Toon posts:

Kwaliteit native mediaplayer huidige tv's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds gisteren ben ik de eigenaar van de Sony KDL-55W828B na een tijdje twijfelen.
Eenmaal uitgepakt een prachtige tv met prima beeldkwaliteit...maar....

Niet alleen is de navigatie vrij traag, met name de kwaliteit van de mediaplayer vind ik bedroevend slecht.
Hoewel ik begrijp dat een native mediaplayer niet van het niveau is van een standalone device, valt me dit toch zwaar tegen. Om over je NAS te browsen is Twonky verplicht; er is wel een browse functie maar die kijkt standaard in de mediafolder van je NAS en laat alleen bestanden zien en geen mappen. Dus Twonky it is...Nadeel, zo blijkt, is dat een verplaatsen van een film van een download folder naar mijn Film folder is dat dit in Twonky pas verwerkt is na synchroniseren en dit is dus niet instant. Dus het direct na downloaden bekijken van een film is er niet bij. Met een Video_TS folder kun je sowieos niets, het dlna protocol ondersteunt menustructuren niet waardoor je niet verder komt dan het menu van een dvd.

Nu ben ik niet heel erg thuis in deze wereld, maar heb wel wat basis kennis op dit vlak. Maar ik vind de mediaplayer erg teleurstellend. Wat overblijft is een hele grote tv met een prachtig beeld waarmee ik Netflix kan kijken....Ik zie in reviews dat Samsung weer problemen heeft met het weergeven van subtitles en buggy mediaplayer software levert en langzaam rijst de vraag: zijn moderne smart tv's uberhaupt wel uitgerust met een goede mediaplayer? Als ik een Mede8er neer moet zetten, kan ik net zo goed een normale LED tv neerzetten zonder Smart functie of is dat te negatief gedacht.

Ik ben in staat de tv direct terug te sturen en de iets duurdere Samsung EU55H7000 te kopen, maar val ik dan niet van de regen in drup met dezelfde issues?

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:54
Heb je Plex al geprobeerd? (indien je Plex Media Server op je NAS kan draaien)
Dat is grafisch gezien een prima oplossing.

Verder zijn er eventueel ook nog de nieuwe Sony's die nu langzaamaan leverbaar beginnen te raken. Die draaien op Android en daar kan je dus alle kanten mee op, Plex, VLC, Kodi. ;)

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
In mijn ogen is "smart" tv een zwaar over-rated onderdeel van een tv. Het is op zo'n beetje elke tv wel aanwezig dus het is gewoonweg part of the deal. Zoeken naar een tv zonder "smart"-functies heeft geen zin.

"Smart" heeft over het algemeen een gebrekkige gebruikservaring en de software-ondersteuning is slecht. Reken niet te lang op updates en houd er ook rekening mee dat apps op termijn mogelijk niet meer werken of aanwezig zijn.

Een tv koop je om naar te kijken dus ga voor het model met de beste beeldkwaliteit in je budgetrange. Alle overige functies zijn bijzaak. Met een losse mediaspeler ben je altijd beter af.

Verwijderd

Topicstarter
Misschien ben ik naief, maar je mag toch verwachten dat de software van een WD tv live prima op te nemen is in een Samsung of Sony tv van 1200 euro. Die apparaatjes doen vrijwel precies wat je mag verwachten en kosten vrijwel niets...

Ben het eens dat Smart Functies over-rated zijn...heb nooit de behoefte gehad Facebook of Wunderground via mijn tv te benaderen...

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:42

Cyphax

Moderator LNX
Tja, ik vind het ook frappant dat mijn smart-tv slomer is dan een Raspberry Pi van 35 euro maar het is wel de realiteit inderdaad. Maargoed, dat zie je ook wel terug op andere plekken. De navigatie in m'n auto is ook niet echt lekker vlot bijvoorbeeld, en da's een apparaat van tienduizenden euro's. Dan denk ik ook: had 100 euro meer uitgegeven aan een snel platform, dat kan er dan ook nog wel vanaf en het scheelt een hoop frustratie.
Ik gok dat het de fabrikanten geen bal kan schelen. Het werkt uiteindelijk immers wel, los van hoe traag het is.

