Help! TI83 flipt 'em...heb morgen wiskunde pw :(

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-03 13:40
Hallo allemaal,

De gebruikers van de TI83 kennen allemaal vast wel de functie ->FRAC. Hiermee kan je van een getal een breuk maken. Deze functie werkt echter niet meer terwijl ik morgen een proefwerk wiskunde heb :(

Als ik bijvoorbeeld, bij wijze van test, wortel 2 invoer, en de uitkomst met frac terug probeer te rekenen geeft ie gewoon weer een decimaal getal :(

Weten jullie waarom 'ie het niet doet?

Verwijderd

probeer eens de defaults te resetten (shift plus) :?

• zork
Heb ik al geprobeerd...werkt echter niet :(

Verwijderd

Op zondag 17 juni 2001 22:56 schreef sharpe het volgende:
probeer eens de defaults te resetten (shift plus) :?
Of de batterijen eruit halen (maar wel een backupje maken hè!!!)..

Kan je helemaal geen breuken bouwen ?

Ik heb hem hier liggen, maar als ik doe:
- Wortel 2
- Math -> 1 (>Frac is dat dus) en dan op Enter ram krijg ik ook geen breuk...
Of moet ik nog wat extra inpleuren??

• Frostie
  • Laatst online: 26-01 11:36
Op zondag 17 juni 2001 22:53 schreef zork het volgende:
Als ik bijvoorbeeld, bij wijze van test, wortel 2 invoer, en de uitkomst met frac terug probeer te rekenen geeft ie gewoon weer een decimaal getal :(

Weten jullie waarom 'ie het niet doet?
Euh omdat wortel 2 niet een exacte breuk is? Dus is het niet meer dan logisch dat hij het niet omzet in een breuk.

Frostie

Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel. Homer Simpson

Verwijderd

wat was dat een stoer ding, daardoor heb ik vorig jaar m`n examens natuurkunde en scheikunde gehaald, gewoon helemaal volstouwen met tekstbestandjes, 1 per hoofdstuk, WERELD DING!!!!

maar die van mij was altijd leeg als ik de baterijen eruit haalde als hij aan stond en ze er 5 minuten uit hield

• Blue-eagle
  • Niet online
Op zondag 17 juni 2001 23:53 schreef tva_goku het volgende:
wat was dat een stoer ding, daardoor heb ik vorig jaar m`n examens natuurkunde en scheikunde gehaald, gewoon helemaal volstouwen met tekstbestandjes, 1 per hoofdstuk, WERELD DING!!!!

maar die van mij was altijd leeg als ik de baterijen eruit haalde als hij aan stond en ze er 5 minuten uit hield
Zo haalde ik ook m`n proefwerken >:) Tot de leraar er achter kwam dat het kon met zo`n ding, en toen werden ze verboden: je kreeg ze nu van school (ze hadden er 5)... |:(

• vlabakje
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-03 20:50
een wortel kun je nooit vertalen naar een breuk, ik zou het pas vreemd vinden als je bijvoorbeeld 22/7 doet (pi bij benadering) en je het vervolgens terug laat rekenen, en dan blijkt dat je geen breuk terug krijgt.
ik heb overigens nog nooit van een ti83 gehoord, wat is het?

als dit hier staat heb ik een php-generated sig :)

• Frostie
Op maandag 18 juni 2001 00:04 schreef vlabakje het volgende:
een wortel kun je nooit vertalen naar een breuk
Wortel 25 wel :> Alleen wortels die dus een getal opleveren wat tot de verzameling N behoort is in een breuk uit te drukken :P (behalve 0 maar ja dat wist je al ;))

Frostie

Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel. Homer Simpson

Verwijderd

een wortel kun je nooit vertalen naar een breuk, ik zou het pas vreemd vinden als je bijvoorbeeld 22/7 doet (pi bij benadering) en je het vervolgens terug laat rekenen, en dan blijkt dat je geen breuk terug krijgt.
wortel 2 is idd geen breuk.

TI-83 is een rekentoestel van Texas Instruments. Leuke graphix, lange berekeningen en natuurlijk gamen en spieken.

Ik heb een TI-86 128KB geheugen en 96KB is vrij voor games en spieken.

TI-89 en TI-92 :9~ moeten toch kwijl zijn, voor die "studentengameboys" bestaat er zelfs :9~ Command & Conquer :9~ !!!

