Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-07 18:56
Medetweakerts
Even een vraagje namens mijn vriendin.
Wat is ongeveer een redelijk startsalaris voor een schoolverlatende MBO Niveau 4 (Directie)Secretaresse.

Ik heb wel op loonwijzer gekeken en die zitten tussen de €2000 en €2200 op 40 uur, maar wilde toch een persoonlijke ervaring horen als dat kan want ik vond dit al vrij veel om eerlijk te zijn.
M'n vriendin krijgt mogelijk een baan aangeboden als Secretaresse voor 24 uur in de week.

Ik dacht zelf dat €1000 tot €1200 (bruto uiteraard) op basis van 24 uur wel redelijk is. Of denken jullie dat dat zelfs te laag is ingezet?

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:00
Reken met 40 uur als basis, dan vraag je dus 1667 - 2000. Minimumloon (uitgaande van >23 en fulltime) is 1500 euro. Dus ja, ergens daar tussenin lijkt me niet gek, 2000 lijkt me zoals je zelf ook al zegt aan de hoge kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:49

Seraphin

Meep?

Wat Wilke zegt. 1700-1800 lijkt me een mooi startsalaris voor iemand met MBO4, dat vertaalt zich ruwweg naar 1100 op 24-uur; inzetten op 1200 en blij zijn met (iets) minder is dan een prima uitgangspunt.

Voor je je blind staart op loonwijzer e.d.; er zit (bij de bedrijven waar ik heb gewerkt) een groot verschil tussen "secretaresse" en "directiesecretaresse". De laatste functiegroep bestaat over het algemeen uit mensen die al een flink aantal jaar meelopen, en gewend zijn om directeuren (meestal toch redelijke haantjes die gewend zijn hun zin te krijgen) een beetje bij te sturen. Dat zie ik een schoolverlater nog niet zo 1-2-3 doen.

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-06 15:32
Voor een schoolverlatende MBO Niveau 4 partime iemand is 1200 euro een heel mooi salaris! Alles wat ze meer geven dan 1000 zou ik aanpakken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:23
2000 is veel te hoog voor een MBO4 schoolverlater. Een HBO IT-er haalt dat soms al niet.

Kijk gewoon eens in een paar CAOs in welke functieschaal een secretaresse valt en neem dan de laagste trede voor een referentiesalaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
Ja precies, dan zat m'n gevoel dus in de goede richting. Ik dacht namelijk ook: inzetten op €1200, en als het tegenbod €1000 of meer is is dat prima.

Bedankt voor de adviezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Ligt er aan wat voor bedrijf, in onderwijs ken ik via mijn werk 4 directiesecretaresses, die zitten in schaal 6 (CAO PO als CAO VO). Startsalaris € 1680 o.b.v. fulltime (wel met wat meer vrije dagen dan in andere sectoren natuurlijk). Als schoolverlater heb je kans dat je in schaal 4 (€ 1592) of 5 (€ 1623) gezet wordt.

Bij bedragen uitgegaan van CAO VO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
Tehh schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 11:39:
Ligt er aan wat voor bedrijf, in onderwijs ken ik via mijn werk 4 directiesecretaresses, die zitten in schaal 6 (CAO PO als CAO VO). Startsalaris € 1680 o.b.v. fulltime (wel met wat meer vrije dagen dan in andere sectoren natuurlijk). Als schoolverlater heb je dikke kans dat je in schaal 4 (€ 1592) of 5 (€ 1623) gezet wordt.

Bij bedragen uitgegaan van CAO VO.
Het bedrijf waar ze een sollicitatie gesprek heeft heeft toevallig laten weten in welke schaal ze zou komen te zitten. Dat zit voor mijn vriendin dan rond de €1650 op basis van 36 uur. Dat komt dus neer op €1100 op basis van 24 uur.

Vind ik opzich een prima start bedrag voor een schoolverlater MBO niveau 4.

Wederom bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Prima bedrag inderdaad. Wens je vriendin succes met de sollicitatie namens Tweakers ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
Tehh schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 11:46:
Prima bedrag inderdaad. Wens je vriendin succes met de sollicitatie namens Tweakers ;-)
Ga ik bij deze absoluut doen :) Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-07 22:44
kan ze mooi in die andere uren nog haar diploma halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-07 23:34
Carfanatic schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 12:07:
Op kosten van de baas :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02:05

Bob Popcorn

Plop!

Carfanatic schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 12:07:
Bedoelt 'ie niet dat ze net is afgestudeerd? ;)

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Payton
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-07 12:22
Schoolverlater is iha wel de term voor school-verlaten-zonder-diploma..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 15:02
Payton schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 15:07:
Schoolverlater is iha wel de term voor school-verlaten-zonder-diploma..
Dat zou ik een voortijdige schoolverlater noemen (bij de uni: gesjeesd :P), in het algemeen taalgebruik is een schoolverlater iemand die net z'n school heeft afgemaakt ;)

Bij de rijksoverheid zit een startend secretaresse meestal in schaal 5, die begint bij 1757 euro per maand. Zie https://www.werkenvoorned...oorwaarden/salarisschalen
Zit je dan weer bij een gemeente kom je op 1608 per maand in schaal 5: https://www.vng.nl/files/...tuur-per-1-april-2015.pdf

1650 euro lijkt me dus geen onredelijk startsalaris.
Pagina: 1