weten door niet alleen de link die je aanhaalt goed te lezen, maar ook door de upgrade notities van Ubuntu erbij te pakken. Hier had 't in gestaan.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1