Bedankt (:
[ Voor 113% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2015 19:29 ]
1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro
Oké bedankt, echter heb ik geen IPv6 enabled staan op mijn router, ik werk nog met het oude IPv4Osiris schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 08:26:
Aangezien SLAAC IPv6-adressen o.a. o.b.v. je MAC-adres gemaakt kunnen worden, ís het theoretisch mogelijk dat, indien iemand je MAC-adres én je IPv6-prefix (en eventueel gebruikte subnet) weet, je PC vanaf het internet makkelijker benaderbaar is dan wat je zou willen.
Vaak zie je dat IPv6-enabled PC's een SLAAC-adres o.b.v. MAC én een adres o.b.v. random postfix (IPv6 Privacy Extension) hebben, waarbij het random IPv6-adres gebruikt wordt voor uitgaande verbindingen e.d.. Echter is je PC wél benaderbaar via het adres o.b.v. MAC-adres.
Overigens gooit 99 van de 100x je router's ingebouwde firewall er wel een stokje voor: die zal niet zómaar inkomende IPv6-verbindingen naar je PC doorlaten. Meestal moet je dat bewust enablen.
Dan heeft het MAC adres van je PC überhaupt geen waarde voor de andere partij. Je eigen router gebruikt het MAC adres van je PC om een IP adres toe te kennen maar voorbij je eigen router doet je MAC adres helemaal niets.Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 08:34:
Oké bedankt, echter heb ik geen IPv6 enabled staan op mijn router, ik werk nog met het oude IPv4
Oke bedankt, ik weet dat het inderdaad weinig inhoud, niet meer als eigenlijk identificatie van je apparaten, echter vroeg ik mij af of andere jou kunnen traceren doormiddel van je MAC-adres als je een configuratie hebt zoals ik hierboven hebt vernoemd of dat dit niet mogelijk is omdat jou MAC-adressen niet naarvoren of in de logs van je ISP staan?Croga schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 08:41:
[...]
Dan heeft het MAC adres van je PC überhaupt geen waarde voor de andere partij. Je eigen router gebruikt het MAC adres van je PC om een IP adres toe te kennen maar voorbij je eigen router doet je MAC adres helemaal niets.
[ Voor 33% gewijzigd door Ximon op 18-06-2015 10:23 ]
(╯°□°)╯︵ + ︵ x ︵ + ︵ x ︵ + ︵ x ︵ + ︵ x
Oslik blyat! Oslik!
Dit omdat iemand mij laatst een bericht heeft gestuurd over dat hij mijn MAC-Adres blijkbaar heeft kunnen achterhalen, en zo mijn fysieke locatie + apple id kon achterhalen. Nu vroeg ik mij af of dit op enige manier welke dan ook mogelijk is of dat dit niet mogelijk is. Deze heeft hij blijkbaar achterhaald door online communicatie tussen ons. Echter meer als mijn MAC adres heeft deze jongen/man niet.Gadgeteer schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 11:25:
Waarom wil je dit precies weten?
Met iets meer info kan hier misschien gerichter worden geantwoord.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2015 12:06 ]
Zonder meer info is het lastig hier iets over te roepen. Om welke MAC-adres gaat het? Van je modem? Je router? Een van je client devices? Iets anders?Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 12:02:
[...]
Dit omdat iemand mij laatst een bericht heeft gestuurd over dat hij mijn MAC-Adres blijkbaar heeft kunnen achterhalen, en zo mijn fysieke locatie + apple id kon achterhalen. Nu vroeg ik mij af of dit op enige manier welke dan ook mogelijk is of dat dit niet mogelijk is. Deze heeft hij blijkbaar achterhaald door online communicatie tussen ons.
Dus hij heeft je fysieke locatie en apple ID niet?Echter meer als mijn MAC adres heeft deze jongen/man niet.
Wederom, welk MAC heeft hij?Tevens als dit mogelijk is ook als nieuwsgierigheid voor verdere beveiliging van mijn netwerk en machine's
Oslik blyat! Oslik!
Fixing things to the breaking point...
Hij heeft alleen het MAC adres van mijn cliënt, deze heeft hij schijnbaar bij Apple op kunnen vragen, maar hij klopt wel het MAC adres.dion_b schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 12:25:
[...]
Zonder meer info is het lastig hier iets over te roepen. Om welke MAC-adres gaat het? Van je modem? Je router? Een van je client devices? Iets anders?
[...]
Dus hij heeft je fysieke locatie en apple ID niet?
Er zijn andere manieren om fysieke locatie te achterhalen, om te beginnen bij geo-IP services. Maar belangrijkste blijft gewoon big data correleren. Als hij meer stukken info van je heeft kan hij die gebruiken om meer info te achterhalen. Je browser is wat dat betreft een stuk gevoeliger (en makkelijker) dan je MAC-adres.
[...]
Wederom, welk MAC heeft hij?
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq