• nouwnouw
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-01 06:35
hallo mede tweakerts, omdat ik geslaagd was, mocht ik een mooi cadeautje uitzoeken, en heb daarom deels van mij ouders en deels zelf, een nieuw moederbord en processor gekocht. Het betreft een asus maximus vii formula en een i7 4790K. Een mooi setje. De set was iets meer als 3 weken terug gekocht.

Nadat ik van de week de set mocht hebben omdat ik de officiele uitslag kreeg, heb ik gisteravond alles ingebouwd. Alles 10x nagelopen en de stroom eropgezet. Geen beeld. Ik dacht misschien een foutieve hdmi kabel, dus andere kabel. Nog niets. Toen videokaart en ram eruitgehaald, gebeurde nog niets. Toen dacht ik dat het probleem welleens extern zou kunnen zijn. Ik ben dus heel mijn pc rondgespeurd met een scherp lampje en jahoor... Ik zag dat aan de linkerkant van de processor een klein stukje van het moederbord troebel zwart was en aan de achterkant 2 bruine vlekjes... Doorgebrand? Ik denk van wel. Maar het rare is dat ik niets heb geroken en niets heb gezien. Ook heb ik nadien mijn voeding doorgemeten met een multimeter en die geeft gewoon overal netjes het juiste voltage aan. Daarna een ouder moederbord met een dual core aangesloten en die draaide als een zonnetje... Heb ik hier te maken met een doa moederbord? Want ik kan er niet inkomen dat ik dit zelf heb veroorzaakt... Ik heb aandachtig alles gecontroleerd voordat ik de spanning erop zette en de pc aanzette. De plekken zijn me niet opgevallen met het erin bouwen.

Iemand raad wat ik hiermee kan doen? Aangezien het natuurlijk metteen lijkt of ikzelf de boosdoener ben maar ik voor 99 procent zeker ben dat de fout niet bij mij ligt. Als dit echt een doa is, dan vind ik hem dramatisch afgewerkt voor de prijs van 350 euro..

Alvast bedankt!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:59
Hoe zouden wij wel kunnen weten of het een doa is ?
Ik zou toch echt contact opnemen met de winkel en het verhaal uitleggen.

• nouwnouw
Aan de hand van dit verhaal ben ik benieuwd of deze situatie mogelijk is zegmaar. Aangezien ik zeker ben dat ik alles juist heb gedaan. Misschien heeft iemand hetzelfde meegemaakt.

• nouwnouw
Ik heb inmiddels een mailtje terug van de winkel, en die zou er graag naar laten kijken door hun service afdeling. Misschien zien die waaraan het kan liggen. Goede oplossing al zeg ik zelf. Ik laat wel weten wanneer ik meer weet over deze kwestie.

• rjmno1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04-01 21:12
Je hebt er nog garantie op .laat je niet van de wijs brengen.

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:29

Dark

who tweaked the light?

Garantie ja, op fabrieksfouten, maar niet op 'damage/dysfunction caused by improper handling/usage, destruction' (https://www.asus.com/us/M...ORMULA/HelpDesk_Warranty/)

al is het wel zo dat de eerste 6 maanden de bewijslast bij winkel ligt...

aan ts.: gewoon rustig blijven, de winkel gaat je waarschijnlijk gewoon helpen met een nieuw boardje, tenzij er overduidelijk bij jou iets mis is gegaan, zoals kortsluiting afstandsbusjes of beschadiging socket.

• nouwnouw
de socket is niet beschadigd. cpu is ook piekfijn. het bord ziet er voorderest ook nog 100% goed uit. het is puur aan de linkerkant van de processor. de lampjes van het bord gingen ook nog gewoon aan en de fans gingen draaien toen ik aan het testen was wanneer ik beeld kreeg voor ik het defect zag. toch blijf ik het raar vinden dat het dual core bordje wat er nu inhangt piekfijn draait met voorderest dezelfde setup. vandaar ook dat ik denk aan een doa. ik ben in ieder geval benieuwd wat ze bij de winkel erover zeggen.

Bedankt iedereen voor jullie reacties!

• nouwnouw
Ik kreeg net een mailtje van de winkel dat het ging om een foutief moederbord en ik een vervanger krijg. Top opgelost dus!

Verwijderd

Gefeliciteerd en ook met je nieuwe bordje.
Pagina: 1