Restore van gedeelte VM-ware uit een Time Machine Back-up

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:11
Dag allemaal,

Ik beheer een Mac waarop parralles staat met Windows 8.1. Windows wordt alleen gebruikt om een bepaald boekhoudprogramma te draaien.

Momenteel werkt het boekhoudprogramma niet meer omdat een bepaald bestandje niet gevonden wordt door de applicatie. De support desk heeft aangegeven dit bestandje terug te halen uit een Back-Up, maar zij hebben geen ervaring met Macs. Ik heb diverse recente time-machine back-ups van het complete systeem. Het programma is op zoek naar een bestandje op de C schijf (C:\boekhoudprogramma\prog\boekhoudprogramma\etc...). Maar volgens mij kent de Mac geen C schijf, en zit die ergens onder parrallels.

Mijn vraag is dus eigenlijk waar worden de Windows bestanden/Parralles applicatie opgeslagen in een Time Machine Back-up?

Heeft er iemand enig idee?

Met vriendelijke groet,
Bram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
Parallels maakt een virtuele harde schijf waar Windows op geïnstalleerd staat. Ik denk niet dat Time-Machine daar een backup van gemaakt heeft, en als dat zo zou je hele Windows terug in de tijd gaan. Je zult dus in de virtuele Windows 8.1 het probleem moeten oplossen. Wellicht dat je het nog terug kunt krijgen via de herstelpunten van Windows. Anders zul je het programma opnieuw moeten installeren.

[ Voor 7% gewijzigd door ThomasG op 18-06-2015 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

In de topictitel staat VMware, maar in je topicstart spreek je van Parallels. Dit zijn virtualisatie programma's van verschillende fabrikanten. Afhankelijk van welk programma je gebruikt zijn de herstelmogelijkheden anders.

Dat gezegd hebbend; Parallels/VMWare bundelt je virtuele Windows machine, inclusief "C-schijf" in een bestand. Doorgaans wordt dit bestand gebackuped via Time Machine, tenzij dit is uitgezet (via Time Machine voorkeuren of via de voorkeuren van Parallels/VMWare). Je kunt dit bestand uit je backup halen, maar daarmee haal je feitelijk de complete virtuele computer terug uit het verleden. Makkelijkste (voor jou) is om deze virtuele computer te starten en te kijken of daar het bestand wel staat. Beter is om de C-schijf van deze computers te openen en te kijken of het bestand zich daar bevind, zodat je de computer niet hoeft te starten (via bijvoorbeeld Parallels Mounter of VMDKMounter).

Een andere optie is om de recovery opties van Windows 8.1 zelf te gebruiken, ervan uitgaande dat deze aanstonden.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:11
Daedalus schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 12:34:
In de topictitel staat VMware, maar in je topicstart spreek je van Parallels. Dit zijn virtualisatie programma's van verschillende fabrikanten. Afhankelijk van welk programma je gebruikt zijn de herstelmogelijkheden anders.

Dat gezegd hebbend; Parallels/VMWare bundelt je virtuele Windows machine, inclusief "C-schijf" in een bestand. Doorgaans wordt dit bestand gebackuped via Time Machine, tenzij dit is uitgezet (via Time Machine voorkeuren of via de voorkeuren van Parallels/VMWare). Je kunt dit bestand uit je backup halen, maar daarmee haal je feitelijk de complete virtuele computer terug uit het verleden. Makkelijkste (voor jou) is om deze virtuele computer te starten en te kijken of daar het bestand wel staat. Beter is om de C-schijf van deze computers te openen en te kijken of het bestand zich daar bevind, zodat je de computer niet hoeft te starten (via bijvoorbeeld Parallels Mounter of VMDKMounter).

Een andere optie is om de recovery opties van Windows 8.1 zelf te gebruiken, ervan uitgaande dat deze aanstonden.
Dank voor het uitgebreide antwoord. Het gaat om Parralles, excuses voor de verwarring. Als ik in de Time Machine Back-up ga zoeken, dan vind ik een mapje "Parrallels" onder documeten met daarin Windows 8.1.pvm. Als ik het goed begrijp, is dit dus de complete vituele machine zoals deze een aantal dagen geleden was.

Ondertussen is het ook gelukt de 'schijven' van de virtuele machine te mounten. Nu nog zoeken waar het document staat en of dat bruikbaar is.