Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanslH
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 14:18
Tot voor enige tijd gebruikte is zonder problemen het globale ip adres van mijn NAS (synology 1812+ DSM5.2) zowel van buiten als binnen mijn netwerk.
Ik heb het dan over diverse apps (DS file, DS video etc.) op apple devices maar ook FTP vanuit Windows.

Sinds ca een half jaar heb ik, zonder dat er in mijn hardware iets is veranderd, dat ik vanuit mijn eigen netwerk per se het locale ip adres moet gebruiken (10.0.0.5) omdat het globale ip adres een authenticatie probleem geeft. Ik denk dat het begonnen is na een update van de synology DSM
Mijn router is een Sitecom 300N. Het is met vrijwel alle applicaties. Alleen DS cloud doet niet moeilijk voor zover ik weet.

Ik heb deze vraag al in het internationale Synology forum gegooid maar helaas is het daar een beetje stil.
Hoe kan dat? Waarom een authenticatie probleem. Het zet je niet alleen voor een probleem maar zet je ook nog op het verkeerde been.

Nikon D3, nikkor 24-70 2.8, nikkor 14-24 2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdBruin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-05-2024
Heeft je router in die tijd ook een update gehad?
Het lijkt erop zoals je het probleem beschrijft dat de nat loopback van de router niet helemaal goed meer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het klinkt inderdaad als een probleem met loopback. Welke router betreft het precies en welke firmware staat erop geïnstalleerd? Het model staat op de sticker van de router en begint met WL (bv. WL-341 v1001 of WLR-4000 v1002). De firmware versie is te vinden in het routermenu onder Status > System Status naast Boot/Runtime Code Version.

Vriendelijke groet,
Maarten
Sitecom Webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanslH
Bedankt voor de reactie, ga kijken zodra ik van vakantie terug ben. Heb trouwens niet aan de firmware gezeten. Toch raar dat het dan op de verschillende platforms om een authenticatie fout gaat. Logischer zou toch zijn dat het adres niet kan worden gevonden zou ik denken.

[ Voor 42% gewijzigd door HanslH op 18-06-2015 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanslH
Het gaat om de WL-351 v1002 die destijds bij mijn ziggo abbonement kwam. Ik heb al gezocht naar andere firmware maar er is voor dit produkt geen software beschikbaar.
Hij heeft het btw ooit wel goed gedaan.

[ Voor 10% gewijzigd door HanslH op 02-07-2015 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:19
Je NAS heeft helemaal geen global ipadres.
Wat je waarschijnlijk bedoelt is het Wan ipadres dat je router van je internet provider gekregen heeft..
Als je in je router de juiste poorten geforward hebt naar je NAS kun je door dat Wan ipadres te benaderen via de portforwarding je Nas bereiken.

Zoals al eerder gezegd moet om dat van je Lan te kunnen doen je router loopback ondersteunen, maar aangezien het gewerkt heeft, zal die router dat wel doen.

Wat waarschijnlijker is, is dat WAN ipadres verandert is.
Internet providers garanderen namelijk niet dat je altijd hetzerlfde Wan ipadres krijgt.

Dus controleer even of je nog hetzelfde adres hebt.

PS Houdt er overigens rekening mee dat als je die poorten forward, iedereen bij je Nas kan komen en je alleen nog beschermd ben door een password.

[ Voor 13% gewijzigd door Ben(V) op 02-07-2015 14:45 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Pagina: 1