Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobbieRJ
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-09 16:25
Hallo mede-tweakers,

ik heb ongeveer een jaar geleden een "Netgear XWNB5201" powerline-adapter set gekocht om een tv aan te sluiten op het netwerk.
Deze bevalt me erg goed en ik wil er graag nog een bestellen om buiten een tv van internet te voorzien.

Is het mogelijk om deze set uit te breiden met de "Netgear Powerline Nano500 Set XAVB5101"?
Of is het verstandiger om nogmaals de Netgear XWNB5201 te bestellen en deze weer apart aan te sluiten op de modem.

Ik kan namelijk nergens vinden of dit mogelijk is.

Hopelijk kunnen jullie me hierbij helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ximon
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-09 21:26
Je hebt 2 setjes nodig om zowel TV als internet via powerline van het modem naar bijvoorbeeld de huiskamer te krijgen. Om het simpel uit te leggen: het TV-netwerk is gescheiden van het internet; je kan dus over het algemeen niet internetten via de TV poort of TV kijken via de internetpoort.

Overigens zijn de gebruikelijke adviezen hier van toepassing: powerline is niet heel betrouwbaar, je kan beter een netwerkkabel trekken of MoCa gebruiken, doe het alleen als de enige andere mogelijkheid een WiFi extender is, beveilig het goed enz. Zie ook Nieknikey in "Powerline in stekkerkabels"

[ Voor 6% gewijzigd door Ximon op 18-06-2015 16:16 ]

(╯°□°)╯︵ + ︵ x ︵ + ︵ x ︵ + ︵ x ︵ + ︵ x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobbieRJ
Bedankt, voor je reactie. Misschien had ik het wat beter uit moeten leggen. Ik heb boven een televisie verbonden via een extra KPN tvbox. Dit gaat via een netwerkkabel.
Dit wil ik ook buiten gaan doen.

Mijn vraag is of de "Netgear XWNB5201" compatibel is met de "Netgear Powerline Nano500 Set XAVB5101", of dat het wellicht verstandiger is om nogmaals de "Netgear XWNB5201" aan te schaffen, maar dit vergt een extra stopcontact in de meterkast.

Dus of dat ik 3 ontvangers op 1 verzender aan kan sluiten. Of dat ik 2 sets verzenders nodig heb.

Hoop dat het zo iets duidelijker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt zonder meer een set XAVB5101 aanschaffen. Dat gaat prima samenwerken met wat je al hebt. Je hoeft zelfs maar één zo'n apparaat aan te schaffen als je op maar één punt een extra LAN-poort nodig hebt.

Al die apparaten zijn zender en ontvanger tegelijk en vormen samen één netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:57
Dat gaat prima samenwerken, beide types gebruiken dezelfde standaard.

Vorige maand heb ik bij m'n ouders met succes een oudere XAVN2001 gecombineerd met een XWNB5201 en ook dat (Powerline AV200 en AV500 standaard) kan prima samenwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobbieRJ
Bedankt voor de reacties. Heb een setje aangeschaft.
Pagina: 1