Extra bassshaker/subwoofer aan yamaha rx v357

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23-01 23:15
Ik heb recent een Yamaha RX V357 gekocht via marktplaats. Hierbij ook extra yamaha luidsprekers en een jamo subwoofer.

Mijn oorspronkelijke bedoeling was om een extra versterker aan te sluiten om vervolgens een bass shaker aan te sluiten. Het gaat om deze bass shaker/passieve subwoofer:

https://www.conrad.nl/nl/...ss-pump-iii-4-376287.html

Echter, kom ik er nu achter dat ik geen extra versterker kan aansluit op de yamaha rx v357 omdat er geen pre outs zijn. Hij heeft wel 6ch inputs, maar als ik het goed lees zijn deze niet hetzelfde.

Dit betekent dus dat mijn plan niet doorgaat. Of wel?

Want in de handleiding lees ik dat je de lage tonen zowel via de "sub" als front speakers kan laten lopen. Kan ik dan de bass pump aansluiten op 1 van de front speaker aansluitingen en dan via instellingen de lage tonen via front en sub te laten lopen? Of kan die dan uberhaupt geen passieve sub aan?

Als bovenstaande niet zou werken, zijn er dan nog andere tips?

Alvast bedankt!!! Elk hulp is welkom. Ben nog echt een newbie hierin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-05 16:37

Jag

Hoe heb je de sub nu aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
De normal jamo sub (actief) is aangesloten via de line in op de sub en sub out van de receiver.

De bass pump heb ik nog niet gekocht omdat ik zeker wil zijn dat het gaat werken :)

[ Voor 6% gewijzigd door Xtince op 17-06-2015 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Een passieve sub heeft een versterker nodig. Je receiver heeft geen versterkte uitgang. Dan moet je het ding parallel aansluiten op je frontspeakers. Nadeel dat je gaat hebben is dan dat als je discreet 5.1 geluid hebt dat ding nauwelijks aangestuurd zal worden omdat alle laag naar de sub gestuurd wordt.
Dan zou je de crossover aan kunnen passen, maar dan valt je sub weer weg en dat wil je ook niet.

Aansluitahdleiding: http://www.produktinfo.co..._Pump_III_de_en_fr_nl.pdf

Ik zie trouwens dat die yamaha ook een front B speakeruitgang (versterkt) heeft. Als je die zou kunnen gebruiken ben je er denk ik ook. Zo niet dan heb je een aparte versterker voor dat ding nodig.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
The Eagle schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 21:40:
Een passieve sub heeft een versterker nodig. Je receiver heeft geen versterkte uitgang. Dan moet je het ding parallel aansluiten op je frontspeakers. Nadeel dat je gaat hebben is dan dat als je discreet 5.1 geluid hebt dat ding nauwelijks aangestuurd zal worden omdat alle laag naar de sub gestuurd wordt.
Dan zou je de crossover aan kunnen passen, maar dan valt je sub weer weg en dat wil je ook niet.

Aansluitahdleiding: http://www.produktinfo.co..._Pump_III_de_en_fr_nl.pdf

Ik zie trouwens dat die yamaha ook een front B speakeruitgang (versterkt) heeft. Als je die zou kunnen gebruiken ben je er denk ik ook. Zo niet dan heb je een aparte versterker voor dat ding nodig.
Dank voor je antwoord. De receiver heeft idd zowel front A als front B uitgangen. Front A gebruik ik nu voor de twee voorste speakers en was dus van plan om front B te gebruiken voor de bass pump. Gaat dat werken?

Probleem is dus dat ik geen aparte versterker kan aansluiten op de receiver. En dus de ps4 geluid niet naar de versterker kan geleiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Je kan gewoon de sub out gebruiken voor de extra versterker. De speaker b aansluitingen zijn hetzelfde als speaker a aansluitingen :). Dat is geen goede oplossing om meerdere redenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
Jag schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 21:51:
Je kan gewoon de sub out gebruiken voor de extra versterker. De speaker b aansluitingen zijn hetzelfde als speaker a aansluitingen :). Dat is geen goede oplossing om meerdere redenen.
Maar hoe kan ik dan de sub out voor zowel de normale subwoofer als de bass pump gebruiken? En volgens mij is de sub out niet versterkt en kan ik dus geen passieve bass pump op aansluiten of zie ik dat verkeerd?

