Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
In mijn zoektocht naar een nieuwe telefoon kwam ik de M4 Aqua tegen van Sony. Mijn vraag is of er mensen ervaring hebben met telefoon.

Ik zoek een?
Smartphone

Wat is je budget?
Ongeveer 300 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Whatsappen, facebooken, camera, muziek, clash of clans

Wat heb je zelf al gevonden?
- Sony M4 Aqua
- Samsung galaxy S4
- LG G2

• OutofFocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-10 13:55
Sinds 1 week heb ik de M4 Aqua.Voorheen een Xperia SP (dual code, ook 8 gb intern)
De SP viel niet tegen maar liep regelmatig spontaan vast.
De M4 is een stuk soepeler qua gebruik, zeker met Android 5.0. En je hebt een nano-sim nodig.
De Stamina functies zijn ook verder verbeterd wat weer een iets langere gebruiksduur oplevert.

Het toestel voelt stevig aan ondanks dat het plastic is.
En hij is een slag groter dan de SP bij gelijke resolutie. Dat levert voor mij een beter leesbaar scherm op.

De camera biedt wat meer mogelijkheden die ik nog niet allemaal heb uitgetest.
Muziek speelt hij prima, zowel via headset als speaker;
De speaker is luider en beter dan die van de SP.

Wel probleem met een tempered glass screenprotector (via eBay); daar zit geen opening voor de frontcam in en daardoor blijft de rechter bovenhoek niet aan het scherm plakken.
Heb inmiddels een 'gewone' protector met een frontcam opening besteld.

• user_tweakers
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13-11 20:30
Sony toestellen vind ik relatief duur (behalve de Z3 compact dan). Zou eerder dat toestel kopen.
Verder zijn er gewoon veel toestellen in dezelfde prijscategorie met betere hardware, dit kan je zien in de Pricewatch.

• nyand
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-11 12:22
Heb je last van de geringe hoeveelheid intern geheugen (8Gb waarvan slechts 3 Gb vrij te gebruiken is)
Of valt dat in de praktijk en gebruik wel mee?

• TimoD
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-07 21:28
Ik ben ook benieuwd naar ervaringen met de M4 aqua. Hij is momenteel erg goedkoop met een Ben-abonnement (15 euro p/m met 300 min/sms en 1 GB).

• OutofFocus
nyand schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 10:03:
Heb je last van de geringe hoeveelheid intern geheugen (8Gb waarvan slechts 3 Gb vrij te gebruiken is)
Of valt dat in de praktijk en gebruik wel mee?
Ik heb er geen problemen mee.
Het is een Lollipop versie en dan heb je ook de mogelijkheid van App2SD oftewel een deel van de functionaliteit wordt op je SD kaart gezet.
Dat scheelt ruimte in de interne opslag.
En regelmatig gebruik van Clean Master levert ook wat vrij ruimte op.

• OutofFocus
TimoD schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 12:07:
Ik ben ook benieuwd naar ervaringen met de M4 aqua. Hij is momenteel erg goedkoop met een Ben-abonnement (15 euro p/m met 300 min/sms en 1 GB).
Zou ik zeker doen. Dat is minder dan wat ik bij HollandsNieuwe betaal.
Hij bevalt prima; lekker vlot, vrijwel geen vastlopers en zuinig met de batterij.

• macindroid
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-05 07:09
OutofFocus schreef op maandag 06 juli 2015 @ 13:03:
[...]

Ik heb er geen problemen mee.
Het is een Lollipop versie en dan heb je ook de mogelijkheid van App2SD oftewel een deel van de functionaliteit wordt op je SD kaart gezet.
Dat scheelt ruimte in de interne opslag.
En regelmatig gebruik van Clean Master levert ook wat vrij ruimte op.
Heb mijn vriendin er een aanbevolen in combi met een goedkoop abonnement.
Toch wel flink spijt van. Er staat zoveel rommel van Google en ook nog eens van Sony op dar je van die 8 ging er zo'n 2 kan gebruiken... (en dat is al na het verwijderen van alle aps die je er af kan gooien, meeste zijn helaas niet verwijderbaar).

