Aankoop via smart2pay.com; onduidelijk waar betaling is

Pagina: 1
Acties:
  • 14.129 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LexeTexe
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 25-12-2021
Beste Tweakers,

Ik heb jullie hulp/advies nodig i.v.m een bestelling die ik heb geplaatst 2 dagen geleden.

Heb maandag een PC besteld bij Medion en betaald met Bancontact.
Hiervoor heb ik geen bevestiging gekregen op Medion's site / per mail.
Ik heb ook al nagekeken of het geld effectief van men rekening is gegaan.

Het betaalde bedrag is er wel degelijk afgegaan, maar op men rekeningafschrift staat er dat de andere partij Smart2Pay.com is.

Heb hiervoor ook al meerdere malen naar Medion gebeld, en ook zij zien dat ik niets heb besteld / en waarschijnlijk ook niets van geld ontvangen hebben.
Vandaag hebben ze mij gevraagd om een bewijsje door te sturen van betaling..

Nu is men vraag; Waar is men geld? :?
En heeft iemand dit al meegemaakt of weet welke stappen te ondernemen, want ik begin me toch zorgen te maken :/.

Bedankt,

Lexe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-06 06:54
Heb je al contact gezocht met smart2pay? Kan je niet storneren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LexeTexe
Neefdave schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 19:10:
Heb hun nummer proberen te bereiken maar sturen me meteen door naar hun email..
En wat bedoel je met storneren? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:18

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Neefdave schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 19:10:
Storneren kan alleen met automatische incasso.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

En stuur die mail !!!!

Waar is je geld ? zie overzicht van je bank, daar staat een bankrekening nummer op als het goed is.

[ Voor 5% gewijzigd door Fish op 17-06-2015 19:15 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Smart2pay is een grote payment provider. Maakt Medion daar gebruik van, mogelijk kun je je dat herinneren? En doorgaans is er dan op jouw rekening wel een betalingskenmerk te vinden bij de afschrijving.

Contact met Smart2pay is inderdaad alleen via email, maar dat hoeft geen probleem te zijn toch? Direct versturen, net zoals de info richting Medion die blijkbaar mee willen helpen zoeken.

Storneren kan niet, het is geen incasso.

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LexeTexe
Bastien schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 19:15:
Contact met Smart2pay is inderdaad alleen via email, maar dat hoeft geen probleem te zijn toch?
Storneren kan niet, het is geen incasso.
Kan ik hun een mail sturen in het nederlands, of enkel in het engels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LexeTexe
Bastien schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 19:15:
Smart2pay is een grote payment provider. Maakt Medion daar gebruik van, mogelijk kun je je dat herinneren?
En ik heb geen keus gehad, heb alleen de keuze gehad in betaalopties..
Sinds ik Bancontact heb gekozen, heeft medion's site me doorgestuurd naar Smart2Pay om zo met je wit toestelletje van je bank te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ik vind het wel weer slecht dat medion niet echt meewerkt maar je gewoon afschuift ..

De webpagina is in 5 talen, ik suggereer dat je 1 van die vijf talen gebruikt.

en ach

Smart2Pay Group
Brink, 27c
1251 KS Laren
The Netherlands
Phone: +31 35 538 8380
Fax: +31 35 538 8381

Ook nederlands dus misschien, .. oid

[ Voor 32% gewijzigd door Fish op 17-06-2015 19:25 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online
LexeTexe schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 19:21:
[...]

En ik heb geen keus gehad, heb alleen de keuze gehad in betaalopties..
Sinds ik Bancontact heb gekozen, heeft medion's site me doorgestuurd naar Smart2Pay om zo met je wit toestelletje van je bank te betalen.
Dus die link tussen Medion en Smart2pay is er. Kijk dan eens bij de afschrijving op de rekening of daar meer info staat. Meestal staat daar wel iets in de omschrijving waar Medion wat mee moet kunnen (kenmerk bijvoorbeeld, iets waar Medion kan zoeken in hun systeem). Neem dan contact met Medion op om je daarmee te helpen en laat je niet afschepen.

Als ze je dan nog niet helpen, contact met Smart2pay opnemen dat je een probleem hebt met die afschrijving en uitleggen hoe die zo gekomen is. Zou het wel in het Engels doen (ook al zit het hoofdkwartier in NL) maar je kunt NL proberen... krijg je 'm vanzelf wel terug om het in het Engels te doen als ze dat willen.

[ Voor 5% gewijzigd door Bastien op 17-06-2015 19:27 ]

Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

tijdens bestelling gewoon netjes doorgeklikt en niet ondertussen pagina terug vanwege twijfel of ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-05 22:54
LexeTexe schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 19:08:
Heb hiervoor ook al meerdere malen naar Medion gebeld, en ook zij zien dat ik niets heb besteld / en waarschijnlijk ook niets van geld ontvangen hebben.
Vandaag hebben ze mij gevraagd om een bewijsje door te sturen van betaling..
Heb je dat al gedaan?
Meestal is het genoeg om een bankafschrift of een screenshot van je telebankieren te emailen waar je privee data zoals je saldo zwart maakt.

