Videokaart nodig bij Intel Core i5-4460 Boxed

Pagina: 1
Acties:

• Roerbakmix
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-07-2022
Beste allen,

Momenteel stel ik een PC samen voor mijn vriendin, waarmee ze statistische programma's moet kunnen runnen (SPSS, Refman, etc), basale officetaken. Bij tijd en wijle een weinig-grafisch spel spelen (Age of Empires, rollercoaster, etc)

Ik had bedacht om de Intel Core i5-4460 Boxed (linkje: http://tweakers.net/price...l-core-i5-4460-boxed.html) te gebruiken, en daarbij een videokaart achterwege te laten.

Mijn concrete vraag is: kan de onchip (?) videokaart van deze processor het aan om nu en dan een spel te spelen én kan ik er twee beeldschermen (23 inch) mee aansturen?

Bedankt!

• Roerbakmix
Overigens; dit is de lijst die ik in gedachten had:

wenslijst: Sabine's pc

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:20
De geïntergreerde graphics moeten een simpel spel wel aan kunnen. Als je het toch goed wilt doen, kan je beter in V&A kijken voor een goedkope GTX760, R9 270 of iets anders in die richting.

• sjettepetJR.
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-07 22:57
HD 7870 is al voor €70 te krijgen en zal de genoemde spellen makkelijk draaien.
De interne graphics zijn goed voor licht gamen, maar als je er ook maar iets meer naar gooit stort de framerate in.

• Roerbakmix
Dank voor de reacties! Zouden jullie het eens kunnen uitleggen? Hoe zie ik aan de specificaties van deze processor wat hij qua GPU wel en niet kan? Of is het gewoon iets dat je moet aanvoelen?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:04

br00ky

Moderator Harde Waren
Vooral aanvoelen, maar met een 4460 kan je er vanuit gaan dat je álle hedendaagse GPU's kan nemen. Bij 99% van de games gaat je gpu eerder de bottleneck vormen dan je processor.

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-12 23:08
Ik heb een 4430, en speel daar soms ook op LAN partys spellen mee als Mohaa en cod2.. Weinig spannend, maar investeer dat geld alsjeblieft gewoon in n snelle ssd of goedtoetsenbord, en laat de videokaart achterwwege. Je vriendin heeft dat helemaal niet nodig joh.

• Roerbakmix
Precies ;)

@ Brooky; ik bedoel eigenlijk of de on board GPU van deze processor de games wel aan kan: ik wil dus geen extra videokaart er bij aanschaffen.

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:39
Als je age of empires 1 en RCT 1 bedoelt, dat gaat wel werken. RCT 3 en aoe 3 waarschijnlijk ook nog wel, maar als je eht zeker wilt weten moet je maar wat benchmarks zoeken met de IGP van de 44xx ICM recente games.

[ Voor 32% gewijzigd door Ardjee op 18-06-2015 13:55 ]

Pagina: 1