Game PC €1.000 - €1.300

Pagina: 1
Acties:

• Donar1
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 01-10 20:40
Beste tweakers,

Na zes lange jaren plezier gehad te hebben van mijn laptop is het tijd voor iets anders. Mijn eerste desktop ooit! Na lang zoeken heb ik een systeem samen gesteld, maar ik twijfel er nog wel over. Daarom graag jullie mening.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem wil ik eigenlijk bijna alleen maar gebruiken voor te gamen, daarnaast kleine dingen zoals word en me email bekijken. De games die mijn voorkeur hebben zijn bijvoorbeeld, gta V, the witcher 3, shadow of mordor. Dit wil ik op een 1080p scherm voluit kunnen draaien. Daarnaast zou ik graag willen dat deze desktop een behoorlijke tijd mee zou kunnen gaan. Denk aan een jaar of twee tot vier. Ik begrijp dat ik na vier jaar niet alle games meer vol op kan spelen, maar dat is prima. Ik zie dit ook als een flinke investering en wil er daarom een langere tijd van genieten.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem wat ik nu heb is ruim €1.100 euro, als er verbeter punten zijn wat meer geld kost is dit helemaal prima. Liever wil ik niet meer dan €1.300 euro uitgeven, of het moet echt een enorm verbeter punt zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen een muis en toetsenbord, voor de rest moet alles nieuw zijn.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik ben niet van plan om te gaan overklokken, meer dan 1 videokaart te gaan gebruiken en heb hiervoor voor een goedkoper moederbord gekozen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Het liefst een Nvidia kaart, argumenten om mij van gedachten te laten veranderen zijn evengoed welkom.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Als het kan zou ik het prettig vinden om mijn systeem niet te warm te laten worden, mijn laptop op mijn kamer geeft nu al veel hitte af en is vrij irritant in de zomer. Verder maakt het produceren van geluid een stuk minder uit, ik hoor sowieso al niet helemaal super door een gehoor afwijking en ernaast heb ik altijd een koptelefoon op.

Ga je overklokken?
Heel simpel, ik ben niet van plan om te gaan overklokken.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 178,35€ 178,35
1MSI B85-G41 PC Mate€ 70,49€ 70,49
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 367,95€ 367,95
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 51,95€ 51,95
1Cooler Master CM 690 III Closed€ 78,-€ 78,-
1BenQ GW2265HM Zwart€ 119,-€ 119,-
1Cooler Master Hyper 103€ 18,95€ 18,95
1Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9€ 54,-€ 54,-
1Samsung SH-224DB Zwart€ 12,20€ 12,20
1Cooler Master GM G550M€ 57,95€ 57,95
1Samsung 850 EVO 250GB€ 107,-€ 107,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.115,84

Hiernaast probeerde ik nog te bekijken of deze behuizing prima voor dit systeem was, of alles er netjes in zou passen enz. Alleen hier ben ik niet veel wijzer op geworden.

Bedankt voor het lezen en alvast bedankt voor de hulp!

*edit, lijstje vergeten neer te zetten -.-*

[ Voor 44% gewijzigd door Donar1 op 18-06-2015 17:31 ]

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Bijna goed!

Het is wel de bedoeling dat je met een eigen lijstje/voorstel komt.
En hoe maak je nu zo'n leuk lijstje?

De Best Buy Guide van November, Januari, Maart en Mei is een goed uitgangspunt.

Succes!

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:05

Tribits

Onkruid vergaat niet

Meestal wordt de pricewatch: Gigabyte G1.Sniper B6 hier aangeraden in deze prijsklasse, iets duurder, maar met 7.1 geluid, dual uefi en m2 slot. Voeding kan iets lichter, beter en goedkoper. Bijvoorbeeld de pricewatch: Antec VPF Series 450W. Die Samsung SSDs zijn wat mij betreft te hoog geprijsd, voor 20 euro minder heb je een pricewatch: Crucial BX100 250GB en ik kan me eigenlijk niet indenken dat je het verschil gaat merken in de prestaties. Verder een nette build volgens mij.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

• Donar1
Dank je voor je advies. Ik zal er naar kijken.

Edit, ik heb er naar gekeken en dit is mij opgevallen.

