Voor mijn eigen bedrijf heb ik een nieuwe site opgezet in drupal, de oude drupal7 site was niet alleen gehacked (grote hack van vorig jaar) maar ook dichtgeslipt en rommelig geworden.
De nieuwe site (ook D7) is vanaf de grond opnieuw opgezet maar ik wil wel graag de gebruikers (ongeveer 2000) en hun rollen overzetten.
Vergeef me als ik de vraag niet goed stel, ik kom een aardig eind met drupal maar ben hier geen pro in.
Als ik het goed heb begrepen moet ik drie database tabellen overzetten:
user, is al gedaan
Role, zodat beide sites dezelfde naam hebben bij de RID
Users_role die de user aan de RID koppelt
Als ik die tabellen heb gedaan moet ik nog op de hand de permissies per rol goed zetten.
Edit: Ik zie een admin rol die in beide databases een andere RID heeft, wordt de superuser bij instaleren niet steeds van dezelfde rol/rid voorzien?
De nieuwe site (ook D7) is vanaf de grond opnieuw opgezet maar ik wil wel graag de gebruikers (ongeveer 2000) en hun rollen overzetten.
Vergeef me als ik de vraag niet goed stel, ik kom een aardig eind met drupal maar ben hier geen pro in.
Als ik het goed heb begrepen moet ik drie database tabellen overzetten:
user, is al gedaan
Role, zodat beide sites dezelfde naam hebben bij de RID
Users_role die de user aan de RID koppelt
Als ik die tabellen heb gedaan moet ik nog op de hand de permissies per rol goed zetten.
Edit: Ik zie een admin rol die in beide databases een andere RID heeft, wordt de superuser bij instaleren niet steeds van dezelfde rol/rid voorzien?
[ Voor 9% gewijzigd door SvenHe op 18-06-2015 07:51 ]