Voor de Amerikanen onder ons, in Amerika kan je nog infrarood zenders installeren op je TI-8x, je zowel tv's en video's lastig vallen als games en spiekbriefjes downloaden en uploaden.

TI-86 is goed overklokbaar tot 4 keer zo snel, normaal 6Mhz en getweakt 24Mhz. Is je Wiskunde-examen ook 4 keer zo snel klaar?

Expansionpaks om je TI-8x met een halve MB uitbreiden. Extra games en spieken.

• Servowire
  • Laatst online: 13-08-2025

Servowire

prutser:~#

DIT RESET je CALC!!!

Mode > Alpha > S

dus die 3 knoppen in die volgorde, en dan op enter.

met papier mache kun je alles maken!!

• itsgreen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-12-2025

itsgreen

Large and in charge

jaha om ff offtopic te zijn, de TI is gods geschenk aan de leerling. Hele Economie hoofdstukken passen erin :) Echt heel erg handig...

Verwijderd

Op maandag 18 juni 2001 00:39 schreef itsgreen het volgende:
jaha om ff offtopic te zijn, de TI is gods geschenk aan de leerling. Hele Economie hoofdstukken passen erin :) Echt heel erg handig...
Vooral handig dat je met het examen er geen gebruik van mag maken. :(

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:47
Op maandag 18 juni 2001 00:33 schreef Servowire het volgende:
DIT RESET je CALC!!!

Mode > Alpha > S

dus die 3 knoppen in die volgorde, en dan op enter.
Niet nodig dus, wortel 2 is gewoon niet te schrijven als een breuk en daar maakt hij dus gewoon weer een decimaal getal van. Je kunt op dat moment wel even proberen te kwadrateren en dat getal als een wortel schrijven :)

Verwijderd

Mode+Alpha+S, wat heb je daar nou weer aan...
Enige wat dat ding gaat doen is je TI-83 z'n batterijen leegtrekken. Is leuk voor iemand te bezeiken, maar voor jezelf heeft het geen nut.

• zork
Sorry jongens, ik dacht er vanacht ook opeens aan...zal wel te weinig gecomputerd hebben gisteren, vandaar dat ik zo flip...Met frac kan je van decimalen naar breuken...ik weet niet hoe ik aan die wortels kwam |:(

Iig bedankt ;)

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Op maandag 18 juni 2001 12:59 schreef CPUgevraagd het volgende:
Enige wat dat ding gaat doen is je TI-83 z'n batterijen leegtrekken. Is leuk voor iemand te bezeiken, maar voor jezelf heeft het geen nut.
Het is een memorytest. Hij gaat de chips stuk voor stuk testen op leaks, page-errors en hoe dat allemaal verder mag heten bij TI :) . Daarna krijg je patroontjes om het scherm even te testen, altijd leuk. Overigens heb ik nog nooit gezien, dat een TI na de test meldde, dat het geheugen kapot was :)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

kan je zo'n ding eigenlijk nog een beetje overklokken/modden (behalve verfen natuurlijk)?

• Koekie007
  • Laatst online: 15-03 19:19

Koekie007

Soms maar niet altijd ....

ja sites over clocken en ir enzo ....

Member of QU|CCC Sub team Lilacgrazer&K03(K)

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
Op maandag 18 juni 2001 14:34 schreef Berran het volgende:
kan je zo'n ding eigenlijk nog een beetje overklokken/modden (behalve verfen natuurlijk)?
www.ticalc.org
ALLES staat daar

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

JE kunt die van mij wel lenen, ik ben toch al geslaagd :):)

• Servowire
  • Laatst online: 13-08-2025

Servowire

prutser:~#

Op maandag 18 juni 2001 12:59 schreef CPUgevraagd het volgende:
Dan reset je je calc ook....

En een beetje tweaker heeft zijn Ti83 op adapter :7

met papier mache kun je alles maken!!

