Macbook air minidrive voor zenbook ux31

Pagina: 1
Acties:

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-02 20:04
Ik zoek een?
SD-kaart(adapter) voor in het SD slot van mijn zenbook. Gewone SD kaarten die steken er aan de buitenkant uit. Dit is ook het geval bij de macbook air. Hierdoor zijn voor de verschillende macbook air varianten microSD adapters uitgebracht, welke niet de volledige hoogte hebben en dus niet aan de zijkant eruit steken. De minidrive is een voorbeeld daarvan, hoewel er ook goedkopere varianten zijn in de welbekende chinese webshops.

De meeste van deze kaarten hebben een verdikking aan het uiteinde, en ook perfect de goeie lengte voor het specifieke model macbook air. Dit zal dus geen perfecte fit worden. De enige uitzondering die ik daarvoor vond is deze voor de raspberri pi, maar die lijkt te dik (gezien het slot van de rpi aan de bovenkant open is...).

Een goed advies over een geschikte adapter zou dan ook fijn zijn.

Wat is je budget?
€5.- meerprijs ten opzichte van een losse SDkaart van 128GB. Het mag een adapter zijn.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De bedoeling is om hem permanent als extra schijf naast de bestaande (niet standaard formfactor en dus onmogelijk up te graden) SSD te gebruiken. De kaart zit dus permanent in de laptop.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-02 19:04
wat is er mis met je minidrive van mini in de box?

• NESFreak
loki504 schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 13:48:
wat is er mis met je minidrive van mini in de box?
De meeste van deze kaarten hebben een verdikking aan het uiteinde, en ook perfect de goeie lengte voor het specifieke model macbook air. Dit zal dus geen perfecte fit worden.
Als ik er eentje koop die te kort is, dan is ie waardeloos, omdat ie door de verdikking er dus niet verder in past. En als 'ie te lang is dan steekt 'ie er alsnog uit.

• loki504
ooh dacht dat het oom de meeste normale sd adapters ging. omdat je met een nieuwe alinea was begonnen. kan apple je niet veder helpen?

dis je zoekt zoiets als een minidrive van apple voor je zenbook?

• NESFreak
loki504 schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 13:54:
dis je zoekt zoiets als een minidrive van apple voor je zenbook?
yep

[ Voor 27% gewijzigd door NESFreak op 18-06-2015 13:56 ]

• loki504
http://www.theminidrive.com/products/zenbook-yoga2pro

zoeiets? heb geen zenbook dus weet totaal niet waar ik op moet letten:P

• NESFreak
loki504 schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 13:57:
[...]

http://www.theminidrive.com/products/zenbook-yoga2pro

zoeiets? heb geen zenbook dus weet totaal niet waar ik op moet letten:P
Oh die was me nog niet eens opgevallen. Die site leek me nogal mac centrisch. Alsnog is die (incl verzending) nogal aan de prijzige kant. En die van de goedkopere websites, die vermelden expliciet dat ze voor macbook zijn en hebben dus ook op het uiteinde een verdikking zitten.

• loki504
ik vind 2,50 voor shipping niet echt duur. sommige nederlandse bedrijven vragen gewoon 7-10 euro voor verzending.
Pagina: 1