Toon posts:

[PC upgrade] kan ik zomaar mijn gpu vervangen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een vervangen de voeding voor mijn prebuilt pc. Ik heb een Asus r9 290 voor een mooie prijs kunnen krijgen. Is het mogelijk om deze gewoon te vervangen of is het echt nodig om een nieuwe PSU te kopen. En in dar geval welke

Wat is je budget?
Ongeveer 50-60 euro voor voeding

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb geen bepaalde voorkeuren voor een PSU

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Dit heb ik op dit moment:
  • PSU = FSP450-60EMDN
  • GPU = MSI GTX 660 OEM (reference cooler)
  • CPU = Intel i5-3350P 3.10GHz
  • Moederbord = MEDION MS-7797
  • RAM = 8,0 GB dual channel DDR3 798MHz

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-02 11:55
De laatste dagen heb ik veel lopen googlen naar die Medion voedingen, maar wat ik er over kan vinden is dat het erg oude modellen zijn: dat zorgt ervoor dat ze niet extreem veel watt kunnen leveren op de 12V lijnen waar hedendaagse pc's veel gebruik van maken. In dit geval betekend dat dat je voeding zeer waarschijnlijk te weinig vermogen levert: Maak voor de grap/informatie eens een foto van de zijkant van je voeding waar de voltages aangegeven staan, en let op de hoeveelheid watt die je voeding op de 12V lijnen kan geven. Als dit minder is dan 400 watt dan zou ik de voeding zeker vervangen.

Ook zal je PSU waarschijnlijk niet genoeg verloopstekkertjes hebben.

Gezien je budget zijn er niet veel voedingen die van kwaliteit zijn en passen in je budget, maar ze zijn er!

pricewatch: Antec VPF Series 450W of als je meer watt wilt (waarschijnlijk overbodig) pricewatch: Antec VPF Series 550W

Nu is er nog een kleine kans aanwezig dat je huidige voeding een andere vorm heeft dan de standaard ATX formaat. Ik zou daar nog even naar googlen/meten voordat je een nieuwe voeding koopt.

• GewoonWatSpulle
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:11
Ik zou zeker je voeding vervangen, ik ken jouw voeding verder niet in detail maar het klinkt (let op: ongefundeerd gevoel van mij) als een matige, en voor een paar tientjes koop je zekerheid.

Alternatief in dezelfde prijsklasse kan zijn pricewatch: be quiet! System Power 7 500W

'Voordeel' is niet 80 Plus Bronze maar zelfs Silver, niet dat dat nu zoveel verschil maakt.

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-12-2025
Voeding moet denk ik nog wel lukken, zie : http://images.esellerpro.com/2131/I/770/64/DSCF3691.JPG

Ik zou me meer zorgen maken om de kast zelf, Medion kasten blinken vaak niet uit in ruimte, en dan een R9-290 erin schuiven klinkt haast te mooi om waar te zijn. Eerst maar eens passen, voeding zal niet zon probleem zijn verwacht ik.

• Majin Buu
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Precies. Dus TS, welk model van Medion heb je?

[ Voor 9% gewijzigd door Majin Buu op 18-06-2015 11:54 ]

Ultra 7 265K / GB Z890 AORUS ELITE / RTX 5070 Ti Gaming OC

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07:56
Ja dat wordt een voeding upgrade, voor een r9 290 is een 750watt brak voeding aangeraden jij hebt een 450watt voeding. Ik zou zelf voor deze gaan Antec VPF Series 550W. Dit is echt geen overkill! Op full load zie hier gebruikt de R9 290 350watt.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
De fsp450-60emdn is nog best een prima OEM voeding. Je ziet vaak bij (matige) voedingen dat ze bijv. 450w als peak wattage hebben, en feitelijk maar 350-400w constant kunnen leveren. Bij de FSP450 lijkt dit gelukkig niet het geval, volgens het label is het gewoon continue spanning die geleverd kan worden. Verder lijkt hij active PFC te hebben, wat toch een relatief modern design doet vermoeden.

Ik maak me wel zorgen over de aansluitingen van de voeding met betrekking tot de videokaart. Je gaat één 6-pin en één 8pin (6+2pin) PCI-E aansluiting nodig hebben voor een dikke R9 290. Ik weet het niet geheel zeker, maar ik meen dat jouw voeding maar één 6-pin pci-e kabel heeft? Met deze voeding zou ik het persoonlijk niet aandurven om met verloopstekkers de videokaart aan te sluiten.

@Demian Brunt: 650w is natuurlijk zware overkill. Er wordt daar gesproken over "Energieverbruik systeem - Load" en niet over slechts de videokaart. Een R9 290 verbruikt natuurlijk never nooit 408w.

Ik zou eerder een Seasonic oplossing van 520w voorstellen; pricewatch: Seasonic M12II Evo 520W

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-02 19:04
Demian Brunt schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 12:07:
Ja dat wordt een voeding upgrade, voor een r9 290 is een 750watt brak voeding aangeraden jij hebt een 450watt voeding. Ik zou zelf voor deze gaan Antec VPF Series 550W. Dit is echt geen overkill! Op full load zie hier gebruikt de R9 290 350watt.
We meten het load-verbruik met Furmark, maar vanwege de verschillende beveiligingen die AMD en Nvidia voor deze software inbouwen, hechten we niet veel waarde aan de resultaten. Furmark leidt tot een onrealistisch hoge belasting van de gpu en toont dan ook een uiterste dat in de praktijk vaak niet gehaald wordt. Het kan wel interessante informatie opleveren; de minimale gpu-frequentie van 662MHz op de R9 290 werd gemeten tijdens een test met Furmark.

dus zou daar helemaal geen waarde aan hechten. ingame zit het systeem op 350w.
Pagina: 1