4K Gaming PC

Pagina: 1
Acties:

• Scorpion2k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-11 11:02
Let op! Bestelling is geplaatst. De pc kan niet meer gewijzigd worden.

Hallo allemaal,

Graag wil ik van jullie kennis gebruik maken. Ik heb een systeem samengesteld voor 4K gaming. Echter heb ik nog nooit zoveel geld aan een PC uitgegeven en wil ik wel zeker weten dat het effectief samenwerkt. Hopelijk kunnen jullie ook adviseren of dit een goede samenstelling is en niks over het hoofd zie.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil de PC gaan gebruiken voor casual gaming thuis. Eigenlijk wil ik een keertje geen concessies doen en alles op max draaien. Voorbeelden van spellen:
• Star Wars: Battlefront 3
• Battlefield
• GTA V
• Fallout 4
• Project CARS
• Just Cause 3
• Witcher 3
• met name dus FPS / Sandbox / Racing games

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik ben ondertussen al ver over mijn budget heen, maar heb het er denk ik wel voor over. Kwestie van even verstand uitschakelen. Ik wil het allemaal bij één shop bestellen en laten assembleren. Dit is mogelijk bij Azerty, zij hebben alle componenten. Ik wil niet nog verder over de huidige totaalkosten heen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem vrijwel alles nieuw. Ik koppel er mijn Samsung Syncmaster SA350 (27") aan vast als 2e scherm. Tevens zet ik mijn bluray speler en 2TB data storage over.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb alles al toegevoegd. Ik begon met 2x een GTX980. Echter zitten dan meteen mijn twee videosloten vol. In de toekomst wil ik wellicht iets snellers. Dan leek het me slimmer om er een Titan (heeft meer geheugen) in te zetten. Echter als ik in de toekomst SLI wil draaien moet ik exact dezelfde Titankaart er bij zetten en dus kan ik hem maar net zo goed meteen kopen. Ik wil alles ultra en zag dat met één Titan vaak een framerate van 40 gehaald wordt in 4K. Vandaar de 2e Titan.

De rest van het systeem leek me gewoon een goede keuze. X99 chipset heeft nog niet genoeg toegevoegde waarde net als DDR4. Dan is dit al heel goed voor de prijs die ik wil spenderen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb zelf altijd Nvidia en Asus gebruikt en daar ben ik tevreden over. Vandaar dat ze in mijn lijstje weer terugkomen.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Energieverbruik en geluid vind ik niet zo heel boeiend. Het gaat mij er met name om dat de hardware goed met elkaar praat. Met name ben ik nog onzeker over het geheugen. Of dat de juiste keuze is voor mijn moederboard.

Al met al is het een behoorlijke prijs. Denken jullie dat er nog marge zit om te onderhandelen met bv. Azerty?

Ga je overklokken?
Ik verwacht niet dat ik ga overklokken. Lijkt me dat het snel genoeg zal zijn.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790K Boxed€ 346,50€ 346,50
1Asus Republic Of Gamers Maximus VII Ranger€ 159,90€ 159,90
2EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB Superclocked ACX 2.0+€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master CM Storm Stryker€ 134,95€ 134,95
1Samsung U28D590D Zilver€ 384,38€ 384,38
1Cooler Master Nepton 240M€ 92,95€ 92,95
1G.Skill Sniper F3-2400C11Q-32GSR€ 222,-€ 222,-
1Corsair AX1200i€ 326,49€ 326,49
1Samsung 850 EVO 500GB€ 186,27€ 186,27
1Conceptronic Card Reader Multi Front Panel Intern, 3.5", USB2.0€ 8,03€ 8,03
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.861,47

Bedankt voor jullie tijd en aandacht!

[ Voor 2% gewijzigd door Scorpion2k op 18-06-2015 10:34 . Reden: Titans vervangen voor GTX980Ti's. Voeding van 1000 naar 1200. ]

• mastrbeer
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-05 00:11
Welke games ga je spelen? Ik speelde op mijn 4k scherm (zelfde als die jij wilt) namelijk met een GTX 770 alles op high/ultra zonder AA. Zijn wel race spelletjes zoals need for speed en grid, maar als je WOW & LOL en al dat soort spellen gaat spelen is een enkele 980 zelfs al overkill

• DoubleUx2
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-11 17:22
Is het dan niet verstandiger om de 980ti in SLI te zetten ipv de Titan X
Scheelt in de portemonnee, 6GB is nog altijd ruim voldoende en met DX12 wordt met SLI het geheugen van de tweede kaart ook gebruikt en als laatste is de 980ti gelijk en soms zelfs beter dan de TitanX

