Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dongilles
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 26-03 20:20
Hallo allemaal,

Sinds een half jaar heeft mijn vriendin een Asus T200 32gb. Erg fijn apparaat en het werkt allemaal prima voor wat zij hiermee doet en dit is werken voor school (Word) en internetten. Behalve Office 2013 (3 gb) en Dropbox (3 gb) staat hier ook eigenlijk niets op geïnstalleerd en toch zat de SSD helemaal vol.
Met enkele tips wat ruimte gemaakt maar eigenlijk vind ik het vreemd en ik denk dat er iets anders gaande is en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ik gebruik de gratis versie van Treesize om te controleren wat de grootste mappen zijn. Hier een afbeelding:http://1drv.ms/1Bpo19z

Op de afbeelding is te zien:
-De SSD is 25.2 gb ( 8 gb door de recovery en deze wil ik ook het liefst op de t200 laten staan)
-Windows is meer dan 18 gb, dit lijkt me abnormaal groot. Van deze 18 gb is de map installer ruim de grootste met 8.3 gb
- Program files 2.4 gb, niet erg groot dus
- Users 1.4 gb. dit komt door dropbox
- De rest is eigenlijk verwaarloosbaar

Wat ik al heb gedaan aan de hand van tips van internet
1 CCleaner laten lopen (scheelde 1 gb)
2 Hibernate modes uitgeschakeld (scheelde 1,5 gb)
3 pagefile.sys verkleint (scheelde 800 mb)
4 ongebruikte apps uit de metro ui verwijderd (scheelde amper wat)

Door de bovenstaande tips, en foto's van dropbox te verwijderen heb ik nu iets meer dan 5 gb vrij maar eigenlijk zou ik genoeg ruimte over moeten hebben zonder bovenstaande tip 2, 3 en 4.

--Edit--
Aan de hand van de onderstaande reactie mijn verhaal aangepast om het, hopelijk, duidelijker te maken.

[ Voor 38% gewijzigd door dongilles op 19-06-2015 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:17
Als ik even in deze review kijk (notabene op dezelfde site, misschien volgende keer even zoeken, productreview: Asus Transformer Book T200TA-CP003H Zilver review door jellepepe) wordt er een vermelding gemaakt van dat de 32GB inderdaad zo vol zit. Ook schrijft de reviewer dat er een MicroSD-slot in het apparaat zit. Kan je daar niets mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dongilles
Sorry ik denk dat mijn originele post niet duidelijk was, deze heb ik nu aangepast.

Het is namelijk wel logisch dat 32 gb snel vol is. Maar zoals de review beschijft heeft deze persoon na installatie nog 18 gb overheeft. Ik heb alleen Office (max 3 gb) en Dropbox (max 3.5 gb) geinstalleerd en er is geen ruimte meer over. Dus deze review geeft eigenlijk aan dat er inderdaad iets mis is.

Een extra geheugen kaartje zal dit probleem niet verhelpen.

--Edit--

Ik bedenk me nu; eigenlijk is dit geen probleem van de T200 maar een van Windows 8.1 en dus eigenlijk is de titel van mijn topic niet goed.

[ Voor 81% gewijzigd door dongilles op 19-06-2015 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dongilles
iemand die mij kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 574841

Bekend probleem van windows tablets met weinig ruimte.
Windows neemt veel gb's in beslag. Weinig aan te doen.
Er is geen probleem. De ruimte klopt toch ook? 18gb windows, 6gb aan programma's.
24gb. En dat is ongeveer de ruimte op de schijf.
Sd kaart erin, dat is de oplossing.

[ Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 574841 op 22-06-2015 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12:48
Kunnen de apps op de SD kaart worden geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:50
Staan de herstelpunten van windows ingeschakeld?
Dit kun je (op eigenrisico) uitschakelen, scheelt ook alweer enkele Gb's

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-07 08:20

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Waarom wil je de recovery op de SSD bewaren? Kan toch prima op een 8 GB USB-stikkie?
En de map 'installer' kan ook wel weg volgens mij, mits je de originele installatemedia bewaart. Misschien kun je deze ook op een USB-stick (of externe HDD) bewaren?

En hoezo gebruikt Dropbox ruimte op je SSD? Dropbox is toch juist bedoeld als opslagruimte in de cloud?

Volgens mij heb je nog genoeg mogelijkheden om beter met je diskruimte om te gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saybia
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-07 19:56
Dropbox werkt lokaal en in tha cloud. Dus Dropbox reserveert ruimte op je pc. (Ter info: Bij meerdere users op een netwerk, wordt het nog wel eens vergeten dat dit ook consequenties heeft voor het netwerk)

[ Voor 3% gewijzigd door Saybia op 02-07-2015 15:41 ]

Pagina: 1