Toon posts:

Belastingdienst teruggave laptops voor studie 2015

Pagina: 1
Acties:
  • 586 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand wat de regeling precies inhoud wat betreft teruggave van de belastingdienst voor laptops? Ik had daar ooit iets over gelezen maar kan het nu niet terugvinden op de site van de belastingdienst. Wat ik wel heb gevonden is dit:
http://download.belasting...guitgaven_ib2661t33fd.pdf

Ik zie daar echter niets staan over computers of laptops. Onderaan staat wel "Aftrekbedrag studiekosten en andere scholingsuitgaven" en daarbij staat weer: "Afschrijving van duurzame goederen". Valt daar een laptop onder? Een laptop is zoiezo verplicht voor de studie die ik wil doen. Heeft iemand er ervaring mee en krijg je ook daadwerkelijk 21% terug? Hoe lang duurt zo'n teruggave?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-10 12:00

Ardana

Mens

Tenzij je studie een zeeeeeer bijzondere laptop vereist en dat ook zwart op wit staat, kun je de aftrekbaarheid van een laptop vergeten aangezien je de laptop ook privé kunt gebruiken. En dat laatste is dus ongeacht of je 'm privé gaat gebruiken of niet.

Overigens, je hebt wel erg slecht gezocht:
Googelen op "aftrekbare studiekosten" levert als eerste hit:
Bron: belastingdienst
Let op!

Computerapparatuur (waaronder tablets, notebooks, internetabonnementen en randapparatuur) is niet aftrekbaar
En als je zoekt op de site van de belastingdienst zelf (www.belastingdienst.nl) op "studiekosten" geeft de eerste hit je ook al het antwoord.

Wat betreft die 21%. Ik vermoed dat dat gaat over BTW, en die kun je alleen terugvragen als je de laptop zakelijk koopt in het kader van de bedrijfsvoering.

[ Voor 63% gewijzigd door Ardana op 17-06-2015 18:34 ]

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Naast dat dit niets met het Shopping Forum te maken heeft, mis ik hier ook een stuk eigen inzet. Met het antwoord van Ardana kun je zelf verder aan de slag; als je verder vragen hebt, dan is er Werk en Inkomen, maar dan moet er wel een stuk meer voorarbeid zijn verricht. Ik ga het daarom niet verplaatsen :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Dit topic is gesloten.