Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

netwerk switch

Pagina: 1
Acties:

• Rover88
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 12-12-2018
Misschien een domme vraag, maar kan ik met een switch een netwerk opbouwen als deze niet aangesloten is op het internet?
Ik wil een lokaal netwerk hebben met 1-2 camera's, een NAS en een pc , maar heb geen toegang tot internet op locatie.

• plizz
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 21:29
Ja, dat is mogelijk. Je gebruikt dan private IP adressen in je lokale netwerk.

• Umbrah
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 23:05

Umbrah

The Incredible MapMan

Yup, handmatig IP adressen toe gaan wijzen en die gebruiken.

• Ben(V)
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 21:24
Als je een Synology NAs hebt kun je die dhcp server maken, die ipadressen voor je uitdeelt.
Of ander e Nassen dat ook kunnen weet ik niet.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Mavamaarten
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 16-07 15:49

Mavamaarten

Omdat het kan!

Kan zeker. Kies een netwerkmasker en geef alle apparaten handmatig een IP-adres binnen hetzelfde netwerk.

http://github.com/mavamaarten | http://maarten.vg | Android developer

• Craven
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 22:29
quote:
plizz schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 13:12:
Ja, dat is mogelijk. Je gebruikt dan private IP adressen in je lokale netwerk.
Je gebruikt altijd private adressen op je lokale netwerk. Jij bedoelt dat hij handmatig ip adressen moet zetten. Iets wat ook niet nodig is.

Je kan gewoon een router neerzetten (en de wan poort niet gebruiken) of een switch en kijken of de NAS dhcp en/of dns kan. Zo niet dan moet je uitwijken naar handmatige adressen. Ik zou voor het gemak dan ergens een goedkope router vandaan halen. Eventueel eentje met dd-wrt ondersteuning als je ermee wilt spelen maar dat is wel weer wat overkill. Scheelt een hoop gedoe met handmatige ip adressen.

• Rover88
Is het lastig om handmatig ip adressen toe te gaan wijzen?

• Fire69
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 16-07 13:41
Nee, gewoon zien dat je geen dubbele gebruikt :P
Als het maar enkele devices zijn, is dat goed te doen. Anders kan je misschien beter en goedkoop routertje neerzetten.

Move along folks, nothing interesting to see here.

• Rover88
Ja misschien wel handig om een router erbij te kopen dan.
Bedankt voor jullie reacties

• Ben(V)
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 21:24
Als je een NAS hebt dan moet je die zo wie zo een fixed ip adres geven, het is heel onhandig als een NAS van adres wijzigd.
Een router inzetten om alleen dhcp server te zijn lijkt me tamelijk overbodig.

Neem gewoon een private subrange zoals 192.168.1.xxx en geeft alles een eigen adres.
Tabelletje bijhouden welke adressen je waar aan gegeven hebt is handig.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Televisies

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True