Toon posts:

Plex Media Server onbereikbaar van buitenaf

Pagina: 1
Acties:
  • 1.461 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb een "klein" vraagje en deze luid als volgt:

Hoe open ik een poort voor Plex Media Server? Ik wil namelijk mijn media van mijn pc op mijn ps4 kunnen afspelen via de ps4 Plex app.

Ik ben in bezit van twee routers met een bridge ertussen. De hoofdrouter is een Netgear WNR2000v2 en de router waarop mijn ps4 en pc zijn aangesloten is een Netgear WNR3500Lv2. Ik heb op beide routers geprobeerd de standaard 32400 Plex poort te openen, maar in de Plex webapp blijft hij aangeven dat mijn server niet vanaf buiten bereikbaar is.

Ik hoop dat iemand mij hiermee zou kunnen helpen?

Alvast bedankt!
tiK0ez

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als de pc en ps4 in het zelfde netwerk zitten hoef je geen poorten open te zetten. Alleen is voor plek for ps4 een plexpass nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@svenvang93

Bedankt voor je antwoord.

Hier was ik inderdaad al achtergekomen, dat ik voor de ps4 een plexpass nodig heb.

Maar het gaat mij meer om het punt dat de webapp blijft zeggen dat mijn server niet bereikbaar is van buitenaf. Hoe zou ik dit kunnen oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Hoezo "van buiten af"? Die beide routers staan toch op hetzelfde adres, in hetzelfde pand?
Verplaats de binnenkomende netwerk plug op de WRN3500 van de WAN poort naar een van de LAN poorten en het hele probleem is verdwenen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

Als ik thuis iets vanaf "buiten" lees internet probeer te bereiken wil dat niet met plex
bijvoorbeeld plex draait op mijn server en plex geeft aan dat alles goed staat en poort is geforward
als ik dan met mijn popcorn het buiten adres van mezelf aanroep met poort 32400 zegt hij ook dat dit niet te bereiken is.

de plex app op mijn iphone komt gewoon op mijn plex server (zonder wifi) dus probeer eens het interne adres van je pc bv. 192.168.1.etc en probeer eens op je telefoon (zonder wifi) in te loggen bij plex.tv en kijk of je daar je server ziet

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Brahiewahiewa

De netwerkplug die vanaf mijn WNR2000v2 komt zit al in een LAN poort op mijn WNR3500Lv2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar als de pc en ps4 in het zelfde huis staan in het zelfde netwerk zitten hoeven er geen poorten opengezet te worden.

En ik denk dat het met het open zetten van de poorten niet goed gaat omdat er twee routers zijn.

Kan je schetsen hoekje hebt heb ingericht met welke IP-adressen en instellingen.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2015 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-01-2024

digidokter.net

... en 'Niets' van 'Alles' LOL

Ik heb zelfde probleem, mijn server knalt er steeds uit?! Hoe zou dit komen? _/-\o_

Verstand van 'Alles' van 'Niets'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:48
Kan zoveel zijn. Maar goed, hoe groot is de kans dat dit hetzelfde is als een topic van 5 jaar geleden?

En zonder ook maar enige input over je config, logs of andere dingen is het gokken.

Maak gerust een eigen topic, maar dan wel met voldoende info dat men ook echt kan helpen.
Het algemeen beleid #quickstart
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.