Nu had ik wel voorzien dan 8 gig krap was voor een android en dacht dit te kunnen ondervangen met een sd kaartje.. nou niet dus.. de meeste aps kan je niet verplaatsen naar sd, of anders maar gedeeltelijk.
En ik maar denken dat dit euvel na mijn laatste adroid ervaring, de HTC Desire, wel verholpen zou zijn...
Nu gebruikt mijn vriendin echt niet veel apps maar na een paar kleine apps zit hij al vol..
Dus danig dat Here Drive en Facebook er maar weer vanaf gegooid zijn omdat er anders geen ruimte meer is voor Netflix en bankapps. Mijn HTC Desire kon destijds meer apps kwijt dan deze.

Voor de meest basic app gebruiker is er naar mijn mening al te weinig ruimte.. Ik zou hem alleen aanraden als je helemaal geen apps gebruikt.

Erg jammer want het is verder een fijn toestel.

Dat Sony het in zijn hoofd haalt om naast de verplichte Google rommel er zelf nog eens zijn standaard pakket aan bloatware op te gooien vind ik schandalig en maakt de gebruikservaring aanzienlijk minder.

• OutofFocus
Heb je de update naar build 26.1.A.2.99 al gehad ?
Die zorgde bij mij ook weer voro wat ruimte.
En geeft ook meer mogelijkheid om apps naar de SD kaart te verplaatsen.

Verwijderd

@OutolFocus jij hebt helemaal gelijk
Heb sinds gisteren een Xperia m4 en werd meteen geupdate naar build 26.1A.2.99 en toen ik er een sd kaart in drukte werd meteen gevraagt of ik de sd kaart wilde gebruiken als extra drive

• macindroid
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-05 07:09
OutofFocus schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 11:17:
Heb je de update naar build 26.1.A.2.99 al gehad ?
Die zorgde bij mij ook weer voro wat ruimte.
En geeft ook meer mogelijkheid om apps naar de SD kaart te verplaatsen.
Ja die build staat erop.
Maar in de praktijk werkt dat niet goed.

Neem whatsapp opslagruimte:
Totaal 46,14 mb
App op apparaat 39,91 mb
App op Sd kaart 0 mb
Gegevens op apparaat 6,23 mb
Gegevens op Sd kaart 0 mb

Bij bijv de YouTube app het zelfde verhaal
Netflix kan dan wel weer van 64 mb er 35 mb op de Sd kaart kwijt.
Maar al met al blijft er veel te weinig over wat ik op de sk kaart kan krijgen.

Doe ik dan iets fout?

• Repsaj_Nav
  • Laatst online: 20-10 14:05

Repsaj_Nav

Hallo, ik ben Jasper

Ik zit met hetzelfde probleem.
Ik heb er wat over gelezen, en het lijkt erop alsof Google SD-kaarten maar vervelend vindt en dus support voor apps2sd er steeds meer uitsloopt.

• OutofFocus
macindroid schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 18:17:
[...]

Ja die build staat erop.
Maar in de praktijk werkt dat niet goed.

Neem whatsapp opslagruimte:
..
Bij bijv de YouTube app het zelfde verhaal
..
Doe ik dan iets fout?
Whatsapp ondersteunt zelf geen app2sd. Bij mij staat hij ook intern
Youtube is door Sony meegeleverd en is ook niet verplaatsbaar.
Net als de andere meegeleverde apps. Ik heb al een deel uitgeschakeld maar dat helpt maar een beetje.

Dus jij doet niet iets fout.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Zo: mijn vrouw is erg blij met haar Xperia M4 Aqua Dual als vervanger van een brakke Xperia S. Eerst backup gemaakt van de S en toen teruggezet naar de M4 met PC Compagnion. Nu kan ik me weer veilig wanen, want als haar mobiel het niet doet...

LinkedIn WoT Cash Converter

Pagina: 1