Wanneer overgaan op aangifte? Shop reageert niet.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willyfreak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-08 22:45
Onlangs een accu besteld voor de telefoon van mijn vriendin bij een Nederlandse webshop. De webshop heeft meerdere webshops onder zijn naam, een aanverwante is ook opgenomen in de pricewatch (echter zonder producten).

Na ontvangst bleek de accu kapot te zijn. Sindsdien probeer ik in contact te komen met de webshop door mails te sturen, bellen, facebook en Twitter.

De Facebook en Twitter vragen worden verwijderd maar contact met mij opnemen doen ze niet.

Omdat ik alle manieren van contact geprobeerd heb lijkt me de laatste optie overgaan op aangifte. Wat is jullie advies hierin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:46

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Misschien handig om even de tijdslijnen te schetsen?

Je kan de aangetekende brief nog proberen, maar als ze de rest (actief) negeren, dan weet ik niet of dat veel zin zal hebben.

Ik vraag me af of je hier aangifte van kan doen. Van welk strafbaar feit beticht je ze precies? Een civiele procedure ivm. niet nakomen van hun verplichtingen ligt meer voor de hand.

Al met al vraag ik me af of dat de moeite waard is voor die paar tientjes die zo'n accu gekost zal hebben. Heb je geen rechtsbijstandverzekering?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:12
Hoe heb je betaald? Toevallig via PayPal of creditcard? Dan kun je wellicht nog relatief eenvoudig je geld terugkrijgen.

Ik weet niet hoe lang het nu geleden je wat besteld hebt, maar je zou als laatste redmiddel nog kunnen dreigen met een aangifte, soms is men hier gevoelig voor. Aangifte sowieso altijd doen, als dan meerdere aangiftes binnenkomen, dan gaat de politie wellicht over tot actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je via cc hebt betaald, daar een dispuut aanmaken,
Anders eerst het probleem oplossen via een klacht bij thuiswinkel.org

Daarna
https://www.mijnpolitie.nl/index.shtml

Kan mij erg goed voorstellen, dat de politie zal aangeven dat je het privaatrechtelijk moet oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:46

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 15:06:
Als je via cc hebt betaald, daar een dispuut aanmaken,
Anders eerst het probleem oplossen via een klacht bij thuiswinkel.org
Goed punt, eventuele keurmerken bieden inderdaad ook vaak een klachtenprocedure. Check dus even of de betreffende shop is aangesloten bij een keurmerk of iets dergelijks en of die je kunnen helpen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:13
En als je 'm gewoon retour stuurt onder WKOA?

Oplichting is niet aan de orde. Is idd een civiele zaak.
Opties:
- met de winkel oplossen (geen resultaat)
- cc of PayPal case aanmaken (indien relevant)
- via keurmerk
- rechtsbijstand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerZero86
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-10 22:33
Als de webwinkel nu niet antwoord denk ik niet dat ze wel zomaar je geld aan terugstorten wanneer je het product "gewoon" retour stuurt. Daarnaast geldt de WKOA alleen voor probeerperiodes. Zodra je hebt aangegeven dat het product kapot is vervalt dit recht, omdat het niet langer om een situatie gaat waarin je denkt "meh, toch niet wat ik wil", maar om een kapot product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
*knip* nee dus

[ Voor 82% gewijzigd door gambieter op 26-06-2015 13:14 ]

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Pagina: 1