• SanderPost
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 24-03-2024
Goedendag,

Vroeger een Panasonic fc20 gehad super camera met leica lens, toen een w300 Sony gehad een ramp. Nu een nieuwe camera maar welke??? Twijfel tussen de oudere fz200 met grote lens is beter of tz60... Budget max400. Ik heb een dochtertje van 1 dus moet snel wat kunnen vastleggen, goede zoom, en prachtige foto's uiteraard. Wat zou uw advies zijn? Of een heel andere camera? Geen spiegelreflex maar wel liefste grotere lens want die hele oude Panasonic van 4mp maakt betere foto's dan die Sony met 18mp.

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:02

Barrycade

Through the...

Barrycade in "Aankoopadvies camera"

Er zijn er meer met dezelfde vraag ;)

Verwijderd

Ben niet zo bekend met compact camera's, maar ik kan je wel de sony RX100 of canon G7X ten zeerste aanraden. Stond zelf versteld van deze 2 camera's, heb ze allebei uitgebreid geprobeerd bij een kennis die ze in huis had om te testen.

Ik weet niet wat je bedoeld met "goede zoom", maar kan me eigenlijk niet voorstellen dat je te kort zou komen bij fotograferen van kinderen / familie / activiteiten e.d. Bij camera's met veel zoom lever je ook vaak weer in op beeldkwaliteit.

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08:19
Ga voor de Sony RX100 (of als je iets meer budget hebt de II). Minder zoom dan je gewend bent, maar fantastische fotokwaliteit voor het geld en voor het formaat.

• Kwintessens
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-01 22:25
SanderPost schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 19:00:
Goedendag,

Vroeger een Panasonic fc20 gehad super camera met leica lens, toen een w300 Sony gehad een ramp.
Waarom ben je destijds overgestapt van de Panasonic fc20 (bedoel je de fz20?) naar de Sony W300?
Nu een nieuwe camera maar welke??? Twijfel tussen de oudere fz200 met grote lens is beter of tz60...
Wat bedoel je met 'grote lens is beter'?
Budget max400. Ik heb een dochtertje van 1 dus moet snel wat kunnen vastleggen, goede zoom, en prachtige foto's uiteraard.
Wat bedoel je met 'goede zoom'? Dat je veel kunt zoomen?
Wat zou uw advies zijn? Of een heel andere camera? Geen spiegelreflex maar wel liefste grotere lens want die hele oude Panasonic van 4mp maakt betere foto's dan die Sony met 18mp.
Wat is er niet goed aan de foto's van de Sony? En je wilt geen spiegelreflex, maar sta je wel open voor een systeemcamera? Of wil je het liefst een camera waarvan je de lens niet kunt verwisselen?

• SanderPost
Klopt ik had een fz20 en die ging kapot en toen een Sony wx300 gehad met kerst van de baas, alleen valt de kwaliteit tegen, belichting nooit goed. Wat ik wel had met de Panasonic met leica lens, kleuren waren realistischer. Nu wil ik een camera met voldoende Mp om een leuke uitvergroting te laten printen, snelheid ivm de kleine meid en voldoende zoom voor vakanties. Wil geen losse lenzen inderdaad maar click en play en spelen wanneer ik tijd heb. De fz200 is wat ouder als ook de fz72 maar fz72 heeft geen leica lens en 200 wel maar fz72 meer Mp en onnodig maar meer zoom. Ik ben geen fan van de Sony camera's sorry... Maar is Panasonic verstandig want die loopt tot 12mp en is wat ouder model...

• SanderPost
Sorry betreft de lens de compact camera's hebben een klein lensje de fz 20 had een grote lens van glas zeg maar sorry weet niet hoe het anders uit te leggen is... Maar grotere lens vangt meer licht zodat je weinig flits hoeft te gebruiken...

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:02

Barrycade

Through the...

Ah de fz20 was een bridge camera.

Die zijn er nog steeds de Nikon P900 is hier laatst op Tweakers gereviewed maar die is wellicht wat over de top, maar in de review staan ook een aantal alternatieven, wellicht zit er daar een voor je tussen: reviews: Nikon Coolpix P900: extreme zoom met beperkingen

Zo zou de http://tweakers.net/product/426825/nikon-coolpix-p610/ wellicht wat voor je kunnen zijn.

Met dat formaat vallen de m4/3 tjes wellicht ook in de smaak denk aan de recente Olympus of Panasonic modellen. http://tweakers.net/categ...tOUbI4SKDPgQ8E-FnGb_39HoD
Pagina: 1