Nieuwe SSD laptop, oude SSD laptop in desktop

Pagina: 1
Acties:

• LostInNight
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-02 14:07
Ik ben opzoek naar een nieuwe SSD met een minimale opslagcapaciteit van 500GB voor mijn laptop. Mijn huidige laptop is de Asus N550JK-CN101H. De prijs van mijn SSD maakt me niet uit. De laptop is voor school, dus ik hoef niet het beste van het beste. Ik wil wel graag iets dat goed is qua prijs/kwaliteit verhouding.

Welke SSD raden jullie mij aan om in te bouwen in de laptop? Ik heb zelf rond zitten kijken en ik zag de Samsung 850 EVO 500GB. Is deze SSD een goede keuze? Zo ja, gaat deze SSD passen en werken in mijn laptop?

Ik ben na het vervangen van de SSD niet van plan om de oude 256GB SSD weg te gooien. Mijn huidige desktop heeft een SSD van 60GB (OCZ Agility 3 60GB). Ik ben van plan om deze SSD van 60GB te vervangen door die uit mijn laptop. Is dit mogelijk? De specificaties van mijn desktop zijn als volgt:

Operating System
Windows 8.1 Pro 64-bit

CPU
Intel Core i5 2500K @ 3.30GHz 49 °C
Sandy Bridge 32nm Technology

RAM
4,00GB Dual-Channel DDR3 @ 668MHz (9-9-9-24)

Motherboard
ASUSTeK Computer INC. P8H67 (LGA1155) 32 °C

Graphics
S27C350 (1920x1080@60Hz)
2048MB ATI AMD Radeon HD 6900 Series (Sapphire/PCPartner) 49 °C

Storage
55GB OCZ-AGILITY3 (SSD)
2TB SAMSUNG HD204UI (SATA)

Alvast bedankt.

• YassinIT
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-05-2024
Dit moet zeker lukken puur kwestie van ssd's wisselen. Je kan nog kiezen hoe je de data/installatie overzet, een kloon of een clean install op de nieuwe ssd.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Dat gaat niet lukken en je hebt een verkeerde ssd gekozen.

Er zit een mSATA SSD in je laptop, je hebt een nieuwe mSATA nodig.
Er zit geen aansluiting voor mSATA in je desktop.

• YassinIT
Reepje schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 16:17:
Dat gaat niet lukken en je hebt een verkeerde ssd gekozen.

Er zit een mSATA SSD in je laptop, je hebt een nieuwe mSATA nodig.
Er zit geen aansluiting voor mSATA in je desktop.
Goed opgemerkt, dacht dus dat er een gewone sata in de laptop zat. Kon het niet zo direct vinden.

Edit: TS kan nog steeds een msata naar sata adapter gebruiken indien hij de schijf toch nog wilt gebruiken.

[ Voor 12% gewijzigd door YassinIT op 18-06-2015 16:28 ]

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ik bedenk me nu, met een slag om de arm, ik zag het op de link staan die TS zelf heeft gegeven, maar het hoeft niet zo te zijn....

Om zeker te zijn, zal de TS even zelf moeten kijken wat er precies in zijn laptop steekt.

• YassinIT
Reepje schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 16:29:
Ik bedenk me nu, met een slag om de arm, ik zag het op de link staan die TS zelf heeft gegeven, maar het hoeft niet zo te zijn....

Om zeker te zijn, zal de TS even zelf moeten kijken wat er precies in zijn laptop steekt.
Heb het even gechecked bij de specificaties in de pricewatch staat onderaan dat het een sandisk model betreft . Heb dit model even gegoogled en het is dus wel degelijk een msata ssd. Dus TS zal ook een msata moeten kopen voor in de laptop en kan een adapter gebruiken voor in de desktop.
Msata : http://tweakers.net/price...-850-evo-msata-500gb.html

[ Voor 6% gewijzigd door YassinIT op 18-06-2015 16:42 ]

• LostInNight
Volgens het programmatje Speccy heeft mijn laptop de volgende SSD Sandisk SD6SB1M256G1002. Het is geen probleem dat ik de SSD niet kwijt kan in mijn desktop, ik heb nog een oude laptop liggen, volgensmij de Toshiba Sattelite P100. Deze is heel oud, zou de SSD van mijn laptop in deze oude laptop kunnen? Hij hoeft niet persee op volle snelheid te draaien, ik denk dat dat sowieso sneller is dan de HDD die in die laptop zit. Die laptop word nu alleen nog gebruikt voor een beetje surfen op het internet en e-mail checken.

• YassinIT
LostInNight schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 18:32:
Volgens het programmatje Speccy heeft mijn laptop de volgende SSD Sandisk SD6SB1M256G1002. Het is geen probleem dat ik de SSD niet kwijt kan in mijn desktop, ik heb nog een oude laptop liggen, volgensmij de Toshiba Sattelite P100. Deze is heel oud, zou de SSD van mijn laptop in deze oude laptop kunnen? Hij hoeft niet persee op volle snelheid te draaien, ik denk dat dat sowieso sneller is dan de HDD die in die laptop zit. Die laptop word nu alleen nog gebruikt voor een beetje surfen op het internet en e-mail checken.
Dat is wel een SATA ssd dus die kun je perfect vervangen door een andere SATA ssd zoals in je openingspost. Dus de Sandisk zul je ook gewoon in je desktop kunnen zetten. Grote kans dat deze ook gewoon in je Toshiba past.

edit:
typo

• LostInNight
YassinIT schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 18:46:
[...]

Dat is wel een SATA ssd dus die kun je perfect vervangen door een andere SATA ssd zoals in je openingspost. Dus de Sandisk zul je ook gewoon in je desktop kunnen zetten. Grote kans dat deze ook gewoon in je Toshiba past.

edit:
typo
Mag ik vragen waar je hebt gevonden dat het een normale SATA SSD is? Ik zelf kan het niet vinden (of ik kijk verkeerd, dat kan ook)

• YassinIT
LostInNight schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 18:51:
[...]

Mag ik vragen waar je hebt gevonden dat het een normale SATA SSD is? Ik zelf kan het niet vinden (of ik kijk verkeerd, dat kan ook)
Gewoon even gegoogled:
http://www.harddrivebench...d=SanDisk+SD6SB1M256G1002
En hier staat dat die ssd gebruikt wordt in jou laptopreeks.
http://ssd.userbenchmark..../SanDisk-SD6SB1M256G1022I

PS: je kan dit eigenlijk ook eenvoudig zien door even in je laptop te kijken ;)

[ Voor 7% gewijzigd door YassinIT op 18-06-2015 18:56 ]

Pagina: 1