Toon posts:

[DATABASE] voorraad handmatig bijhouden.

Pagina: 1
Acties:

• jerry-c
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-03 15:13
Hallo tweakers,

Ik wil een programmatje maken waar ik een voorraad kan bijhouden, niet zo moeilijk zou je denken.

Maar ik ben nu bezig met het databaseontwerp en ik loop al vast... Wat ik namelijk wil is niet echt gebruikelijk. Ik wil aan het eind van de dag de huidige voorraad in het systeem zetten en niet iedere keer dat deze verandert het aanpassen. Alleen als de voorraad weer aangevuld word wil ik het het aantal toegevoegde producten toevoegen en verder alleen de huidige voorraad aanpassen.

Nu kan ik natuurlijk gewoon een tabel maken met de huidige voorraad maar normaal gesproken reken je deze natuurlijk uit. Is hier iets voor waar ik overheen kijk of is dit de enige manier?

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11:36
Ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom je de voorraad pas op het einde van de dag in je database wilt zetten?

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-03 17:31
IJscoverkoper? Cafetaria? ;)

Tesla Model 3 SR+ 2020 | Midnight Silver

• jerry-c
Bijna goed. Met een vriendengroep zitten we gergeld bij elkaar en nu houden we op papier bij wie er drank heeft aangeleverd maar dat blaadje is vol. En nu dacht ik, ik maak hier even wat leuks voor.
Het belangrijkste is wie wat heeft meegenomen maar nu ik toch bezig ben kan ik net zo goed de voorraad ook bij gaan houden, maar om dit nu bij ieder biertje te gaan doen is wat overdreven ;)

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Is een android app iets? Zoeken op Warehouse, eventueel icm shared.
Zelf niet gecheckt. Dat mag he zelf beoordelen. :)

Te koop....

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-07-2021
albino71 schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 00:21:
Is een android app iets? Zoeken op Warehouse, eventueel icm shared.
Zelf niet gecheckt. Dat mag he zelf beoordelen. :)
Wat is de meerwaarde van een android dan exact? Want als je het niet gecheckt hebt dan moet het gaan om algemene meerwaardes en daar ben ik op zich wel benieuwd naar.

Want in wezen sluit je met een android app potentieel een "heleboel" mensen die het moeten gaan gebruiken uit als die een iphone hebben en vice versa als je een iphone app gaat aanbevelen.
Dus het moet echt een meerwaarde hebben als je het zo specifiek wilt gaan voorstellen, maar ik zie het even niet.

Sowieso lijkt het me al niets om continue je smartphone te moeten pakken voor voorraad mutaties / voorraad checken, dan liever een responsive webapp die en op desktops en smartphones goed draait maar dat is weer meer werk.

Een homemade programmaatje echter op een laptop/desktop, dat is volledig vrij in te richten dat je bijv na 5 minuten overgaat naar een modus dat je enkel op enter hoeft te drukken voor een biertje (Easy invoer)

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Joh, van mij mag iedereen het zo ingewikkeld maken als men blieft.

Nu geloof ik, gezien de vraagstelling niet dat het heel moeilijk moet, vandaar mijn meedenk post.

Niet ieder biertje hoeft afgeboekt te worden.

Android app is er al, al weet ik niet of het werkt. Dat mag TS zelf checken.

Niet zo moeilijk doen.

Te koop....

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 24-03 18:06
Google Spreadsheet maken? Lekker lean en mean en overal te gebruiken.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

• Knutselsmurf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:01

Knutselsmurf

LED's make things better

Je kunt nog steeds een datamodel maken, waarbij je per artikel een lijst bijhoud met mutaties (aantal bij/af + tijdstip). De voorraad is dan de som van alle mutatie tot een specifiek moment.

Als je dan op een gegeven moment een telling doet van de voorraad, kun je per artikel een verschil berekenen tussen de getelde voorraad en de voorraad zoals deze volgens de database aanwezig zou moeten zijn. Het verschil hebben jullie die dag weggezopen :)

Dit werkt alleen lekker als je niet veel verschillende artikelen hebt, omdat je per artikel de voorraad moet tellen.

- This line is intentionally left blank -

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-03 16:10

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik zie niet helemaal waarom er een verschil moet zijn tussen elk moment aanpassen, of aan het einde van de dag. Als je aan het einde van de dag de voorraad doorgeeft is dat toch ook gewoon een mutatie op de voorraad van de vorige dag?

Het aanleveren van drank levert een positieve mutatie op, en een dag zuipen een negatieve.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-03 20:58

TheNephilim

Wtfuzzle

Ja in de zin van...

code:
1
2
3
4
5
6
7
0 (start)
+200 (inkoop)
-18 (avondje drinken)
-12 (avondje drinken)
-22 (avondje drinken)
---
Tussenstand 148

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-03 14:34
Misschien even naar event sourcing kijken (8>

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 24-03 18:06
Hele vlugge setup: https://docs.google.com/s...lgB0uVW4/edit?usp=sharing

Kun je zo gek maken als je wil natuurlijk; totalen per drank enzo, whatever. Maar als het je alleen gaat om een vriendenclub met mensen die wat drinken... Niet te gek doen zou ik zeggen.

Note: dit is op mijn Google account en je kunt ervanuitgaan dat ik dat ding binnenkort verwijder. Gebruik het als inspiratie, maar niet meer dan dat. ;)

Tjolk is lekker. overal en altijd.

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-03 16:07
Hang er een meteen barcode scanner bij...
elk biertje dat je pakt even scannen houd hij netjes de voorraad bij,
meteen koppelen aan de capaciteit van de koelkast, en je krijgt ook mooi een melding als de koelkast moet worden bijgevuld ;)

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-03 14:34
@MaD_co: Nee joh, een weegschaal gekoppeld aan een arduino, die automatisch online besteld als het gewicht van het krat met lege flessen de juiste waarde heeft bereikt. Niets meer handmatig, gewoon doorzuipen en de lijken in de kist doen.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

• jerry-c
Wow, bedankt voor alle reacties! _/-\o_

Spreadsheet is leuk, maar gaat bij ons denk ik net te veel moeite kosten. En ik wil als student technische informatica meer gaan programmeren (omdat je er maar op een manier beter mee kan worden).

Ik ga een web applicatie (en misschien later een android applicatie) maken waarin de beheerder van de koelkast de voorraad gemakkelijk kan bijhouden. En iedereen uit de groep kan de voorraad en bijdrage zien. En als het even kan dit met 1 druk op de knop delen via een whatsappbericht.

Met de tips uit dit topic gaat dit lukken! :)

Weegschaal of barcodescanner is natuurlijk reuze interessant als student technische informatica, maar dat is toch iets te veel van het goede 8)7

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:14
Als je een web app maakt moet je niet naar een platform kijken want het werkt op elk platform :p

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• mighty84
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 31-07-2022
Zou idd een combi maken. Vervelende van web applicatie is mobiel ready te maken. Ookal heeft dit weinig ui denk ik.
Cordova is wel iets voor je.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee