HTPC met G1840 en toekomst?

Pagina: 1
Acties:

• Mastasidaz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-08-2025
Beste tweakers,

Ik ben voornemens een HTPC te bouwen. Nu ben ik er een tijdje uit geweest en zie ik dat veel PC's gebruik maken van de G1840 van Intel. Kan deze CPU alle 1080P Full HD films afspelen binnen Windows 7? (Straks Windows 10?)

Verder vroeg ik mij af hoe ik in de toekomst de HTPC zou kunnen upgraden naar 4K, zou dit eventueel over een aantal jaar kunnen met een losse videokaart?

Alvast bedankt!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

1080P is geen probleem nee, voor 4K zal je een externe kaart moeten halen. Maar dat zal over een jaartje of wat kunnen met een instapmodel GPU.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Mastasidaz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-08-2025
Bedankt voor je reactie D4NG3R, naats het afspelen van films zal ik af en toe ook een beetje internetten (YouTube) en tekstverwerken. Is de G1840 hiervoor geschikt?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Vrij basale taken, in onze HTPC zit een G1610 die na een paar maanden is aangevuld met een HD7770 om lekker vanuit de bank een spelletje te kunnen spelen, maar in die eerste periode werkte dat ding op zichzelf al fantastisch voor mediadoeleinden als Youtube en 1080P content. Tekstverwerking kan zelfs op een oude singlecore processor prima dus daar hoef je ook niet bang voor te zijn. ;)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Schopje naar CAA.

• hanvandijk
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08-01 14:24
Ik heb sinds kort ook een HTPC met een G1840. via het netwerk speelt hij alle 1080p content probleemloos af.
Ook In-Home streamen van FullHD games is met deze processor geen probleem, Mits het netwerk goed is.
Pagina: 1