Installatiedisk OEM Windows: fabrikant levert niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chotto Toire
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-04 10:37
Lieve GoT,

Omdat mijn harde schijf tekenen toont van beschadiging (2665 reallocated sectoren, 4 pending sectoren) wil ik 'm lang formatteren. Op deze schijf staat wel OEM Windows 7 Home Premium geïnstalleerd, waar ik uiteraard de productsleutel van heb. Dat betekent dus dat ik een installatiemedium van Windows 7 nodig heb om hem na het formatteren weer te kunnen installeren. Ik weet niet hoe ik daar aan kom.

Al gedaan:
Bij het zoeken op internet kom ik vooral links tegen naar het inmiddels offline gehaalde digitalriver-archief. Daar kan ik dus geen Windows ISO meer vandaan halen.

Ik heb de Answer Desk van Microsoft gevraagd te helpen, maar die hebben alleen retail-versies van Windows waarop mijn OEM-productsleutel niet werkt, getuige ook het feit dat mijn productsleutel op deze pagina niet gevalideerd wordt. De Answer Desk verwees me door naar de fabrikant van mijn PC. Die zou een installatiedisk kunnen leveren.

De fabrikant is Medion. Die heb ik gebeld. Tot mijn grote verbazing weigert Medion star mij te helpen omdat mijn computer buiten de garantieperiode valt. Hij is inderdaad bijna 5 jaar oud. Ik heb stevig doorgevraagd, maar die installatiedisk gaan ze me niet sturen.

Overigens heb ik ook een recoverypartitie op deze harde schijf staan. Geen idee of ik daar iets mee kan. Mijn doel is in ieder geval lang formatteren en opnieuw installeren.

Samenvatting:
Ik wil mijn harde schijf lang formatteren en Windows opnieuw installeren. Ik heb een (OEM) productsleutel, dus ik heb alleen een installatiedisk nodig. ISO is ook prima. Weet iemand waar ik die vandaan kan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je de recovery partitie hebt, dan kun je 'm toch gewoon daar vanaf herinstalleren?
Vaak kun je die ook nog op DVD branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:53

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Microsoft heeft daar gewoon: Microsoft Software Recovery voor.

edit:
Ik zie dat ik slecht lees, al geprobeerd dus, excuses.

[ Voor 22% gewijzigd door IceStorm op 18-06-2015 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33272

Tip: maak de volgende keer de herstelschijven.

Bij Medion heb je optie om herstelschijven te maken vanuit Windows (snelkoppeling in het startmenu o.a.). Deze software herinnert je ook om deze schijven te maken na de eerste keren doorstarten.Volgens mij wilt Medion deze schijven normaal gesproken wel opsturen tegen betaling.

Edit: bij de meeste modellen van die leeftijd leverde Medion volgens mij zelfs de herstelschijven mee met de pc's. En zoals eerder genoemd kan je de herstelpartitie oproepen. Bij het opstarten van de computer zie je bij medion Pc's meestal onder in beeld een toets staan om de herstel op te starten (F8 dacht ik).

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 33272 op 18-06-2015 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YassinIT
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-05-2024
TERW_DAN schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 12:14:
Als je de recovery partitie hebt, dan kun je 'm toch gewoon daar vanaf herinstalleren?
Ik veronderstel dat hij liever een clean install heeft zonder alle bloatware van medion.
Dit werkt niet met OEM keys enkel met retail keys.

@TS

Ik raad je aan om eens robd te vragen bij familie en vrienden of zij toevallig geen installatie cd hebben. Indien dit niet mogelijk is raad ik je net als TERW_DAN aan om de recovery partitie te gebruiken.

Edit:
heb hier thuis ook een medion pc staan (all in one) de recovery kan je bij het opstarten starten d.m.v f11 in te drukken.