Wat zijn de belangrijkste redenen dat het geen goede oplossing is? Als het puur om geluidskwaliteit gaat vindt ik de bass pump nog wel interessant genoeg, omdat ik deze aan mijn playseat wil hangen en dus extra kan genieten van mijn race games. Maar het moet niet zo zijn dat ik of mijn receiver of de speakers/bass shaker naar de klote help :)

Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48051

Sub out >> Y splitter:

1e draad direct naar Subwoofer
2e draad naar mono versterker waarop je de passieve speaker/shaker aansluit.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 48051 op 17-06-2015 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
Anoniem: 48051 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 22:15:
Sub out >> Y splitter:

1e draad direct naar Subwoofer
2e draad naar mono versterker waarop je de passieve speaker/shaker aansluit.
Hmm had niet eerder van een mono versterker gehoort, maar heb het ff gegoogled. Maar de prijzen van zon ding liggen zeer ver van mijn budget en dan ook nog ook nog eens 5x zo duur als mijn huidige setup bij elkaar :). Of zijn er ook goedkope exemplaren die ik niet zo snel tegen kom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Je kan ook een stereo versterker kopen, kan ook bij de kringloop voor weinig.

Als je die shaker aan de speaker b uitgang hangt, dan krijgt ie een full range signaal, dus niet alleen maar laag. Ik weet niet hoe erg dat is met zon shaker, maar ik kan me zo voorstellen dat je daar last van krijgt. Je wilt juist het sub er naartoe hebben, maar dat gaat niet naar je fronts. En je wilt ook afzonderlijk het volume kunnen instellen, moet waarschijnlijk namelijk veel harder. Kortom, aparte versterker is gewenst :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jag schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 23:22:

Als je die shaker aan de speaker b uitgang hangt, dan krijgt ie een full range signaal, dus niet alleen maar laag. Ik weet niet hoe erg dat is met zon shaker, maar ik kan me zo voorstellen dat je daar last van krijgt. Je wilt juist het sub er naartoe hebben, maar dat gaat niet naar je fronts. En je wilt ook afzonderlijk het volume kunnen instellen, moet waarschijnlijk namelijk veel harder. Kortom, aparte versterker is gewenst :).
Precies... bij de kringloop heb ik in het verleden voor 50 euro een mooie Pioneer versterker op de kop getikt. Wat je ook nog kunt overwegen is het kopen van een losse (subwoofer) inbouw versterker. Eventueel zelf iets omheen bouwen of gewoon wegwerken.

https://www.conrad.nl/nl/...sterkermodule-312481.html
https://www.conrad.nl/nl/...module-actief-301044.html

Goedkoop, makkelijk aan te sluiten en met een paar simpele knoppen zo in te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
Dank voor jullie reacties! Maar even een vraag nog. Een stereo versterker moet toch ook via een pre out worden aangesloten op de receiver of kan je daarvoor andere aansluitingen gebruiken?

En kunnen dan dezelfde lage tonen door naar de bass pump uiteindelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yes de versterker aansluiten op de Subwoofer pre-out. Dan doet je Yamaha al het scheidingswerk en stuurt alleen het Sublaag naar je 2e versterker en je Subwoofer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Jag schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 23:22:

Als je even naar dat linkje kijkt naar de install manual dat ik eerder gaf, dan zie je dat die dingen standaard op een fullrange signaal aangesloten worden. Kan dus niet missen of er zit een filter in.
Front B zou moeten werken, de sub pre-out heeft een extra amp nodig.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ze
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-03 19:49
Ja maar of die yamaha dat leuk gaat vinden, Dan zou ik ook eerder de 8 Ohm versie nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
The Eagle schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 10:38:
[...]

Als je even naar dat linkje kijkt naar de install manual dat ik eerder gaf, dan zie je dat die dingen standaard op een fullrange signaal aangesloten worden. Kan dus niet missen of er zit een filter in.
Dank je! Ook Conrad heeft aangegeven dat het middels een luidsprekeruitgang dient te worden aangesloten. Ik ga het gewoon kopen en uittesten en laat het hier weten.
h4ze schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 12:47:
Ja maar of die yamaha dat leuk gaat vinden, Dan zou ik ook eerder de 8 Ohm versie nemen.
Kan je dat misschien nader uitleggen? Ik heb wel wat gelezen over aantal ohm. Volgens mij heeft de receiver 4 ohm zou 8 ohm dan kunnen? Hier en daar lees ik juist dat 4 ohm meer vermogen heeft. Dank alvast!
Anoniem: 48051 schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 09:40:
Yes de versterker aansluiten op de Subwoofer pre-out. Dan doet je Yamaha al het scheidingswerk en stuurt alleen het Sublaag naar je 2e versterker en je Subwoofer.
Thnx! Ook nog een optie dan. Welke aansluiting moet ik dan nemen op de versterker? Aux, tuner?

