Vervangen van bestaande deurbel door KAKU ACDB-7000BC

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-10 20:44
Sinds kort woon ik in een appartement. De deurbel hiervan zou ik graag willen vervangen door de KlikAanKlikUit ACDB-7000BC set (http://www.klikaanklikuit...loze-deurbel-acdb-7000bc/).

Nou was ik benieuwd of dat mogelijk was. Voor zover ik weet heb ik namelijk geen toegang tot de transformator. Als ik alle groepen in de meterkast uitschakel, blijft de deurbel nog werken. Waarschijnlijk bevindt deze zich dan buiten mijn woning.De deurbel werkt als er beneden bij het portiek aangebeld wordt en als er bij de voordeur aangebeld wordt.

Dit is de huidige deurbel:
Afbeeldingslocatie: http://i356.photobucket.com/albums/oo2/Pazziel/deurbel2_zpsg2nqmoam.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i356.photobucket.com/albums/oo2/Pazziel/deurbel1_zpsgatz1uih.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:42

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

who cares? draden doorknippen+verwijderen+dichtsmeren+vergeten. Bestaand drukknopje verbinden met het zendertje van de KlikAanKlikUit ACDB-7000BC set en de andere unit in het stopcontact aka wandcontactdoos en gaan met die banaan :)

/simplistisch :P

[ Voor 4% gewijzigd door Alfa Novanta op 17-06-2015 23:11 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
ing._Buttje schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 23:10:
who cares? draden doorknippen+verwijderen+dichtsmeren+vergeten. Bestaand drukknopje verbinden met het zendertje van de KlikAanKlikUit ACDB-7000BC set en de andere unit in het stopcontact aka wandcontactdoos en gaan met die banaan :)

/simplistisch :P
Misschien iets te simplistisch, maar bedankt voor het meedenken ;) .

Eén drukknop bevindt zich beneden bij de ingang van het complex en de andere bij mijn voordeur. Hoe de draden daarvan precies lopen, weet ik niet precies.

Verder gaat het om een huurhuis. Het dichtsmeren en vergeten lijkt me daarom niet zo'n goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:37
ja en??bij mijn "nieuwe" huurhuis (jaren 70) heb ik de trafo weggehaald en het drukknopje aan de buitenkant, doorgekoppeld met een sip intercom, die weer verbonden is met mijn telefooncentrale

Hierdoor gaan er bij mij thuis een aantal toestellen over op het moment dat de deurbel word ingedrukt.

Ik heb echter wel een sticker bij de deurbel moeten plakken met de melding dat men em niet meer hoort en ik wel

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 13:05
Koop een 12V relais en sluit de relais spoel aan in plaats van de oude deurbel.
Gebruik dan het relais contact om de kaku te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-10 14:31
Ik heb het ook met een relais gedaan; zo werkt mijn huidige bel nog én heb ik een kaku in de tuin hangen.

Let wel dat je een wisselspanning relais moet hebben. Anders begint ie flink te klapperen.
En het liefst een snel schakelend relais; anders gaat de kaku alleen af als je de knop wat langer ingedrukt houd.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
Bedankt, het gaat om een gemeenschappelijke trafo.

Ik zal eens informeren bij de lokale elektronicazaak naar een wisselspanning relais (ik las dat een gelijkspanning relais met bruggelijkrichter en elco eventueel ook zou kunnen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 13:05
Ja dat kan ook inderdaad, maar kies de elco niet te groot anders kan dat ook vertraging geven waardoor hij niet schakelt als je de bel te kort indrukt.
Een 12V wisselspanning relais is het eenvoudigst. Een goede elektronicazaak kan die wel bestellen als het niet op voorraad is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
Bedankt allemaal. Het is me inmiddels gelukt, middels de volgende opstelling:
Afbeeldingslocatie: http://i356.photobucket.com/albums/oo2/Pazziel/relais_zpsos9omej9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i356.photobucket.com/albums/oo2/Pazziel/deurbellen_zpsgoe855mp.jpg

De KAKU set reageert direct bij het bellen. Nou alleen nog even alles wegwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-10 14:31
Zelfs een breadboard gebruikt ;)
Bij mij hangt het in elkaar gedraaide aders :D

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
Dat was even om te testen ;) . Het relais past net in het gat voor de bedrading van de deurbel. De draden ga ik er denk ik rechtstreeks op solderen, zodat het weggewerkt kan worden.

Verder kan ik de nieuwe deurbel nu ook middels pimatic laten afgaan.
Pagina: 1