Filmpje om de laatste bewering te bewijzen
YouTube: GTX 980 Ti Overclock 4K Benchmarks vs GTX 980 SLI / Titan X

EDIT:
Daarnaast is 8GB RAM al voldoende maar je zou eventueel voor 16GB kunnen gaan als je bijvoorbeeld veel met videobewerking gaat doen.
Simpel RAM zoals pricewatch: Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU is al voldoende.
Moederbord is goed, maar een beetje overkill, de pricewatch: Gigabyte GA-Z97X-Gaming 5 zou ik dan eerder aanraden. Voldoende functionaliteit en voor een wat zachter prijsje.
Waterkoeling is leuk en ziet er mooi uit in een kast met raam maar is verder gewoon overkill.

[ Voor 43% gewijzigd door DoubleUx2 op 17-06-2015 22:25 ]

• Scorpion2k
@mastrbeer. Ik heb de type spellen overzichtelijker in mijn topic neergezet. Het zijn wel vaak de grafisch meer veeleisende spellen die ik speel. Ik speel vrijwel geen MMO's meer.
Op dit moment heb ik een GTX760 met I5-2500K en draai nu het meeste op normal / high en soms ultra op 1080P.

@DoubleUx2. Bedankt voor het filmpje. Ik zag dat je het net ook in een ander topic had neergezet en had het meteen gekeken. Goede tip! Ik zal het meenemen in mijn overweging. Dit scheelt tenslotte ong. 600 euro. Ik kan me soms een beetje gek laten maken door namen zoals TitanX :D.

Tevens zal ik morgen even kijken naar je aanvulling. Ik vermoed dat 32 gb idd overkill is. Ik zou wel graag voor de zekerheid minimaal 16GB willen hebben, mocht ik ooit nog eens met mijn gopro filmpjes aan de slag gaan.

[ Voor 16% gewijzigd door Scorpion2k op 17-06-2015 22:32 ]

• Koninkje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-10 19:50

Koninkje

Succes niet gegarandeerd.

980ti SLI is inderdaad veel voordeliger dan de Titan X SLI.

Om die mooie build te showen zou ik een mooiere kast nemen met mooiere window en erg goede airflow voor je SLI kaarten: pricewatch: Corsair Obsidian 450D of pricewatch: Corsair Graphite 780T Wit

Ook zou ik de waterkoeling vervangen voor de H105: pricewatch: Corsair Hydro H105 of de pricewatch: NZXT Kraken X61 , betere prestaties en zien er toffer uit.

Ook moet misschien je voeding omhoog? Ik ben geen expert, maar een single 980ti kan maximaal 375 watt vragen, totaal dus 750 plus potentiele overclock en de rest van het systeem = meer dan 1000 geloof ik...
Ik zou niet weten welke voeding goed is, dus dat laat ik aan de mede tweakers over.

Show me your moves.

• Scorpion2k
Dankjewel voor je aanvulling Koninkje. Ik zal daar morgen ook even naar kijken.
De kast zelf komt op de grond te staan naast mijn bureau. Daardoor zal er vrijwel geen zicht zijn in de kast.

• Teun!
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 30-10 09:51
Ik zou zelf inderdaad 2x 980TI erin zetten of (afhankelijk van benchmarks) de Fury X, of zelfs 2 (of de "Dual GPU" Fury X). Als de prijs goed is. Misschien met die 980TIs investeren in de watergekoelde versie met het geld dat je bespaart in verhouding tot de Titans, dan kan je ze waarschijnlijk flink hoog klokken (lijkt mij zeer de moeite, tenzij je echt niet aan overklokken wil beginnen) of gewoon het geld in je zak stoppen. Of je toekomstige games op 4K kan blijven spelen weet ik echter niet.

• Taygeta
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:10

Taygeta

KTM 790 Adventure

Als je toch niet gaat overklokken kan je beter de
pricewatch: Intel Core i7-4790 Boxed nemen
Scheelt weer een paar tientjes :)

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Stiekem ben ik toch wel benieuwd; waarom 4K gaming? Het is - naar mijn mening - namelijk nog veel te duur (en dus voor de early adopters) om nu al in die boot te stappen. Je kan je klauwen met geld besparen, als je iets minderd. Dat kan dan al zo ruim de helft aan kosten schelen.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:10

M2M

medicijnman

CptChaos schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 23:03:
Stiekem ben ik toch wel benieuwd; waarom 4K gaming? Het is - naar mijn mening - namelijk nog veel te duur (en dus voor de early adopters) om nu al in die boot te stappen. Je kan je klauwen met geld besparen, als je iets minderd. Dat kan dan al zo ruim de helft aan kosten schelen.
Inderdaad, ik draai 1440P op het 4K scherm wat ik hier heb staan. Werkt ook prima en scheelt gigantisch in de FPS. Voor desktop werk houdt ik het bij 4K want dat werkt wel prettig.

