Windows 8.1 op USB zetten mislukt steeds.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xlvg
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18-09 13:37
Hallo,

Ik wil dus windows 8.1 installeren op een computer door middel van een usb te gebruiken ipv een dvd, maar telkens wanneer hij (zover ik weet) volledig klaar is, krijg ik dit te zien.
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/ist6z/62de200b8b.png

In de Usb staat ook alleen maar een autorun bestand. (wat mijn virusscanner aangeef als bedreiging)

ik heb de installatie gewoon gedownload via de microsoft site, en ik gebruik een (net nieuwe) 8GB Kingston USB 2.0.

Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:43

D4NG3R

kiwi

:)

En als je het handmatig probeert? Vergeet hierbij niet om commandprompt als administrator uit te voeren! (RMB > Uitvoeren als administrator): http://blogs.msdn.com/b/h...-8-developer-preview.aspx

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:33

Snuffel

Vroem!

Gebruik de tool van Microsoft eens om de image goed op je stick te zetten.

Windows USB/DVD Download Tool

[ Voor 18% gewijzigd door Snuffel op 17-06-2015 19:48 ]

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-10 22:00

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Kan je 't ook als ISO downloaden? Dan met de verschillende mogelijke tools daar mee proberen. In het ergste geval, als het echt niet wil lukken, kan je nog met Linux de ISO via het 'dd' commando op de stick zetten, dat werkt ook. Moet je wel ergens Linux hebben liggen, op cd, stick of ergens geïnstalleerd (he, dat kan ook met een VM en USB passthrough).

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Gebruik Rufus :)

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:37
Hero of Time schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 20:20:
Kan je 't ook als ISO downloaden? Dan met de verschillende mogelijke tools daar mee proberen. In het ergste geval, als het echt niet wil lukken, kan je nog met Linux de ISO via het 'dd' commando op de stick zetten, dat werkt ook. Moet je wel ergens Linux hebben liggen, op cd, stick of ergens geïnstalleerd (he, dat kan ook met een VM en USB passthrough).
Zo moeilijk hoeft het allemaal niet. Zet al jaren de ISO over door deze gewoon met 7zip uit te pakken naar een USB stick. Werkt altijd. Snap ook niet waarom iedereen telkens zo moeilijk doet met die tooltjes.
Zelfs ISO mounten in Windows 8 en dan kopieren naar USB stick werkt. Enige waarvoor je eventueel moet waken is als de partitie niet bootable is, maar dat komt vrijwel niet meer voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Het is nogal afhankelijk hoe de BIOS/UEFI er mee omgaat, en in sommige gevallen slikt die het niet tenzij jij een specifieke bootsector aanmaakt op de stick.

We hebben niet allemaal het nieuwste van het nieuwste en genoeg mensen proberen hun systeem weer een beetje op te frissen door hun OS te herinstalleren of te upgraden. Vandaar dat tutorials en tools gewoon rekening houden met een nog steeds erg groot deel aan hardware wat de stick niet als bootable ziet onder bootsector.

[ Voor 50% gewijzigd door D4NG3R op 17-06-2015 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xlvg
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18-09 13:37
Caelorum schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 20:24:
[...]

Zo moeilijk hoeft het allemaal niet. Zet al jaren de ISO over door deze gewoon met 7zip uit te pakken naar een USB stick. Werkt altijd. Snap ook niet waarom iedereen telkens zo moeilijk doet met die tooltjes.
Zelfs ISO mounten in Windows 8 en dan kopieren naar USB stick werkt. Enige waarvoor je eventueel moet waken is als de partitie niet bootable is, maar dat komt vrijwel niet meer voor.
Wat een snelheid van feedback zeg iedereen. :o

Anyway, dit doe ik nu dus, ik dacht laat ik het gewoon op Microsofts manier doen en gwn doen wat hun zeggen haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Als dat niet blijkt te werken zijn er nog genoeg andere methoden, en ook handmatig de boel instellen/overzetten met het commandprompt is niet heel moelijk (zie mijn link). Veel succes ermee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:37
D4NG3R schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 20:43:
[...] We hebben niet allemaal het nieuwste van het nieuwste en genoeg mensen proberen hun systeem weer een beetje op te frissen door hun OS te herinstalleren of te upgraden. Vandaar dat tutorials en tools gewoon rekening houden met een nog steeds erg groot deel aan hardware wat de stick niet als bootable ziet onder bootsector.
Kan zijn, maar mijn 7 jaar oude PC deed dit ook gewoon dus vandaar dat ik het nogal vaag vind. Win8.1 op een oudere PC zetten dan dat is ook gewoon raar als je het mij vraagt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Sommige usb stick willen gewoon niet, probeer eens een andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codeclap
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 29-06-2024
Ondanks dat het (volgens mij) nu gelukt is, toch nog een alternatieve methode voor anderen die dit topic misschien gaan vinden via Google:
(wat mijn virusscanner aangeef als bedreiging)
Toegang geweigerd
Misschien is het nodig dat je je AV tijdelijk iets lager zet ofdanwel uit voor een korte periode. Hij lijkt autoruns standaard te blocken (wat eigenlijk alleen maar goed is natuurlijk!), maar blokkeert daardoor ook het proces van het mounten van de gedownloade ISO op je USB-stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-10 11:40

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

dragon2 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 21:13:
Sommige usb stick willen gewoon niet, probeer eens een andere.
Klopt, daar heb ik ook last van gehad. Bij mij werkte een USB 3.0 stick niet, maar 2.0 wel.

[ Voor 11% gewijzigd door Frozen op 17-06-2015 21:23 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

3.0 word vaak niet ondersteund zonder drivers. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07:33

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Drivers voor USB 3.0 zitten aan boord van Windows 8 dus draaien vanaf een 3.0 stickje is geen probleem. Heb op mijn werk wel vaker meegemaakt dat bepaalde Kingston sticks niet samengaan met Windows-installaties. Dan komt de foutmelding 'geen stuurprogramma's aanwezig.. ofzoiets' in beeld en kan je niet verder. Pak je een ander stickje dan is er geen probleem

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti

Pagina: 1