MBP A1286 in beslag genomen in vliegveld Frankfurt

Pagina: 1
Acties:
  • 382 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bernerino
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 26-03-2024
Situatie:
Op 7 Juni kwam ik uit New York gevlogen naar Nederland via Frankfurt. Bij de overstap moest ik opnieuw door customs en paspoort controle omdat ik uit een internationaal vlucht kwam. Dit verliep soepel, waarna ik direct naar mijn aansluitende vlucht haastte want de aankomst vliegtuig was al een uur vertraagd.

Bij het snel door lopen kreeg zo maar uit het niets een Douanier het idee om mij aan te houden voor een willekeurige controle. Volledig in het Duits werd ik ondervraagd. Geboren in Hong Kong, komt uit New York, MBP in je rugzak, kom maar mee. Gelijk werdt mijn laptop en paspoort in beslag genomen.

Mijn Duits is slecht maar ik begreep dat ze van me 380euro willen over 19% btw op basis van mijn MBP uit 2009. Hallo? Wat zeg je me nu? Boven op de 380euro moet ik nog eens 380euro in borg betalen. Ze dwongen me aan om een handtekening te zetten anders mocht ik niet gaan.

Inmiddels uur verder en mijn vlucht gemist, stonden 5 Douaniers om me heen in een hokje om me te dwingen tot betalen en tekenen, totale machtsmisbruik. Ik had al geprobeerd hulp te zoeken bij de ambassade etc... Niets op zondag ochtend. Goed, ik betalen. Maar helaas was mijn creditcard in NYC al door het budget heen, 760euro kwam er echt niet doorheen. Dus ik mocht gaan, zonder MBP.

Ze vertelden me dat als ik kan aantonen dat mijn MBP uit Nederland komt en bewijst in beroep dat ik mijn MBP en het geld bedrag terug krijg. Helaas kan ik mijn aankoop nergens vinden, inmiddels alweer 2015, MBP ergens uit 08/09 bij een retailer. Via Apple kan ik info opvragen met de serial van mijn MBP, die ik niet in handen heb.

Kan iemand mij misschien helpen aan een aankoopbon van een MBP A1286. Wellicht kan ik je belonen voor je hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

U vraagt om mee te werken aan valsheid in geschrifte.
Dat is strafbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Hoe vervelend de situatie ook is, we gaan hier niet helpen met fraude. Je zult toch via de officiële wegen (via de retailer) aan een aankoopbon moeten komen. Dit topic gaat derhalve op slot.

[ Voor 29% gewijzigd door Daedalus op 18-06-2015 15:15 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Dit topic is gesloten.