[ Voor 16% gewijzigd door Xtince op 18-06-2015 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:49

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Je kan die shaker ook aansluiten op de jamo. Die moet je hiervoor wel even openschroeven, en parallel op de driver zetten.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

The Eagle schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 10:38:
[...]

Je kan dan alleen niet het volume afzonderlijk regelen, even los van dat de impedantie dan ook wat laag wordt. En je moet bovendien dan ook nog het sublaag (ook) naar je fronts gaan sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
Heb toch gekozen voor een extra versterker (oude via marktplaats) en de sublaag via de versterker naar mijn subwoofer en de bass shaker geleid. Werkt goed! Nu nog de bass shaker monteren aan mijn playseat en ready to race! Dank voor jullie input! Veel geleerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
Moet toch terugkomen op mijn vorige bericht. Ik had laatst de bass shaker getest door het aan te sluiten met de kabel van de subwoofer...

Vandaag dan eindelijk de bass shaker gemonteerd op de playseat. En dus zowel de subwoofer als de bass sheaker aangesloten op de versterker (allebei aparte kanalen). Maar nu geen bass uit zowel de subwoofer als bass shaker. Als ik dan 1 van de 2 loskoppel en de een op de eerste speaker uitgang aansluit is er wel weer bass.

Kan ik de bass shaker en de subwoofer niet op 1 versterker aansluiten?

Heb trouwens de receiver middels sub out aangesloten op aux ingang van de versterker. Versterker is trouwens een sanyo ja2503.

Alle hulp is welkom want heb al zitten spelen met instellingen en verschillende opstellen en tot nu toe geen resultaat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Hoe heb je hem nu aangesloten dan? Met een splitter?

Het stukje "verschillende kanalen" en "speakeruitgang" is mij niet helemaal duideijk.

Doe eens een fototje? :)

[ Voor 35% gewijzigd door teacher op 27-06-2015 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
teacher schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 21:45:
Hoe heb je hem nu aangesloten dan? Met een splitter?

Het stukje "verschillende kanalen" en "speakeruitgang" is mij niet helemaal duideijk.

Doe eens een fototje? :)
Ik heb nu een rca 2x male naar jack. 1 van de male uitgangen op sub out. Daarna tussenstuk waar een jack in kan naar 2x tulp female en daarna een normale tulp kabel (rood en wit) naar de versterker aux ingang

De subwoofer heb ik met een luidsprekerkabel in speaker ingang A (rechts) van de versterker verbonden. En de bass shaker met luidspreker kabel in speaker ingang A (links) van de versterker.

Als ik alleen de subwoofer of bass shaker in speaker ingang A (rechts) verbind heb ik wel bass. Maar als ik ze beide verbind (zoals boven omschreven) dus geen van beide bass.

Hoe upload ik een foto via de tel? Kan die optie niet vinden :). Hoop dat bovenstaande enigzins duidelijk is. Had trouwens laatst een y splitter gekocht en tulp kabel (rood en wit) op aangesloten en dan naar de versterker. Maar de y splitter is uitelkaar gevallen was dus een erg crappy ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Het is mij volslagen onduidelijk hoe je het hebt aangesloten. Rca naar jack? Actieve subs op speakeruitgangen? Nogmaals, post even wat fotos.

Andere optie: Probeer eens;

Subwoofer gewoon aansluiten op de yamaha.
bass pump op de b speaker aansluiting.

Klaar.

Andere optie is wat pauluz al schreef:
Tulp splitter. Je pakt het sub out signaal van de yamaha en dat splits je naar de subwoofer en de sanyo versterker. Daar prik je hem op aux in links. De bass pump zet je op speaker links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-05 14:52
teacher schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 23:08:
Andere optie: Probeer eens;

Subwoofer gewoon aansluiten op de yamaha.
bass pump op de b speaker aansluiting.
Krijg je dan geen problemen met impedantie en volumeverschillen in de frontspeakers? Je gebruikt maar één van de twee B aansluitingen, en die zijn vaak parallel geschakeld.

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Da's wel een puntje inderdaad. Meestal kan je geen 4+4 ohm kwijt als je A+B gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
Heb nu foto's gemaakt :). Ik heb gekeken maar lijk met geen mogelijkheid via de iphone foto's te kunnen posten.

Wat betreft de "front b" optie kan ik melden dat, dat niet werkt. Want ik kan op de yamaha alleen front a of front b gebruiken, helaas niet allebei. En anders moet ik mijn 2 front speakers opgeven, moet wel een andere optie vinden.