Ik heb de SSD van Samsung nu geruild voor de SSD van Crucial, scheelt me weer 25 euro. De lees snelheid, wat het belangrijkste is lijkt me, is inderdaad bijna gelijk.
De voeding heb ik ook aangepast zoals je zei, nu een 450 watt voeding erin gedaan i.p.v. een 550 watt voeding. Scheelt ook weer een paar euro. Alleen ik heb nog wel een aantal vragen over de moederbord die je voorstelde:
-Het 7.1 geluid heb ik niet nodig, want ik luister toch alleen maar geluid via een simpele koptelefoon, dus die optie maakt niet uit lijkt mij.
-M2 slot moest ik even opzoeken, betekent dit dus dat de SSD sneller gaat werken zeg maar? Want hierna heb ik SSD's opgezocht die de m.2 optie hebben, maar deze bleken toch een heel stuk duurder te zijn dan de 'normale'. Dit lijkt mij het ook niet helemaal waard, of heb ik het verkeerd begrepen?
http://tweakers.net/categ...MQXRZYo6SVbSSr56RUmxtbS0A
-Als laatste punt, dual Uefi, als ik het goed begreep maakt dit het makkelijker om de instellingen in de Bios te veranderen? En verder kan dit als een back-up systeem werken? Maar opzich ben ik niet van plan om dingen te veranderen in de Bios, is dit dan ook niet een overbodige optie?
Scheelt me toch weer 12 eurotje's, niet dat dit veel is, maar als student is het niet verkeerd om wat geld te besparen. Verder nogmaals bedankt voor het advies, ik heb het gevoel alsof ik nu weer een stapje dichterbij ben bij mijn eerste pc ooit. Thanks!

Nieuw systeem:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 178,35€ 178,35
1MSI B85-G41 PC Mate€ 70,49€ 70,49
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 366,95€ 366,95
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 51,95€ 51,95
1Cooler Master CM 690 III Closed€ 78,-€ 78,-
1BenQ GW2265HM Zwart€ 119,-€ 119,-
1Cooler Master Hyper 103€ 18,95€ 18,95
1Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9€ 54,-€ 54,-
1Samsung SH-224DB Zwart€ 12,20€ 12,20
1Antec VPF Series 450W€ 51,30€ 51,30
1Crucial BX100 250GB€ 82,95€ 82,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.084,14

[ Voor 98% gewijzigd door Donar1 op 18-06-2015 23:32 ]

• aart212
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 26-07 00:14
Ik denk dat hij het M.2 slot erbij zet in het geval je het later toch nog wil.
Mijn vraag is , het je een dvd brander nodig?
Games kun je tegenwoordig allemaal online downloaden.
Het is misschien niet veel geld, maar het is ook onnodig werk en neemt onnodige ruimte in.

• Szwoar
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 28-11 15:09

Szwoar

En door

Geheugen kun je nog vervangen door deze, elke euro is meegenomen :+

Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

• Donar1
De dvd brander is voor mij denk ik nog wel handig, spelen wel eens vrij oude games met vrienden, die op cd's staan. Ernaast krijg ik nog wel eens via school een cd met informatie of een programma erop, ik weet het, enorm ouderwets maarja. Thanks voor het advies verder!

• Quilt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Donar1 schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 17:23:
Na zes lange jaren plezier gehad te hebben van mijn laptop is het tijd voor iets anders. Mijn eerste desktop ooit! Na lang zoeken heb ik een systeem samen gesteld, maar ik twijfel er nog wel over. Daarom graag jullie mening.
Het valt misschien te overwegen om die zes lange jaren uit te breiden met twee extra maanden?
- Op 15 augustus stelt Intel de Skylake processoren voor, en die worden verwacht zo'n 35% krachtiger te zijn dan de Haswell's.
- Ook gaan de ingebouwde GPU's DX12 ondersteunen, die voor DX12 kunnen samenwerken met de discrete GPU's.
- Terzelfdertijd zullen de huidige GPUs dan ruim verkrijgbaar zijn, met mogelijks prijscompetitie tussen de twee tenoren.