Overigens, mocht je er echt voor willen gaan, dan heb je minimaal 2 titan-x's nodig. En bovendien een flink overgeklokte processor. Moederbord maakt niet zoveel uit. Ik zou echter gaan voor de titan-x's van EVGA. Die zijn watergekoeld. als je dan toch geld aan het uitgeven bent...

-_-

• Sjitter
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 25-11 14:28
Ik zou die Rm1000 vervangen voor een pricewatch: EVGA SuperNOVA 1000 G2
Goedkoper en kwalitatief veel beter.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Het bijkt ook nu weer dat een titan halen nooit slim is tenzij je die extra VRAM echt nu nodig hebt.

Je ziet ook veel mensen de oudere titans wegdoen omdat ondanks hun extra VRAM de core gewoon gaat achterlopen.

Nu de 980 ti uit is, is de Titan x voor gamen een erg onlogische aankoop geworden.. Je moet de TitanX zien als een goedkope Quadro M6000 voor kleine 3d/media bedrijfjes..

specs

• Red91
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 28-11 21:23
Taygeta schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 23:00:
Als je toch niet gaat overklokken kan je beter de
pricewatch: Intel Core i7-4790 Boxed nemen
Scheelt weer een paar tientjes :)
Voor die 30 euro (minder dan 1% van de totale kosten) zou ik lekker de K versie nemen. Scheelt toch 400mhz bij de standaard clock, en dan kun je hem nog overclocken ook.

• Scorpion2k
Wat een boel adviezen zeg! Het was een goed idee om hier een topic aan te maken.

Videokaarten
Jullie hebben duidelijk aangegeven dat de Titan's niet zo'n goede keuze zijn qua prijs / kwaliteit verhouding. Daar hebben jullie mij in overtuigt en dus heb ik de Titan's in het starttopic gewijzigd naar GTX980Ti's. Qua framerate maakt het weinig uit en in geld scheelt het zo'n 500-600 euro. Dank daarvoor.
Ik lees dat ze twee sloten innemen per stuk, dus hopelijk past het. Maar goed, ik wil het laten assembleren dus dat wordt wel tijdig gespot.

Voeding
De voeding heb ik aangepast van 1000 naar 1200 watt. Ik heb een review gelezen over de Corsair en het blijkt dat hij 90% presteert bij 1200 watt. De videokaarten vragen max 250, maar kunnen volgens een andere bron pieken naar 375 per kaart. Met een 1200 watt voeding heb ik iets meer speling.

Overklokken & Looks
Overklokken zal ik waarschijnlijk nooit doen, maar ik vind het nooit erg om de mogelijkheid open te laten. Vandaar dat ik niet voor de Boxed processor ben gegaan. Daarnaast zal het geen pc worden om mee te showen. Hij staat dus onder het bureau en zolang hij goed kan koelen ben ik tevreden. De kast heb ik gekozen omdat ik het wel mooi vind staan (beetje Star Wars achtig). Zolang alles er in past is dat een goede keuze voor mij. De reden waarom ik niet voor andere waterkoeling ben gegaan is omdat er dan geen één shop meer is die alles kan leveren. En dus kan ik het niet laten assembleren. De Cooler Master leek me wel voldoende.

Waarom 4K gaming?
@CptChaos: Waarom 4K gaming? Je noemt de term early adopter al. Ik ben altijd geïnteresseerd in nieuwe technologie en wil het altijd graag hebben. Is dat verstandig? Nee, zeker niet, maar het geeft wel een kick. Toen full HD betaalbaar werd, heb ik dat meteen aangeschaft en ik vond het een wereld van verschil. Mijn TV vervangen heeft nog niet zo veel nut. De huidige consoles zullen nooit 4K ondersteunen. Bij de PC begint het heel langzaam op gang te komen en dus wil ik hier 4K al ervaren, net als bij de overgang naar full HD. Al met al is het gewoon een drang / gevoel. Verstand heeft hier niks mee te maken ;).

Geheugen
Ik ben er over uit. Ik ga de Crucial Ballistix Tactical 16GB of 24GB er inzetten. Heeft een betere latency en scheelt ook weer 100 euro.

