OutofFocus schreef op maandag 06 juli 2015 @ 13:03:
[...]
Ik heb er geen problemen mee.
Het is een Lollipop versie en dan heb je ook de mogelijkheid van App2SD oftewel een deel van de functionaliteit wordt op je SD kaart gezet.
Dat scheelt ruimte in de interne opslag.
En regelmatig gebruik van Clean Master levert ook wat vrij ruimte op.
Heb mijn vriendin er een aanbevolen in combi met een goedkoop abonnement.
Toch wel flink spijt van. Er staat zoveel rommel van Google en ook nog eens van Sony op dar je van die 8 ging er zo'n 2 kan gebruiken... (en dat is al na het verwijderen van alle aps die je er af kan gooien, meeste zijn helaas niet verwijderbaar).
Nu had ik wel voorzien dan 8 gig krap was voor een android en dacht dit te kunnen ondervangen met een sd kaartje.. nou niet dus.. de meeste aps kan je niet verplaatsen naar sd, of anders maar gedeeltelijk.
En ik maar denken dat dit euvel na mijn laatste adroid ervaring, de HTC Desire, wel verholpen zou zijn...
Nu gebruikt mijn vriendin echt niet veel apps maar na een paar kleine apps zit hij al vol..
Dus danig dat Here Drive en Facebook er maar weer vanaf gegooid zijn omdat er anders geen ruimte meer is voor Netflix en bankapps. Mijn HTC Desire kon destijds meer apps kwijt dan deze.
Voor de meest basic app gebruiker is er naar mijn mening al te weinig ruimte.. Ik zou hem alleen aanraden als je helemaal geen apps gebruikt.
Erg jammer want het is verder een fijn toestel.
Dat Sony het in zijn hoofd haalt om naast de verplichte Google rommel er zelf nog eens zijn standaard pakket aan bloatware op te gooien vind ik schandalig en maakt de gebruikservaring aanzienlijk minder.