Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juice.
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-06 11:58
Ik woon in een appartement en mijn speakerset is een Logitech Z623. Nu is het probleem dat ik weinig tot geen trillingen weet te genereren die door de muren en vloer komen (althans, ik voel ze niet). Maar alsnog heeft mijn moeder (en waarschijnlijk boven/onder buren) hier last van. Nu is mijn vraag wat hiertegen helpt. Dempende wanden betwijfel ik namelijk gezien ik weinig tot geen trillingen voel op de vloer (al trilt de deur vrij veel).

Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.com/img673/9562/c2dyI4.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Juice. op 17-06-2015 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:26

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik denk dat ze gewoon je muziek horen omdat je hem te hard hebt staan ;)
* The Eagle was ook ooit zo :P

Maar je sub staat op een plank / bureau?
Zet dat ding eens gewoon op de grond op dat stuk rubber. Hoef je de bas ook niet zo hard open te zetten :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juice.
The Eagle schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 17:59:
Ik denk dat ze gewoon je muziek horen omdat je hem te hard hebt staan ;)
* The Eagle was ook ooit zo :P

Maar je sub staat op een plank / bureau?
Zet dat ding eens gewoon op de grond op dat stuk rubber. Hoef je de bas ook niet zo hard open te zetten :)
Dan dreunt de bass nog erger door, dat is de reden voor mij om hem dus op het bureau te zetten *tijdelijk nu*. Hij staat op twee bureau's net in het midden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:19

FlyEragon

Alien Monkeys

Als iemand op 10 meter schreeuwt is dat ook irritant, zonder dat je ook ergens maar een trilling zal waarnemen op een object. Dus het kan best kloppen, veel doe je er niet aan, behalve je equalizer zo instellen dat de bas minder is. Je zegt ook dat de deur trilt, blijkbaar is dat toch een stevige dreun.
Lager volume of minder bas dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-09 15:26
Het is inderdaad niet de fysieke trilling, maar de geluidsgolf. Op je bureau zetten heeft nut omdat je hem dan minder hard hoeft te zetten en zo het probleem dus vermindert ;p

druk en typefouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk staat de Subwoofer op een verkeerde plek, waardoor hij vrij hard moet staan om op jou luister plek de gewenste output te krijgen. Hier produceert hij waarschijnlijk ongewenste trillingen die in andere ruimtes voor overlast kunnen zorgen.

Zoek eens op 'plaatsing subwoofer' of 'Subwoofer crawl'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 13:05
Gebruik een koptelefoon ;)
Ik woon zelf ook in een appartement en die zijn nou eenmaal gehorig. Vooral de bas tonen dreunen door en daar is helaas weinig aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juice.
Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 22:18:
Waarschijnlijk staat de Subwoofer op een verkeerde plek, waardoor hij vrij hard moet staan om op jou luister plek de gewenste output te krijgen. Hier produceert hij waarschijnlijk ongewenste trillingen die in andere ruimtes voor overlast kunnen zorgen.

Zoek eens op 'plaatsing subwoofer' of 'Subwoofer crawl'.
Zal ik eens doen :)
Pagina: 1