Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Y'24
.
Volgens mij is turbulentie zelfs gewenst. Hier zijn meer topics over geweest. Ik heb zelf gewoon een koop blokje, een Swiftech. Kan ff geen pic vinden, maar de Swiftech heeft ook een shape om voor wat turbulentie te zorgen.Op zondag 17 juni 2001 23:49 schreef zAb het volgende:
Heb je dan niet veel meer turbulentie in het water? Ik weet niet of dat veel uitmaakt maar ik denk dat het door een gefreesde sleuf beter gaat. Of heb ik het nu mis?
One of the animals has left its cage today.
Verwijderd
Volledig mee eens. Hoe meer turbulentie hoe beter de warmte overdracht tussen je koelblok en het waterOp maandag 18 juni 2001 00:00 schreef mrknowitall het volgende:
[..]
Volgens mij is turbulentie zelfs gewenst. Hier zijn meer topics over geweest. Ik heb zelf gewoon een koop blokje, een Swiftech. Kan ff geen pic vinden, maar de Swiftech heeft ook een shape om voor wat turbulentie te zorgen.
Maar zoals demoniac het omschreef begreep ik dat hij dus gewoon twee gaten dwars door het waterblok wil boren, en deze met een u-buisje verbinden..
In dat geval heb je dus niet echt veel contactoppervlak met het water.. Koeling eigenschappen zijn dus minder.. Waarschijnlijk zelfs te weinig om met peltier te gaan koelen..
Wat je dan beter kunt doen is sleuven uitboren, dus wel met een deksel werken, en wat je normaal zou uitfrezen nu gewoon uitboren.
Eehm... ik kan wel frezen, maar het leek mijn pa te veel risico om een gefreesd blok met een deksel te maken... vandaar.Op maandag 18 juni 2001 08:59 schreef Twynn het volgende:
Inderdaad, turbulentie is gewenst..
Maar zoals demoniac het omschreef begreep ik dat hij dus gewoon twee gaten dwars door het waterblok wil boren, en deze met een u-buisje verbinden..
In dat geval heb je dus niet echt veel contactoppervlak met het water.. Koeling eigenschappen zijn dus minder.. Waarschijnlijk zelfs te weinig om met peltier te gaan koelen..
Wat je dan beter kunt doen is sleuven uitboren, dus wel met een deksel werken, en wat je normaal zou uitfrezen nu gewoon uitboren.
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
Verwijderd
Verwijderd
Klaar is .....
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| +------------+
-> 88XXXXXXXXX0 |
| XX |
| XX 0XXXXX88 <-
| XX XX |
-> 88XXXXXXXXXX |
+-88------88-+
^ ^
| | |
X = geboorde kanalen
8 = afsluit doppen
0 = aansluiting voor slang (bovenop)
-> = waar ik wil beginnen met boren
Zou dat werken?
Verder valt het met de lekkage wel mee. De druk op een blok is niet hoog, is zelfs laag. (max 0,2 bar overdruk).
De gesoldeerde blokken van Dangerden ploffen pas bij iets van 10 bar. Op de waterleiding staat 3 bar, en zelfs die lekt niet bij ietwat brak gesoldeerde verbindingen.
Je kan er ook een deksel op bouten, met vloeibare pakking ertussen. Dat houdt een brommerkop ook dicht, en ook de waterpomp van automotoren.
Over lekkage zou ik me dus niet druk maken.
Verwijderd
en dan de tussen stukje ertussen uitfreest.
Zeg maar tegen je vader dat het dan prima gaat.

Woensdag ga ik die tussenstukken ertussenuit frezen.
Moet lukken, gebruik wel lekker scherp gereedschap en zorg voor smering.
Koper stroopt en zorgt voor opbouwsnijkanten aan je frees. Dus...
Member of QU|CCC Sub team Lilacgrazer&K03(K)
Verwijderd
Hierbij kan je zelf af en toe, je vuil eruit halen.Op dinsdag 19 juni 2001 13:49 schreef Herman het volgende:
Je kan er ook een deksel op bouten...
Let wel op dan je geen tapjes afbreekt, kies een voldoende grote tap en geen m2.
Want HSS geleidt niet zo goed als koper.
Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...
Verwijderd
Je moet echt een degelijke freesbank hebben.
Als je dood wil wel.
hiero:
Maar het kan dus niet met zo'n hand bovenfrees met je de juiste freesstukken ( ik weet niet hoe die dingen heten maar zeg maar )
Mmmm dan moet ik toch maar zelf opzoek naar iemand met een freesbank tot zijn beschikking
Verwijderd
Als je frees al in het materiaal komt, dan slaat hij meteen vast. Met de hand kan je niet de benodigde stabiliteit leveren. Ook de kracht niet om in het materiaal te komen.
Dan komen we weer terug op boren. Je kan er gangen doorheen boren en dan afsluiten met stops.
Moet je echter wel een tafel/kolomboormachien hebben. Met een hadboormachine begin ik er niet aan. Je boor buigt af, en je gangen gaan ergens heen waar jij niet wilt.
Zat ik nu nog maar op de MTS .. daar mocht je alles gebruiken