Het kan gebeuren dat er iets mis gaat bij een website. Ik heb ook wel eens gehad dat een winkel beweerde dat ik niet betaald had, maar ze hadden op de een of andere manier de ideal bevestiging gemist.

Aan de andere kant, zoek eens terug in je browser history en controleer of die medion website wel de echte medion website was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LexeTexe
Hackus schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 19:27:
tijdens bestelling gewoon netjes doorgeklikt en niet ondertussen pagina terug vanwege twijfel of ?
Yup, daar is geen twijfel over ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LexeTexe
Bastien schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 19:26:
[...]

Dus die link tussen Medion en Smart2pay is er. Kijk dan eens bij de afschrijving op de rekening of daar meer info staat. Meestal staat daar wel iets in de omschrijving waar Medion wat mee moet kunnen (kenmerk bijvoorbeeld, iets waar Medion kan zoeken in hun systeem). Neem dan contact met Medion op om je daarmee te helpen en laat je niet afschepen.

Als ze je dan nog niet helpen, contact met Smart2pay opnemen dat je een probleem hebt met die afschrijving en uitleggen hoe die zo gekomen is. Zou het wel in het Engels doen (ook al zit het hoofdkwartier in NL) maar je kunt NL proberen... krijg je 'm vanzelf wel terug om het in het Engels te doen als ze dat willen.
Er staat geen rekeningnummer bij van Smart2Pay, ook staat er alleen maar Smart2pay.com Internet bij (naam van de tegenpartij), niets meer of minder ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LexeTexe
Ploink schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 19:28:
[...]

Heb je dat al gedaan?
Meestal is het genoeg om een bankafschrift of een screenshot van je telebankieren te emailen waar je privee data zoals je saldo zwart maakt.

Het kan gebeuren dat er iets mis gaat bij een website. Ik heb ook wel eens gehad dat een winkel beweerde dat ik niet betaald had, maar ze hadden op de een of andere manier de ideal bevestiging gemist.

Aan de andere kant, zoek eens terug in je browser history en controleer of die medion website wel de echte medion website was.
Dat heb ik vandaag gedaan, maarja wie weet wanneer ik daar antwoord op krijg, sinds ze me vriendelijk hebben gezegd dat ik wel een antwoord zal krijgen per mail wanneer ik hun vroeg of ze het vandaag gingen bekijken en of ze me iets gingen laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online
LexeTexe schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 19:33:
[...]

Er staat geen rekeningnummer bij van Smart2Pay, ook staat er alleen maar Smart2pay.com Internet bij (naam van de tegenpartij), niets meer of minder ..
Dat lijkt mij heel erg sterk. Is er geen optie om meer gegevens van de betaling te zien? Ik krijg hier (ING in NL) ook maar enkel het bedrag en de naam, klikken op de bij-/afschrijving geeft alle overige info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Fish schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 19:23:
Ik vind het wel weer slecht dat medion niet echt meewerkt maar je gewoon afschuift ..
Dat haal ik niet uit de TS. Ze kunnen zelf de betaling niet terugvinden en vragen om een bewijs van betaling. Screenshotje maken van je internetbankieren, dat doorsturen en verder geen niet in paniek raken totdat er daar een reactie op komt. Het is vervelend als zoiets gebeurt maar geef een verkoper dan ook de kans om uit te zoeken wat er misgegaan is. Zolang er gewoon een bewijs van betaling is komt het waarschijnlijk vanzelf wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07:40

thof

FP ProMod
Je geeft aan dat je twee dagen geleden besteld hebt m.b.v. Bancontant. Is bancontact niet vergelijkbaar met een handmatige overschrijving? Als dat zo is kan het best even duren voor het bedrag internationaal verwerkt is. Betalingen na 15:30 worden bijvoorbeeld vertraagd opgepakt en kost extra tijd. Kan dan dus zo 2-3 dagen duren voordat de transactie is afgerond.

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-05 22:54
LexeTexe schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 19:08:
Weet je zeker dat het de echte medion.com was? Zoek dit terug in je browser history.
Kun je nu inloggen op medion.com en kun je daar je bestelling terug vinden? Of je winkelwagentje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-06 14:37
thof schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 19:51:
Je geeft aan dat je twee dagen geleden besteld hebt m.b.v. Bancontant. Is bancontact niet vergelijkbaar met een handmatige overschrijving? Als dat zo is kan het best even duren voor het bedrag internationaal verwerkt is. Betalingen na 15:30 worden bijvoorbeeld vertraagd opgepakt en kost extra tijd. Kan dan dus zo 2-3 dagen duren voordat de transactie is afgerond.
Nee, bancontact is zoals pinnen in de winkel. Het gaat onmiddellijk van je rekening en is dus ook onmiddellijk betaald.

Na een betaling met bancontact zou je terug naar de medion site moeten gestuurd zijn en een bevestiging gezien gekregen hebben van je bestelling. Indien je dit niet hebt gehad, moet je inderdaad contact opnemen om het recht te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LexeTexe
Ploink schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 19:56:
[...]