Anders probeer ik morgen foto's via de laptop te plaatsen. Wil het echt werkend krijgen... Bedankt voor het meedenken trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince

teacher schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 23:08:
Andere optie is wat pauluz al schreef:
Tulp splitter. Je pakt het sub out signaal van de yamaha en dat splits je naar de subwoofer en de sanyo versterker. Daar prik je hem op aux in links. De bass pump zet je op speaker links.
Dat zou wellicht werken. Want heb deze optie geprobeerd. Echter, had ik allebei de tulpen in de versterker gestopt. Dus rood rechts en wit links. Maar ik begrijp uit jouw opmerking dus alleen aux links gebruiken. Test ik morgen! Thnx

[ Voor 23% gewijzigd door Xtince op 28-06-2015 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Xtince schreef op zondag 28 juni 2015 @ 00:07:
Heb nu foto's gemaakt :). Ik heb gekeken maar lijk met geen mogelijkheid via de iphone foto's te kunnen posten.

Wat betreft de "front b" optie kan ik melden dat, dat niet werkt. Want ik kan op de yamaha alleen front a of front b gebruiken, helaas niet allebei. En anders moet ik mijn 2 front speakers opgeven, moet wel een andere optie vinden.

Anders probeer ik morgen foto's via de laptop te plaatsen. Wil het echt werkend krijgen... Bedankt voor het meedenken trouwens!
Ergens uploaden (je tweakers fotoalbum? Imgur?) en hier tussen img tags zetten.

En als je beide tulpen in de sanyo stopt, heb je toch niks meer over voor de jamo sub?

[ Voor 6% gewijzigd door teacher op 28-06-2015 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
teacher schreef op zondag 28 juni 2015 @ 11:44:
[...]

Ergens uploaden (je tweakers fotoalbum? Imgur?) en hier tussen img tags zetten.

En als je beide tulpen in de sanyo stopt, heb je toch niks meer over voor de jamo sub?
Bedankt voor je hulp! Heb nog geen genoeg karma om foto's in fotoalbum te stoppen. Dus dat zou het wel zijn.

Daarom had ik dus ook de jamo sub op de sanyo aangesloten.

Heb nu de y splitter die ik had weer even in elkaar gezet en jouw optie aangehouden en het lijkt te werken! Echter, moet ik het geluid van de receiver rond de 0db aanhouden om bass te krijgen van de bass shaker. Alleen 0db is veeeel te hoog voor de andere luidsprekers, heb het normaal rond -25db. Ik kan niet zo snel tussen alle opties iets vinden om de lage tonen extra kracht te geven zodat ik de volume niet helemaal hoef op te schroeven. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Staat de sanyo voluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
Nee hij staat op 8 max is 12 ofzo. Maar had ergens gelezen dat als je iets op max zet dat schadelijk kan zijn voor in dit geval de bass shaker. Of zit daar enige nuance op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

mwah... ik zou hem voluit zetten. Die shaker kan echt wel wat hebben :D

doe ff fotos: http://imgur.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
Hij doet het!! Geweldig gevoel.

@Teacher, heel erg bedankt voor je snelle hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
Heb gisteren de set uitvoerig kunnen testen. Maar... de bass shaker valt na de zoveel tijd uit. Na aan en uitzetten van de Sanyo versterker doet hij het meestal wel. Nu denk ik dat het echt aan de versterker ligt (ook omdat de volume knop niet altijd even goed werkt bij volume over de 8/9 valt de bass shaker ook uit).

Ik ben nu op zoek naar een andere versterker en wil deze graag nieuw halen, zodat ik niet weer met een defecte of niet goed werkende versterker zit.

Ik kwam deze tegen:

http://www.bol.com/nl/p/t...34814337-9200000009232478

Zou deze gewoon goed zijn voor de bass shaker? Dank alvast!

Update:
Na een korte research blijkt dus dat die dingen van Skytronic dus niet echt goed zijn... Dus toch weer op marktplaats aan het kijken voor een goede merk voor rond de € 75 (mijn budget weet het niet veel....).

Maar even ter bevestiging nog het volgende:

Ik moet een stereo versterker hebben. Dus geen andere receiver of een home cinema receiver/set. Aangezien op marktplaats menig versterker/receiver/home cinema set door elkaar worden geadverteerd.

Bovenstaande klopt toch? Ik kan bijvoorbeeld geen tweede receiver of home cinema set als versterker gebruiken voor de bass shakers (dus aansluiten op mijn yamaha receiver)?

[ Voor 31% gewijzigd door Xtince op 29-06-2015 17:14 ]

Pagina: 1