Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Harddisk switch laptops

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik had de volgende vraag. Ik heb thuis een laptop staan met w7 met alles erop geïnstalleerd van software, foto's etc. Echter mijn laptop is dermate oud en ik heb nog een nieuwere laptop zonder hd thuis liggen. Kan ik deze hd overschroeven naar de nieuwere laptop en werkt het dan meteen of is dat niet het geval? (zo niet wat kan ik dan het beste doen)

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:22
Fysiek zal het waarschijnlijk wel kunnen (mits hun bouwjaren niet al te ver uit elkaar liggen). Of Windows ook probleemloos wil booten, is een kwestie van proberen. Als de laptops wat hardware betreft op elkaar lijken, hoef je misschien alleen maar een paar drivers te updaten. De andere kant van het spectrum is dat Windows een blue screen geeft bij het opstarten. In dat laatste geval is een herinstallatie veruit de makkelijkste oplossing. Afhankelijk van de specifieke windows versie die erop staat, kun je trouwens ook nog tegen problemen aanlopen met (her-)activatie.

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Dat ligt idd aan het type laptop. Zijn het vergelijkbare systemen is het mogelijk. Het zou handig zijn als je aangeeft wat voor types het zijn, en wat voor versie van Windows je hebt (losse of OEM).
Toch lijkt mij de beste optie, om de data van de oude hd te backuppen en dan een versie installatie te doen wanneer de laptop in de nieuwe laptop geplaatst is.

Indien je toch gaat proberen om de harddisk over te gooien met behoud van de huidige Windows installatie raad ik je toch wel erg aan om je belangrijke bestanden (foto's) eerst veilig te stellen!