Internet laad traag, maar snelheid blijft wel goed.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 408317

Topicstarter
Dag Tweakers

Ik heb al eventjes wat problemen met het internet hier. Ik ben een Telenet-klant (België dus) met een abonnement waar we maximum 200Mbps kunnen halen. De laatste dagen merkte ik op dat ons internet niet echt lekker meer ging en dat we (met de kabel) maar 20Mbps konden halen. Wat wel erg vreemd is.

Ik besloot het probleem uit te wachten, maar zelfs na een week was er geen verbetering. Nu heb ik gisteren de router gereset (stroom uit, eventjes wachten) en heb ik weer mijn volle snelheid. Dat probleem is dus opgelost.

Echter werkt ons internet nog steeds niet vlot. Ik weet niet of het voor de reset al zo was, maar nu duurt het soms enorm traag voor dat websites laden en wanneer ze beginnen laden dan duurt het ook enorm traag voor ze helemaal geladen zijn. Het vreemde is dat dit bij sommige sites wel vlot gaat maar bij andere niet. Bijvoorbeeld http://tweakers.net laad bijna instant, terwijl http://gathering.tweakers.net daarnet wel last had van dit probleem.

Mijn snelheid is echter onberispelijk, bekabeld haal ik met gemak de 180Mbps op speedtest, zodra de site begint te laden natuurlijk. Downloads lukken ook zonder onderbrekingen.

Nu vraag ik mij af wat aan de oorzaak van het probleem ligt? Ik kom dezelfde situaties tegen zowel op mijn laptop (linux en wifi) en mijn desktop (windows en kabel).

Nog een voorbeeld is wanneer ik League of Legends wil spelen: door het menu navigeren en een spel starten lukt amper, met telkens de melding dat er een "unknown error" is of dat ïk "disconnected from chat" ben, maar als het lukt om een spelletje op te starten dan werkt het vlotjes, zonder onderbrekingen of lagspikes, met een ping van 24.

Op alletwee de systemen heb ik ook de DNS-servers van google ingesteld (8.8.8.8) en ik ben nu aan het testen of daar het probleem ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 650395

Welke Router Gebruikt U ? :)

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 650395 op 18-06-2015 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-06 11:56
Lijkt op DNS probleem. Je zou de DNS servers van je provider kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-06 09:32
Anoniem: 408317 schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 11:18:
...

Op alletwee de systemen heb ik ook de DNS-servers van google ingesteld (8.8.8.8) en ik ben nu aan het testen of daar het probleem ligt.
En veranderde er iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik gebruik de router die standaard werd meegeleverd met Telenet. Al mijn apparaten zitten ook achter een switch (en een acces-point als ik draadloos werk). Maar ik heb gisteren getest met een kabel van de router rechtstreeks naar mijn pc en dat loste het probleem niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok, En andere Apparaten laden die wel normaal ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Momenteel is er inderdaad verbetering. Vreemd want vroeger had ik hier geen problemen mee.

Maar ik wacht deze even uit, soms is er voor een korte periode verbetering, maar daarnaa gaat het weer bergaf. Hopen dat het nu niet zo gaat dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat Uw anders ook nog kan Proberen: De Router Resetten.
Dat zegt de Provider meestal ook.. Lol :-p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Helaas,ik heb 5 minuutjes kunnen genieten van vlot internet, maar ik zit weer met hetzelfde probleem...
Anoniem: 650395 schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 11:35:
Wat Uw anders ook nog kan Proberen: De Router Resetten.
Dat zegt de Provider meestal ook.. Lol :-p
Heb ik gisteren al eens gedaan. Maar kan geen kwaad om het nog eens te doen natuurlijk :)

[ Voor 59% gewijzigd door Anoniem: 408317 op 18-06-2015 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Scan je PC eens met bijvoorbeeld ccleaner...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Gadgeteer schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 11:37:
Scan je PC eens met bijvoorbeeld ccleaner...
Gisteren heb ik ook al een virusscan gedaan, helemaal clean :) Maar ook mijn laptop (met linux) heeft hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Of Leeg je DNS..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenBeke
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-06 14:21
Ik merk hier bij mij toch ook dat Facebook soms echt super traag laadt, en de chat af en toe wegvalt. Soms ook andere sites die wat trager zijn, maar dat gebeurt zelden. Vooral als ik een beetje torrent doen zulke dingen lastig. Ik gebruik de standaard Telenet router/modem.

Toevallig geen torrents draaien? Of Popcorn Time?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
DenBeke schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 11:42:
Ik merk hier bij mij toch ook dat Facebook soms echt super traag laadt, en de chat af en toe wegvalt. Soms ook andere sites die wat trager zijn, maar dat gebeurt zelden. Vooral als ik een beetje torrent doen zulke dingen lastig. Ik gebruik de standaard Telenet router/modem.

Toevallig geen torrents draaien? Of Popcorn Time?
Niet enkel facebook heeft hier last van, ook andere sites zoals Google en Tweakers. Momenteel staan er geen torrents aan op mijn desktop. Nergens anders op het netwerk trouwens.