[ Voor 7% gewijzigd door YassinIT op 18-06-2015 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chotto Toire
TERW_DAN schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 12:14:
YassinIT schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 12:29:

Ik veronderstel dat hij liever een clean install heeft zonder alle bloatware van medion.
Nee, de bloatware vind ik niet zo'n probleem. Ik maak er wel even werk van om die te verwijderen. Hebben jullie het over het maken van een "systeemherstelschijf"? Ik heb dat namelijk gedaan, maar kom bij het gebruik daarvan hier uit:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/TaekYAP.jpg
Ik was in de veronderstelling dat dit geen verse installatie oplevert, maar alleen een korte foutcheck uitvoert die problemen bij het opstarten van Windows kan verhelpen. Als dat niet zo is, en deze optie wel degelijk een versie installatie van Windows is, dan is mijn probleem opgelost. Maar is dat zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

En wat gebeurt er al je niet de bovenste neemt maar de onderste ?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chotto Toire
Ga ik even proberen, maar ik meen me te herinneren dat hij dan aangeeft dat een dergelijk system image niet gevonden kan worden.

Heel veel dank voor de reactie tot nu toe overigens!

[Edit] Inderdaad. Hij geeft aan dat er geen system images zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Chotto Toire op 18-06-2015 12:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oheng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:33
Weet je wel zeker dat je die harde schijf nog wilt gebruiken? Want die is behoorlijk rot.

En ik wil wel even een Windows 7 Home Premium SP1 64 bit NL OEM copy uploaden die ik gemaakt heb van een officiele OEM DVD m.b.v. ISO Recorder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chotto Toire
Ik wil nog even aanzien hoe hij zich houdt als ik lang formatteer, maar ik hou rekening met het scenario dat hij vervangen moet worden. Maar hoe dan ook, een nieuwe installatie van Windows blijf ik nodig hebben.

Als je die zou willen uploaden zou ik dat héél erg op prijs stellen! Dat is wel een mooie oplossing, zeg. Overigens is de versie die ik nu draai 32-bits. Kan die gewoon vervangen worden voor jouw 64-bits versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Na even Google te gebruiken heb ik al verschillende mogelijkheden gevonden. Het zou mooi zijn als oheng je direct kan helpen.
Heb je geen DVD/CD bij je aankoop gekregen van Medion zelf ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oheng
Ik ben al W7 Home Premium 64 bit NL OEM aan het uploaden. Maar normaal gesproken kun je die niet gebruiken met een 32 bit licentie. Maar misschien ook wel. Je moet wel zeker weten dat je CPU 64 bit is.

En ik heb van W7 Home Premium 32 bit NL OEM alleen een originele DVD zonder SP1. Maar als je wil dan kan ik daar ook wel een copy van maken en uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Licenties zijn voor zover ik weet taal en bitversie onafhankelijk.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chotto Toire
Hackus schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 12:59:
Heb je geen DVD/CD bij je aankoop gekregen van Medion zelf ?
Helaas niet. Volgens mij is dat tegenwoordig helaas vrij ongebruikelijk. Ik heb de product key ook op een sticker aan de binnenkant van de behuizing van de PC staan.
oheng schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 13:05:
Ik ben al W7 Home Premium 64 bit NL OEM aan het uploaden. Maar normaal gesproken kun je die niet gebruiken met een 32 bit licentie. Maar misschien ook wel. Je moet wel zeker weten dat je CPU 64 bit is.

En ik heb van W7 Home Premium 32 bit NL OEM alleen een originele DVD zonder SP1. Maar als je wil dan kan ik daar ook wel een copy van maken en uploaden.
Ai. Ik heb helaas een x86 processor. Ik voel me een beetje bezwaard het je te vragen, maar als je die 32-bits versie van W7 Home Premium zou kunnen uploaden zou dat enorm helpen. Werkelijk heel erg bedankt voor je hulp en je bereidheid te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oheng
Raven schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 13:11:
Licenties zijn voor zover ik weet taal en bitversie onafhankelijk.
Ja, maar je weet het maar nooit. Misschien heeft Medion iets "geregeld" met Microsoft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oheng
Chotto Toire schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 13:11:
[...]