Verwijderd

mmm hoe kan je geheugen nou wissen als je je batterijen eruit haalt? ik wet niet ik heb 1 ti83 en een ti83+ maar er zit toch ech tnog een batterijtje in
die krengen zijn trouwens wel duur

dat is wel een handige tip van mij trouwens: schroef je ti-83 open, maak een kras in de printplaat zodat de onderste 5 toetsen niet meet werken, ga naar de winkel en haal een niuwe en zorg (net als ik) dat je de oude mag houden, en als je thuis bent schuur je dat plekje schoof en kleur je met een potloodje dat kras weer ducht
>:)
en wie het niet gelooft:
ik wil wel een fotootje maken haha

o ja
even voor de eerlijkheid:
die kras ging per ongeluk :D

Verwijderd

Op maandag 18 juni 2001 16:09 schreef Koekie007 het volgende:
ja sites over clocken en ir enzo ....
Ja, TI-8x kunnen tot 4 keer overgeklokt worden van 6Mhz naar 24Mhz.

Ik ga mijn TI-86 deze vakantie overklokken.

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-03 23:18
Hmmm, wortel 9 is volgens mij 3/1 :P

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

• BrammeS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-03 13:34
Ik heb hem ook, En het is al 3 jaar mn trouwe metgezel tijdens die saaie lessen!!

Advanced sheep-counting strategies

Verwijderd

Ik heb hem eigenlijk aleen gebruikt om te spieken en spelletjes te spelen :) :)

Verwijderd

Op dinsdag 19 juni 2001 07:53 schreef algabra het volgende:

[..]

Ja, TI-8x kunnen tot 4 keer overgeklokt worden van 6Mhz naar 24Mhz.

Ik ga mijn TI-86 deze vakantie overklokken.
mm tipje anders heb je zo'n ding net als ik nu heb
je moet wel zorgen dat je ook de oude snelheid kan kiezen.. anders zijn spelletjes niet meer zo leuk...
dus met een schakelaar dat je kan kiezen tussen die 2 uhm wat waren het ook al weer?

Verwijderd

Op maandag 18 juni 2001 00:27 schreef Frostie het volgende:

[..]

Wortel 25 wel :> Alleen wortels die dus een getal opleveren wat tot de verzameling N behoort is in een breuk uit te drukken :P (behalve 0 maar ja dat wist je al ;))

Frostie
Wil je niet steeds je naam onder elke post zetten?

dit is in strijd met de FAQ!

bovendien is het heel storend om steeds Frostie overal neer te zetten.

alvast bedankt.

• NightBird
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-03 21:22

NightBird

DPC-Crew Coding
Op dinsdag 19 juni 2001 11:29 schreef 5chaap2k het volgende:

bovendien is het heel storend om steeds Frostie overal neer te zetten.
Hoe kan iets in vredesnaam nou in strijd zijn met een stel vragen en antwoorden? :?

Frostie

WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl

• Frostie
Op dinsdag 19 juni 2001 11:29 schreef 5chaap2k het volgende:

[..]

Dag meneer de beroepszeurder ;),

Waar mag dit dan wel niet in de faq staan? Ik zie trouwens genoeg mensen die hun naam onder hun posting zetten.

Frostie

Verwijderd

[verwijderd]

Verwijderd

Op dinsdag 19 juni 2001 12:32 schreef Frostie het volgende:

[..]

Dag meneer de beroepszeurder ;),

Waar mag dit dan wel niet in de faq staan? Ik zie trouwens genoeg mensen die hun naam onder hun posting zetten.

Frostie
Jamaar het staat niet. Je naam staat toch al bij je plaatje, dus beetje overbodig he

Verwijderd

Maaruh, back on topic,

ik krijg hem in een paar daagjes :P

Verwijderd

Op dinsdag 19 juni 2001 14:44 schreef cybermatrix het volgende:

[..]

Jamaar het staat niet. Je naam staat toch al bij je plaatje, dus beetje overbodig he
Ik zie geen plaatje bij zijn naam (Frostie).

http://www.hansanders.nl

Heyyyy Theooooo!!

--
RM

• Frostie
Op dinsdag 19 juni 2001 14:44 schreef cybermatrix het volgende:

[..]

Jamaar dat is dus een kwestie van persoonlijke smaak. En ik vind het niet overbodig ik vind het netjes en correct.

Frostie

Verwijderd

Op dinsdag 19 juni 2001 14:52 schreef Frostie het volgende:

[..]

Jamaar dat is dus een kwestie van persoonlijke smaak. En ik vind het niet overbodig ik vind het netjes en correct.