Tot zover mijn mening. 8)

• Donar1
Dat is goed om te horen, klinkt wel als een erg grote stap, 35% krachtiger. Is de verwachting hiervan dat deze processoren een stuk duurder zijn of valt dit wel mee? Aan de andere kant kunnen de GPU's dan weer goedkoper worden. Bedankt voor je tip!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-12 23:58

FlyEragon

Alien Monkeys

Tja, het wacht verhaal zal altijd blijven gelden, dat is het vervelende ervan. Hoe langer je wacht hoe meer je krijgt voor je geld. Of de huidige spullen worden goedkoper, of je krijgt meer prestaties voor hetzelfde geld.
Verder zal het ook nog even duren voordat de spullen op voorraad zijn etc. etc. Je hebt voor SkyLake ook een ander mainbord nodig die er ook nog niet zijn.
Ik zie het zo: als je in de zomer (veel vrije tijd) lekker wilt gamen, nu kopen. Als het je niet uitmaakt later kopen.

• Yamotek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online
Donar1 schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 14:33:
Dat is goed om te horen, klinkt wel als een erg grote stap, 35% krachtiger. Is de verwachting hiervan dat deze processoren een stuk duurder zijn of valt dit wel mee? Aan de andere kant kunnen de GPU's dan weer goedkoper worden. Bedankt voor je tip!
Met een PC moet je die gewoon gaan kopen wanneer je wilt, soms is wachten wel handig als er over 2 weken nieuwe onderdelen komen. Maar tegen die tijd dat Intel (dus over 2 maanden) nieuwe processoren heeft, komt Nvidea waarschijnlijk ook weer met een nieuwe line up over een aantal weken o.i.d.. Kortom, er lijkt altijd wel wat nieuws op komst te komen met nieuwe voordelen of je koopt gewoon dingen naar wat jij het waard vindt en heb je een goede pc zonder al te veel te wachten.

Daarbij is een 970 haast overkill voor 1080P. Zelf speel ik op QHD resolutie en kan meestal alles wel op Ultra aan. Nu is het wel dat je aangeeft een aantal jaar met het systeem door wilt, maar is een upgrade van een videokaart dan geen optie? Dan kan je nu bijna 200 euro besparen wat je later weer aan een nieuwe kaart uit kan geven.

• Donar1
Oke, bedankt voor het advies! Wel een goed punt inderdaad, dan kan je wel blijven wachten en heb liever nu mijn systeem dan aan het einde van de zomer vakantie.

En de videokaart een overkill, hmm, ik had zelf in gedachten dat ik nu een prima videokaart zou nemen die voorlopig alles wel op ultra op 1080p af kon spelen. Maar een kaart zoals de 960, is wel meteen een flinke stap terug toch? Scheelt wel een hoop geld, maar weet niet of dat het waard is. Zal er sowieso even over nadenken nog.

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

De 960 zou ik niet aanraden, inderdaad grote stap terug. Een 280X zou nog te overwegen zijn:
https://www.youtube.com/watch?v=DdsDRChgXA0

Hangt een beetje er van af of je echt alles op ultra wilt spelen. Als je het budget er voor heb, tja waarom dan niet meteen nu een dikke videokaart. Het laatste wat je wilt is dat je met je nieuwe systeem (gezien het prijskaartje) nu al instellingen moet terugschroeven.

[ Voor 50% gewijzigd door FlyEragon op 19-06-2015 15:24 ]

• Donar1
Ik zal nog wel even de AMD videokaarten vergelijken. Hoewel ik denk dat ik toch bij de 970 blijf, het past opzich prima in het budget wat ik van te voren bedacht had. Bedankt voor je advies!

• Quilt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Donar1 schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 14:53:
Oke, bedankt voor het advies! Wel een goed punt inderdaad, dan kan je wel blijven wachten en heb liever nu mijn systeem dan aan het einde van de zomer vakantie.

En de videokaart een overkill, hmm, ik had zelf in gedachten dat ik nu een prima videokaart zou nemen die voorlopig alles wel op ultra op 1080p af kon spelen. Maar een kaart zoals de 960, is wel meteen een flinke stap terug toch? Scheelt wel een hoop geld, maar weet niet of dat het waard is. Zal er sowieso even over nadenken nog.
Misschien kan je aangeven welke spelen je wil spelen?
Hoe duidelijker de vereisten zijn, hoe beter het advies.

• Donar1
Hey, voornamelijk de 'open wereld games'. Zoals GTA V, witcher III, shadow of mordor, fallout 4 en just cause 3 straks.

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

Dan lijkt me een dikke 970 toch wel gerechtvaardigd.
Pagina: 1