Saved by the buoyancy of citrus

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-12-2025

ScSi

Belg.

S1NN3D schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 09:52:
In mijn ogen is "smart" tv een zwaar over-rated onderdeel van een tv. Het is op zo'n beetje elke tv wel aanwezig dus het is gewoonweg part of the deal. Zoeken naar een tv zonder "smart"-functies heeft geen zin.

"Smart" heeft over het algemeen een gebrekkige gebruikservaring en de software-ondersteuning is slecht. Reken niet te lang op updates en houd er ook rekening mee dat apps op termijn mogelijk niet meer werken of aanwezig zijn.

Een tv koop je om naar te kijken dus ga voor het model met de beste beeldkwaliteit in je budgetrange. Alle overige functies zijn bijzaak. Met een losse mediaspeler ben je altijd beter af.
En toch heb ik voor mijn nieuwe PC naar Samsung gezocht, omdat ik heel tevreden was van Plex als app binnen hun smartTV. Hell, zelfs de 'vliegende muis' werkt heel goed. Zo goed dat ik zelfs de normale afstandsbediening niet meer gebruik.

Dus er zijn wel fabrikanten die het goed doen, al zijn ze misschien de uitzondering.

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Welke TV heeft nu trouwens de beste 'smart ervaring'? Ik zoek een Apple achtige aanpak in styling, gebruiksgemak en het durven maken van keuzes. En dan niet alleen het homescreen, maar ook details zoals dialogen, tekstinvoer en instellingen. Daar heeft Samsung mij te vaak in teleurgesteld.

Ik hoop dat Sony met Andriod TV goed ondersteund gaat worden. Hoop voornamelijk Plex te gaan gebruiken.

• Flexboy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:23
Bij vooral LG en Philips is de ondersteuning voor media goed.
Sony heeft maar een beperkte ondersteuning, dit is hun beleid. Zij willen geen ondersteuning bieden aan door downloaders veel gebruikte codecs.

In het tijdschrift C!t staan altijd tabellen bij tests van Smart TVs met formaten die ondersteund worden via DLNA (ook muziek codecs en ondertitel varianten) en ook van formaten die afgespeeld kunnen worden rechstreeks vanaf een USB stick.
Of zoek op internet: bijvoorbeeld http://s397.photobucket.c...ech/media/Page82.jpg.html

• Witte8
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-11-2022
Flexboy schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 10:33:
Bij vooral LG en Philips is de ondersteuning voor media goed.
Sony heeft maar een beperkte ondersteuning, dit is hun beleid. Zij willen geen ondersteuning bieden aan door downloaders veel gebruikte codecs.

In het tijdschrift C!t staan altijd tabellen bij tests van Smart TVs met formaten die ondersteund worden via DLNA (ook muziek codecs en ondertitel varianten) en ook van formaten die afgespeeld kunnen worden rechstreeks vanaf een USB stick.
Of zoek op internet: bijvoorbeeld http://s397.photobucket.c...ech/media/Page82.jpg.html
Met Android TV lijkt met Sony toch meer openheid te geven of ben ik verkeerd? Als je bv Kodi of Plex native kan gaan draaien, zal je de feature sets die deze programma's bieden toch tenvolle kunnen gebruiken veronderstel ik?

• Flexboy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:23
Dat Sony dan alles ondersteunt kan ik niet terug vinden, misschien is dat wel zo.
Blijft nog steeds dat een TV niet zodanig snelle hardware heeft dat KODI of Plex altijd soepel zal draaien.
Plex op mijn LG tv uit 2014 was wat dat betreft geen succes (met bedraad netwerk).
Pagina: 1