Weet je zeker dat het de echte medion.com was? Zoek dit terug in je browser history.
Kun je nu inloggen op medion.com en kun je daar je bestelling terug vinden? Of je winkelwagentje?
Yup, en ik kan inloggen op dezelfde site, maar bij men bestellingen staat: Nog geen bestelling geplaatst.
In men winkelwagentje zat 1item voor ik betaald heb, nu is het leeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LexeTexe
Bastien schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 19:35:
[...]
Dat lijkt mij heel erg sterk. Is er geen optie om meer gegevens van de betaling te zien? Ik krijg hier (ING in NL) ook maar enkel het bedrag en de naam, klikken op de bij-/afschrijving geeft alle overige info.
Misschien dat als ik bij men bank langs ga hun meer informatie kan vragen hierover, want bij mij staat er niets anders als info..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

LexeTexe schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 20:00:
[...]

Misschien dat als ik bij men bank langs ga hun meer informatie kan vragen hierover, want bij mij staat er niets anders als info..
Ik wil je niet voor leugenaar uitmaken maar dat bestaat niet. Er is geen enkele bank die overschrijvingen doet zonder tegenrekening. Volgens mij is de enige manier om überhaupt geld van je rekening af te halen zonder tegenrekening een cash-opname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LexeTexe
NMe schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 20:05:
[...]

Ik wil je niet voor leugenaar uitmaken maar dat bestaat niet. Er is geen enkele bank die overschrijvingen doet zonder tegenrekening. Volgens mij is de enige manier om überhaupt geld van je rekening af te halen zonder tegenrekening een cash-opname.
Ik vond het ook raar, maar als ik bij Lukoil ofzo ga tanken staat er ook geen rekening nummer bij van hun..

Dit is wat ik kan lezen op men bankaccount:

- Mijn rekeningnummer
- De datum van betaling
- Betaling via debiet kaart
- Het bedrag dat betaald is
- Datum van waarde
- Rekening van tegenpartij -> is leeg
- Naam tegenpartij : SMART2PAY.COM INTERNET
- Communicatie -> is leeg
- Referentie nummer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

LexeTexe schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 19:59:
[...]

Yup, en ik kan inloggen op dezelfde site, maar bij men bestellingen staat: Nog geen bestelling geplaatst.
In men winkelwagentje zat 1item voor ik betaald heb, nu is het leeg..
Ben je na de betaling doorgestuurd / teruggestuurd naar de Medion pagina met iets van 'betaling afgerond' ?
Want het lijkt er eerder op dat dit niet is gebeurd en de betaling ergens is afgebroken. (misschien verkeerde venster gesloten, popup etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:30
Ik heb nog nooit iets besteld bij Medion.
Wellicht dat er een Tweaker is die dit wel recentelijk heeft gedaan en die even voor je kan kijken hoe zijn betaling er uitzag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LexeTexe
Kenzi schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 04:29:
[...]

Ben je na de betaling doorgestuurd / teruggestuurd naar de Medion pagina met iets van 'betaling afgerond' ?
Want het lijkt er eerder op dat dit niet is gebeurd en de betaling ergens is afgebroken. (misschien verkeerde venster gesloten, popup etc).
Dit is niet gebeurd, wanneer de betaling was afgerond gebeurde er verder niets anders..
Ben dan zelf gaan checken op de site van medion en zag dat men mandje leeg was maar bij bestelling stond er niets..

Heb onlangs contact opgenomen met smart2pay en zij hebben me gezegd dat het geld wel degelijk is aangekomen en doorgestuurd naar medion..

Enige raad? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06:42
LexeTexe schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 18:11:
[...]

Dit is niet gebeurd, wanneer de betaling was afgerond gebeurde er verder niets anders..
Ben dan zelf gaan checken op de site van medion en zag dat men mandje leeg was maar bij bestelling stond er niets..

Heb onlangs contact opgenomen met smart2pay en zij hebben me gezegd dat het geld wel degelijk is aangekomen en doorgestuurd naar medion..

Enige raad? :/
Met dat bericht naar Medion gaan. Zij hebben de payments uitbesteed, de klant naar die club sturen is eigenlijk niet zo netjes, maar met het antwoord van die club mogen ze het onderling oplossen lijkt mij.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LexeTexe
coyote1980 schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 18:24:
[...]

Met dat bericht naar Medion gaan. Zij hebben de payments uitbesteed, de klant naar die club sturen is eigenlijk niet zo netjes, maar met het antwoord van die club mogen ze het onderling oplossen lijkt mij.
Zij hebben me niet gevraagd om contact op te nemen met de 3de partij, maar ik heb het al vast gedaan om toch nog iets zekerder te zijn van dit hele gebeuren.

En het antwoord van S2P heeft me toch al iets meer op men gemak gesteld.
(super snelle support btw van S2P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 913951

Ik heb net hetzelfde probleem met die smart2pay!

Is het probleem al opgelost bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Reageren op een 2 jaar oud topic met alleen een vraag is niet de bedoeling. Je kan altijd zelf een topic openen, maar dan verwachten we wel wat meer inzet dan je nu gegeven hebt.

Ik zet hier dan ook een slotje op.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.