Ik denk dat de PC nu wel af is. Nogmaals bedankt voor alle reacties. Als iemand echt nog een grote fout ziet hoor ik het graag. Ik ga hem denk ik morgen bestellen.

[ Voor 9% gewijzigd door Scorpion2k op 18-06-2015 09:43 ]

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
2x 980 ti lijkt me nog soort van te verantwoorden als geld moet rollen :)

Alleen ik heb het gevoel dat op een wat lagere resolutie gamen (zoals m2m) zodat je meer frames haalt icm bijv. een 144 hz scherm ook een bepaalde meerwaarde heeft die misschien wel meer is dan perse op 4k gamen?

Dit lijkt me wel een moment om na te gaan in hoeverre dat wat de industrie graag heeft dat je koopt ook echt meerwaarde heeft voor jou. De fabrikanten hebben niets liever dan dat gamers het idee hebben dat ze alles op 4K met ultra settings moeten kunnen draaien.

specs

• Scorpion2k
Ja klopt 4K is nu grotendeels een hype. Echter ben ik een persoon die daar graag in mee gaat. Oftewel een gewillig slachtoffer, haha. Met name gaat hij mij om de detail en iets minder om de framerate (zoals het maar tegen de 60 gemiddeld of hoger is).

Ondertussen heb ik de knoop maar doorgehakt, anders blijf ik twijfelen. Bovenstaande setup wordt gekozen met Crucial geheugen. Sterker nog... het is al besteld.

Nogmaals dank aan iedereen voor alle tijd en input. Het heeft me redelijk wat geld gescheeld en kwalitatief is het er goed op vooruit gegaan. Ik kan er de komende 3 jaar weer tegenaan.

• MarcRvB
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-07 20:04

MarcRvB

A.k.a. Koning Malloot

Is de AMD fury(x) niet een optie? Ze zeggen dat die kaart juist goed 4k@60fps kan draaien. Daarnaast is die een stuk goedkoper dan een 980ti. Hij komt deze zomer uit en kost rond de (de x versie) €600,- . In de herfst komt wel echter de dual versie uit die de concurent wordt van de titan.

Fotoalbum van ETS2 en C:S: https://secure.tweakers.net/gallery/485171/fotoalbum

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:18

anc

Scorpion2k schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 09:04:
Ik ben altijd geïnteresseerd in nieuwe technologie en wil het altijd graag hebben. Is dat verstandig? Nee, zeker niet, maar het geeft wel een kick.
Precies mijn gedachte.

1. Kijk eens naar moederborden met PLX module als je bij Z97 chipset blijft.

2. NVMe SSD? (ja is echt wel overdreven)

• Scorpion2k
Ik heb hem ondertussen al naast mij staan. Ik wilde eerst wachten tot een bepaalde datum, maar vond het toch zonde om na mijn vakantie de pc te bestellen. Ik heb Project CARS (100fps), GTA V (60fps), BF Hardline (95fps) en The Witcher 3 (45fps) getest. Alle games draai ik in de maximale instellingen mogelijk op anti-aliasing na, want dat is niet meer nodig.

Het is een verademing om zo scherp te kunnen gamen. Hier kan ik weer een flinke tijd mee vooruit.

Ik kon her en der nog verder gaan met hogere statistieken, maar denk dat ik een goede grens heb gevonden. Je kunt geld uit blijven geven bij deze hobby ;).

[ Voor 30% gewijzigd door Scorpion2k op 21-06-2015 18:35 . Reden: Aanvullingen ]

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:43
Koninkje schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 22:32:
980ti SLI is inderdaad veel voordeliger dan de Titan X SLI.

Om die mooie build te showen zou ik een mooiere kast nemen met mooiere window en erg goede airflow voor je SLI kaarten: pricewatch: Corsair Obsidian 450D of pricewatch: Corsair Graphite 780T Wit

Ook zou ik de waterkoeling vervangen voor de H105: pricewatch: Corsair Hydro H105 of de pricewatch: NZXT Kraken X61 , betere prestaties en zien er toffer uit.

Ook moet misschien je voeding omhoog? Ik ben geen expert, maar een single 980ti kan maximaal 375 watt vragen, totaal dus 750 plus potentiele overclock en de rest van het systeem = meer dan 1000 geloof ik...
Ik zou niet weten welke voeding goed is, dus dat laat ik aan de mede tweakers over.
Ik zou zelf gaan voor de 780T, ik kom van de 450D maar vind hem te klein voor 2x GPU + goede airflow/kabelmanagent. De 780T is the way too go.
Pagina: 1