Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik ging deze avond iemand helpen omdat ze problemen had met haar computer i.v.m. printen. Ik dacht dat dit enige driverproblemen ofso zouden zijn maar na nader inzicht heb ik kunnen vaststellen dat de computer "vol" virussen en malware zat.

Bij deze wou ik vragen of het mogelijk is of deze kunnen doorgegeven worden aan mijn computer en hoe ik dit het best kan nakijken (antivirus al gedaan).

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ironx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 19:42
Volgens mij is dat niet mogelijk tenzij zij controle heeft over jouw computer (wat niet het geval is, jij hebt controle over haar computer), of waneer je geinfecteerde bestanden van haar PC download naar jouw PC.

Naast anti-virus zou ik ook een anti-malware programma laten scannen. MalwareBytes Anti-Malware (wat ik gebruik), en/of andere. HitMan Pro schijnt ook door veel mensen gebruikt en aanbevolen te worden...

edit:

Echter: als haar PC daadwerkelijk "VOL" virussen en malware staat, is het dan niet een beter idee om de hele boel schoon te vegen en alles opnieuw te installeren? Zou ik persoonlijk wel doen...

[ Voor 57% gewijzigd door ironx op 17-06-2015 22:13 ]

This posting is provided "AS IS" with no warranties, and confers no rights.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad vanaf MIJN computer naar HAAR computer.

Er is niets van bestanden overgezet.

EDIT: Bedoel je dit dan ook op mijn computer?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2015 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Nee, dit is via teamviewer niet mogelijk als je alleen maar haar pc overneemt.
Jouw pc kan op die manier niet geïnfecteerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:29

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

fm77 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 22:29:
Nee, dit is via teamviewer niet mogelijk als je alleen maar haar pc overneemt.
Jouw pc kan op die manier niet geïnfecteerd worden.
In de remote control mode is de kans op besmetting niet heel erg groot (malware zal dan het remote control protocol moeten kunnen traversen). Wanneer je zaken als file transfer gaat gebruiken of handmatig dubieuze zaken gaat installeren (klinkt flauw maar je zal niet de eerste zijn) is het natuurlijk een ander verhaal.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Pagina: 1