Ai. Ik heb helaas een x86 processor. Ik voel me een beetje bezwaard het je te vragen, maar als je die 32-bits versie van W7 Home Premium zou kunnen uploaden zou dat enorm helpen. Werkelijk heel erg bedankt voor je hulp en je bereidheid te helpen.
Geen probleem, ik moest toch een copy maken van alle W7 DVD's, nu Digital River geen optie meer is. En dit is mijn laatste W7 Home Premium 32 bit DVD....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Chotto Toire schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 13:11:
[...]

Helaas niet. Volgens mij is dat tegenwoordig helaas vrij ongebruikelijk. Ik heb de product key ook op een sticker aan de binnenkant van de behuizing van de PC staan.

[...]

Als je kijkt in de Medion shop zie je het wel bij verschillende PC's

-> Leveringsomvang:
Medion instap gaming PC
Voedingskabel
Windows 8.1 DVD (64 bit)
Gebruikershandleiding
Medion Optische USB muis
Medion WiFi USB 2.0 micro-dongle
Medion USB toetsenbord

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oheng
Oja klopt ja, ik heb hier ook nog een paar Windows 7 recovery disks liggen van Medion. Die werden toch wel meegeleverd. Maar toch zou ik gaan voor een schone installatie, veel beter resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chotto Toire
Hackus schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 13:20:
Als je kijkt in de Medion shop zie je het wel bij verschillende PC's

-> Leveringsomvang:
Medion instap gaming PC
Voedingskabel
Windows 8.1 DVD (64 bit)
Gebruikershandleiding
Medion Optische USB muis
Medion WiFi USB 2.0 micro-dongle
Medion USB toetsenbord
Dat is waar ook. Nu je het zegt herinner ik me dat me dat een tijdje terug ook opviel. Het is wel netter op die manier.

Desondanks ben ik er vrij zeker van dat deze PC zonder installatieschijfje geleverd werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

oheng schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 13:19:
[...]
Geen probleem, ik moest toch een copy maken van alle W7 DVD's, nu Digital River geen optie meer is. En dit is mijn laatste W7 Home Premium 32 bit DVD....
Top dat je hiermee helpt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oheng
Hackus schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 13:30:
[...]

Top dat je hiermee helpt
Geen probleem, het is ook belachelijk dat je niet eens het OS even kunt downloaden. Het is absolute verspilling van tijd voor iedereen, dat gezoek naar de juiste ISO.

Als ik het dan vergelijk met OSX Mavericks, Yosemite of Windows 8.1.... Een paar klikjes en je hebt een installatie medium, inclusief alle updates. Naja, ik ben aan het uploaden naar Google Drive.

Edit: linkje gestuurd via PM

[ Voor 3% gewijzigd door oheng op 18-06-2015 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chotto Toire
Zojuist via de PM de installatie-ISO van oheng gekregen. Ik ben in m'n nopjes, want hij werkt uitstekend.

Om het verhaal compleet te maken, hier even hoe alles gegaan is:
Mijn bedoeling was dus om mijn beschadigde schijf volledig te formatteren en vervolgens Windows opnieuw te installeren. Ik formatteer de schijf; Windows staat er niet meer op; ik begin de installatie en Windows geeft aan: "op deze schijf kan Windows niet geïnstalleerd worden, omdat hij waarschijnlijk binnenkort ophoudt met werken." Ongelooflijk. Daar zat ik dus met een beschadigde schijf zonder besturingsysteem.

Ik heb vervolgens de harde schijf uit een oude computer die mijn moeder voorheen gebruikte gehaald en in mijn computer gestopt. Een schijf van 160GB, ha ha. Maar dat is uiteraard genoeg om het voorlopig werkend te krijgen. Het DVD'tje met de ISO van oheng heb ik vervolgens gedraaid en Windows 7 is nu keurig zoals het hoort geïnstalleerd.

oheng, nogmaals ontzettend bedankt voor de moeite die je hebt gedaan. Die ISO ga ik uiteraard hard nodig hebben nu ik de harde schijf móét vervangen. Je bent geweldig.

[ Voor 0% gewijzigd door Chotto Toire op 19-06-2015 12:09 . Reden: typfoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oheng
np ;)
Pagina: 1