Toon posts:

Prijsverschillen en valkuilen bij zoeken VPS host.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben momenteel zoekende naar een host en ik vroeg me af waar nou die prijsverschillen vandaan komen bij VPS.

Een aantal aanbieders EX-BTW:
TransIP PureSSD x4: €27,50
2 Intel Xeon
4.096 MB
150 GB SSD
5.000 GB Dataverkeer
1 (Max. 10) IPv4-adres
1 Snapshot
Monitoring

Sohosted Large SSD: €59,95
3 CPU's
4 GB RAM
50 GB schijfruimte
1000 GB dataverkeer
Max. 3 IP adressen
Maandcontract
Zeer snelle opslag

VedaWeb SSD VPS 3: €27,99
3 core Intel Xeon
4096 MB RAM
100 GB SSD Opslag
1000 GB Dataverkeer
1 IPv4 / 10 IPv6
1000 Mbit Verbinding
2 Snapshots

Ik kan die verschillen helaas niet verklaren.

Wat zijn nou valkuilen bij het zoeken naar een VPS host. Ik zit niet te wachten op een host die claimt ongelimiteerd dataverkeer aan te bieden maar ergens verborgen op een site de Fair Use Policy heeft staan die zegt dat er een maximum is van 10GB. Bij overschrijding krijg je dan een gepeperde rekening of wordt je website afgesloten.

Ik bouw mijn eigen pc's en los softwareproblemen zelfstandig op. Is het moeilijk om een unmanaged VPS zelf te onderhouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Paar vragen die ik eerst zou stellen:

- Waarom VPS (beetje een hype)? Waarom geen dedicated? Of gewoon hosting bij een bekende partij?
- Wat zijn de requirements (wat ga je ermee doen en welke performance heb je nodig)
- Hoeveel waarde hecht je aan uptime, support en continuiteit (wat als de partij over een maand niet meer bestaat, hebben ze bewezen support etc)
- Wat zijn de meerprijs kosten voor IP's, extra MB's etc (nu goedkoop, maar later toch veel duurder)
- Welke locatie, datacenter en hoe is de verbinding/peering?
- Zakelijk of prive?
- Heb je ze ook echt getest? Demo account mogelijk? Veel partijen doen aan overselling en noemen een SSD terwijl de performance minder goed is als een SATA disk..
- Je maakt je druk om dataverkeer en fair use policies, wat verwacht je zelf aan dataverkeer?? 10GB is veel!
- managed vs unmanaged (welk OS?) Indien unmanaged moet je rekening houden met de mogelijke risico's van dataverlies, security, storingen etc als je niet weet wat je doet.

Ik heb een VPS bij een bekende partij waar ik goede support op krijg voor mijn hosting/e-mail. Hier had ik eigenlijk net zo goed een hosting partij kunnen kiezen, maar aangezien ik weet wat ik doe is 20 euro per maand leuk om een volledig eigen debian server te onderhouden voor de hobby.

Verder gebruik ik voor minder dan 10 euro OVH KIMSUFI voor een low budget werkplek in de cloud (Windows 10) zonder support. Als laatste, maar zeker niet onbelangrijk, Voor allebei de omgevingen maak ik back-ups naar off-site storage welke in eigen beheer zijn.

Kortom alles valt en staat met de requirements, wat je ermee wilt gaan doen en staar je niet blind op alle specs/prijzen. Kies bij voorkeur een betrouwbare partij als het belangrijke data/dienstverlening betreft en ga zelf niet knutselen als je er geen verstand van hebt (tenzij het voor de hobby is ;))

Succes!

[ Voor 43% gewijzigd door Workaholic op 18-06-2015 17:50 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:02
Voor een unmanaged vps heb je wel de kennis nodig om het beheer zelf te kunnen doen. Vedaweb is wel een aanrader, die bieden uitstekende support.