Na een router reset werkt het momenteel terug vlotjes, ik wacht in spanning af :)
Ik heb het volgende commando uitgevoerd:
code:
1
ipconfig \flushdns

Edit:
Momenteel ziet het eer naar uit dat mijn internet stabiel is. Ik denk (en hoop) dat het probleem opgelost is.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 408317 op 18-06-2015 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Toch niet, weeral hetzelfde probleem hier. Nog iemand die misschien de oorzaak en een eventuele oplossing weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Hoe ziet een tracert naar probleemsites eruit? En zoals chekout123 al vroeg: is dit op andere apparaten ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Bee.nl schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 20:44:
...? En zoals chekout123 al vroeg: is dit op andere apparaten ook zo?
was al beantwoord met
Anoniem: 408317 schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 11:40:
[...]
Gisteren heb ik ook al een virusscan gedaan, helemaal clean :) Maar ook mijn laptop (met linux) heeft hetzelfde probleem.

[ Voor 5% gewijzigd door Gadgeteer op 19-06-2015 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Ik neem aan dat je naast een router ook een modem hebt wat gereset kan worden?

Beste is modem en router van de stroom halen, dan eerst de modem weer starten en als die weer opgestart is je router weer aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Is een modem en router in één. Ik heb al eens gereset via de webinterface en door de stroom uit te zettten. Geen verbetering.
Bee.nl schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 20:44:
Hoe ziet een tracert naar probleemsites eruit?
http://hastebin.com/tuzelinose maar ik kan niet echt een vast patroon vinden waar het misloopt.
En zoals chekout123 al vroeg: is dit op andere apparaten ook zo?
Jep, dit is ook op mijn laptop en smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02:01

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Anoniem: 408317 schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 11:40:
[...]
Virusscan is leuk en fijn dat er geen virus is, maar die scannen natuurlijk niet op malware. Scan een keer met malwarebytes (grondige scan doen). Benieuwd wat daar uitkomt :)
Zo te horen lijkt DNS flush het tijdelijk op te lossen. Maar waar stel je die alternatieve DNS servers in, op je PC of op je router? Als het kan wil je ze nl op je router hebben, dan worden ze overal gebruikt :)

Wat zei trouwens Telenet zelf toen je ze belde om het probleem voor te leggen?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
The Eagle schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 13:06:
[...]

Virusscan is leuk en fijn dat er geen virus is, maar die scannen natuurlijk niet op malware. Scan een keer met malwarebytes (grondige scan doen). Benieuwd wat daar uitkomt :)
Dat was met malwarebytes :P
Zo te horen lijkt DNS flush het tijdelijk op te lossen. Maar waar stel je die alternatieve DNS servers in, op je PC of op je router? Als het kan wil je ze nl op je router hebben, dan worden ze overal gebruikt :)
De DNS die de modem/router gebruikt is helaas niet aanpasbaar via de webinterface, dus deze aanpassingen heb ik op de pc zelf gedaan. Nu gebruik ik echter geen eigen dns dus worden die van telenet zelf gebruikt.
Wat zei trouwens Telenet zelf toen je ze belde om het probleem voor te leggen?
Zelf hadden ze geen probleem wat het probleem zou kunnen zijn, maar volgens hun gegevens werkt onze modem normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02:01

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Malwarebytes <> virusscan. Dus dan begin maar eens met een echte virusscan ;)
Je zou ook nog opendns kunnen proberen, hard instellen op je PC. Voor ingebruikname alsnog even een ipconfig /release, ipconfig /flushdns en ipconfig /renew doen. Ben ik eens benieuw hoe lang dat goed gaat :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb zojuist met Namebench een benchmark gedaan en ik krijg dit resultaat: http://namebench.appspot.com/id/259100002

Bij de notes staat er telkens dat de ip-adressen incorrect zijn enzo... Heeft er iemand hier een verklaring voor?
The Eagle schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 14:41:
Malwarebytes <> virusscan. Dus dan begin maar eens met een echte virusscan ;)
Je zou ook nog opendns kunnen proberen, hard instellen op je PC. Voor ingebruikname alsnog even een ipconfig /release, ipconfig /flushdns en ipconfig /renew doen. Ben ik eens benieuw hoe lang dat goed gaat :)
Ik heb naar Telenet Gent-2 BE geswitched als DNS-server en je commando's uitgevoerd, ik merk een kleine verbetering maar ik ben niet helemaal zeker of het opgelost is.

Ondertussen draait Windows Defender :)

Edit: Geen verbetering :(

[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 408317 op 20-06-2015 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Virusscan gedaan, helemaal clean :/

Maar het probleem ligt ook (hoogstwaarschijnlijk) niet aan mijn pc, andere apparaten op het netwerk hebben ook last van hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01:56
Klinkt als een probleem met het aantal openstaande connecties. Probeer het eens met maar 1 pc rechtstreeks op het modem. Modem wel even herstarten en geen torrents of andere p2p programma's aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:30

donny007

Try the Nether!

De 'foutieve' DNS resultaten kun je negeren, het IP adres wat je krijgt voor sites als Goolge en YouTube is provider- en regiogebonden. Providers en internetknooppunten hebben vaak een cache voor veelbezochte sites om zo het netwerk te ontlasten, daar verwijst de DNS naar. Die benchmark tool snapt dat niet.

Je had het nog over een access point in je netwerk, is dat toevallig een router geconfigureerd als access point? Probeer die eens uit te schakelen, gaat het dan wel goad?

Probeer het ook eens te testen met slechts één apparaat in je netwerk.

[ Voor 13% gewijzigd door donny007 op 21-06-2015 01:54 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik denk dat het gefixed is door mijn server te rebooten! :D Dus waarschijnlijk was het inderdaad zoals .Maarten zei, dat er openstaande connecties waren :)

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 408317 op 23-06-2015 23:37 ]

Pagina: 1