Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goede dag, Ik heb een klein vraag je en ben al een kleine research aan het doen maar tot nu toe tot geen goede conclusie gekomen..
bottlenecked mijn i5 3470 mijn crossfire r9 290?..

ze draaien bij de meeste games niet op fullload maar krijg zelfs op de witcher 3 ultra setting 60 fps with no problem..
Behalve op assassins creed unity.. daar blijft me fps hangen rond de 30.. behalve op daken en daar haalt die ongeveer de 58.. Maar zelfs als ik de settings naar laag verander blijft die rond de 30 fps hangen..

Iemand hiermee ervaring

Ik gebruik 12gb ddr3 1600mhz ram geheugen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:29

br00ky

Moderator Harde Waren
Los van je processor, hoe doet AC:U het op een 290 en op SLI 290, wat zeggen benchmarks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik zal even kijken, maar had wel gelezen dat er veel problemen waren met de game zelf.. Maar dat was al wel weer een paar maanden geleden..

Kan ook niet echt wat vinden over crossfire r9 290.. alleen 290x

http://www.gamingbench.co...erformance-beautiful-pig/

Maar zowiezo in general.. vroeg ik me af of mijn i5 3470 mijn crossfire r9 290 zou bottlenecken..
Kan er niks over vinden alleen maar of single cards

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2015 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 15:58

garriej

Ik las ondertieten.

Hoe hoog is je CPU gebruik? Als die op 100% draait(of iig 90+) dan weet je dat er een bottleneck is, als dit niet het geval is, bottlenecked ie in de regel niet.

Hoe draaien andere games in je set-up? ook problemen mee? Zo nee? Dan is het nog steeds een brakke game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Andere games draaien perfect maar jah op assasins creed zit cpu gebruik rond de 90% en gpu 66%.. maar bij de witcher draait die perfect op 60 fps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04 12:44
Alle AC games op de PC is slecht geoptimaliseerde troep
Je heeft het antwoord in je eigen topic start al
Als andere games wel goed draaien maar AC niet waar denk je dan dat het probleem zit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het ging niet echt om ac alleen.. Het gebeurde bij ac dat mijn load laag was en van me cpu hoog maar ik vroeg me gewoon af of zowiezo mijn i5 3470 mijn cf r9 290 bottleneck'de

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/GY8PDyb.jpg Witcher 3

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/HKaog7f.jpg ACU

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/U91nDV6.jpg WoW

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2015 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04 12:44
Waarom overclock je je cpu niet en kijk je of je hogere fps krijgt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:11

HugoBoss1985

Xenotech

Ja, hij bottlenecked.

i5 4670k van stock 3,8 naar 4,4 ghz levert prestatiewinst op in Dying Light, Battlefield 4 en World of tanks.

Dat i.c.m. maar één R9 290.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
overclocking a none k versie.. Zal me best doen kom niet ver.. En je heb het over een 4670k versie tegen een none k versie.. Dus duuh zal die prestatie winst geven hij bottlenecked amper alleen in assasins creed, nog niet eens aangezien de game zo slecht gecode is..

Plus 3.6 turbo.. vs een 3.8 Turbo zit niet veel verschil in

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2015 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:11

HugoBoss1985

Xenotech

Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 15:47:
overclocking a none k versie.. Zal me best doen kom niet ver.. En je heb het over een 4670k versie tegen een none k versie.. Dus duuh zal die prestatie winst geven hij bottlenecked amper alleen in assasins creed, nog niet eens aangezien de game zo slecht gecode is..

Plus 3.6 turbo.. vs een 3.8 Turbo zit niet veel verschil in
Ik geef alleen antwoord op je vraag met een voorbeeld...
Waarom post je hier dan je vraag, als je het antwoord toch al zo goed weet? 8)7

K of non-k heeft niets met prestaties te maken, alleen of je de cpu wel- of niet kan overklokken.
Nergens in mijn post geef ik aan dat jij jouw (non k) cpu kan en/of moet gaan overklokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat was ook niet tegen jou maar tegen je bovenganger die het zei ;)

Overclocking

Heb de turbo boost verhoogt naar 4ghz

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2015 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Net wakker?? :P

En als je een cpu heavy spel hebt, en 2 beestachtige kaarten, heb je al snel dat de cpu bottleneckt. Als ik een 2e 290 aan mijn setup wil toevoegen, gaat mijn 4690k ook moeite krijgen, al helemaal met die cpu heavy drivers van AMD :P

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vind toch nog dat me cpu het goed doet met deze beest kaarten haha..

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2015 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-09 09:25
Jij bent degene met de Crossfire setup, dus jij kunt toch best weten of die je CPU bottleneckt. Je zegt zelf dat je CPU het goed doet, meer kunnen wij daar toch niet aan toevoegen? Een snellere CPU kàn helpen, maar alleen als jij framerates hoger dan 60fps beoogt. De enige game van de 3 screenshots die jij toont met een mogelijke CPU bottleneck is AC Unity.

Trouwens, dat AC Unity rond de 30fps blijft hangen kan zijn omdat het een brakke game is en mogelijk ook omdat je Vsync aan hebt staan. Ik heb Unity niet, maar de voorgangers (zowel III als Black Flag, en van die daarvoor weet ik het niet meer) ondersteunden geen triple buffering, dus Vsync aan en framerate lager dan 60fps = 30 fps en stuttering. Sowieso is Unity niet echt gemaakt voor 60fps, op consoles draait het ook niet sneller dan 30 fps. Ik vind het al sterk dat Unity eindelijk gebruik maakt van al je cores, Black Flag belast bij mij nog steeds maar 1 core 100% en de rest nauwelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trygve
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:13

Trygve

Redacteur
Welke driver voor je videokaart gebruik je nu?
  1. In safe mode met DDU je huidige driver verwijderen
  2. Deze driver proberen: http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=399956

[ Voor 5% gewijzigd door Trygve op 19-06-2015 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Met die driver ging het helemaal fout toen crashde die wat ik ook deed.. alles geprobeerd, gegoogles, etc etc toen vorige driver weer geinstalleerd en toen stopte de crashes.. bij mijn vriendin der pc precies hetzelfde alleen dan gewoon als ze op facebook zat.. ik raad hem af tot die gereleased word door amd zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
[b][message=44443114,noline] Ik vind het al sterk dat Unity eindelijk gebruik maakt van al je cores, Black Flag belast bij mij nog steeds maar 1 core 100% en de rest nauwelijks.
In relatie tot deze opmerking, een quad core cpu kan dus al bottlenecken als hij continu rond de 25% (1 core) belast is. Het is dus niet alleen de 100% load waar je naar zoekt, maar ook 25, 50 en 75..

specs

Pagina: 1