Frostie
het is wel een beetje in strijd met de faq en de rfc.

frostie

--

• Frostie
Op dinsdag 19 juni 2001 16:04 schreef RecessMetro het volgende:

[..]

het is wel een beetje in strijd met de faq en de rfc.
--
Op welke paragraaf duidt u dan precies meneer RM?

Frostie

• MP83
  • Laatst online: 31-01 18:11
/me moet morgen ook wiskunde B1,2 herkansen om te slagen...moet een 3 of hoger halen.

Ik met mn stomme kop haalde de vorige keer een 2,8...twee tienden ;(

• Gir
  • Niet online

Gir

I need waffles

nog iets, er staat in de nieuwe 2e fase regelementen dat er rekening mee wordt gehouden dat de nieuwe rekenmachines een geheugen hebben, EN dat de leerlingen hun rekenmachine's voor een SE niet hoeven te resetten...

Behalve als de rekenmachine in z'n algeheel verboden wordt natuurlijk...

Verwijderd

Op dinsdag 19 juni 2001 16:54 schreef Mr.Blonde het volgende:
/me moet morgen ook wiskunde B1,2 herkansen om te slagen...moet een 3 of hoger halen.

Ik met mn stomme kop haalde de vorige keer een 2,8...twee tienden ;(
Suc6!
/me heeft veel plezier gehad van zn Ti-83, t was een leuk apperaatje wat ook nog eens kon rekenen :+

Verwijderd

Op dinsdag 19 juni 2001 16:54 schreef Frostie het volgende:

[..]

Op welke paragraaf duidt u dan precies meneer RM?

Frostie
quote uit de faq, paragraaf The Basics; Forum Survival Guide onderaan:
  • <li>Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten; het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te plakken.
</li>

• Frostie
Op dinsdag 19 juni 2001 20:25 schreef Rembo het volgende:

[..]

quote uit de faq, paragraaf The Basics; Forum Survival Guide [..]
Ik begroet niemand het is mijn nick

Frostie

Verwijderd

Op dinsdag 19 juni 2001 11:08 schreef clvy82 het volgende:

[..]

mm tipje anders heb je zo'n ding net als ik nu heb
je moet wel zorgen dat je ook de oude snelheid kan kiezen.. anders zijn spelletjes niet meer zo leuk...
dus met een schakelaar dat je kan kiezen tussen die 2 uhm wat waren het ook al weer?
Wanneer mijn TI-86 overgeklokt is dan zal ik een kort reviewtje schrijven,

Is het nodig om je rekentoestel te overklokken?

Nee, games zullen niet meer zo fun zijn als je de boel overklokt, vier keer zo snelle ztetris

Ja, fucking wiskunde examen met zevendegraads vergelijkingen en teveel grafieken maken van breuken met zevende machten, 5 min wachten en je ti-86 heeft het uitgerekend. Overgeklokt 4 keer zo snelle wiskunde examen 1 min op dat grafiek wachten.

Conclusie, overklokken met speed switch, games-speed and maths-boosting.

Verwijderd

mmm, ik heb me palm gebruikt bij me examen.. (ze dachten dat het een normale calc was) en daar een TI83 emu op gedraait :)

Verwijderd

Hmm, volgend jaar gebruik ik ook zo een TI-** Ik ben verplicht de 83 te kopen volgens mij. Dan kan ik hem gewoon aan een oudere vragen ofzo, maar de andere TI zijn veel cooler. :)

Verwijderd

Ik heb hem net gekregen!!
Wat zal ik er eerst mee doen >:)

Verwijderd

Op dinsdag 19 juni 2001 23:59 schreef Youssef het volgende:
Hmm, volgend jaar gebruik ik ook zo een TI-** Ik ben verplicht de 83 te kopen volgens mij. Dan kan ik hem gewoon aan een oudere vragen ofzo, maar de andere TI zijn veel cooler. :)
hehe me2 >:)
Dat wordt spieken :)
Niet meer met micro-briefjes, arial 3 punten dus :7

• MP83
  • Laatst online: 31-01 18:11
Op dinsdag 19 juni 2001 23:59 schreef Youssef het volgende:
4 Havo bij ons heeft nu standaard de TI-83+ versie... :(

Wij zijn afgescheept met de gewone...
Pagina: 1