Monitor aankoopadvies competatief LoL en dagelijks gebruik

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleetreloaded
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 03-08 15:25
Goedemiddag medetweakers,

Ik sta op het punt een nieuwe game pc te bouwen een wil graag een tweede monitor aanschaffen. Ik zal het scherm gebruiken voor het spelen van singleplayer games en competatieve online multiplayer games zoals league of legends. Ik heb al enig marktonderzoek gedaan waar jullie je mening over kunnen geven.
Wat zijn jullie ervaringen, moet ik een 1440p monitor nemen of kan ik beter investeren in een 144 hz paneel? Is IPS veel beter dan TN? Verder moet de input lag dus laag zijn.

AOC G2460PQU
Eizo Foris FG2421
Benq XL 2720Z
Dell Ultrasharp u2515H
BenQ GW2765HT
Philips 272G5DJEB

Of is misschien dit 4k scherm iets?
Samsung U28D590D

De monitor zal aangestuurd worden door ofwel een radeon r9 390 of een gtx 970.

Ik ben benieuwd naar jullie advies!

Vriendelijke groeten,
Fleetreloaded

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Wat is je budget?

Als ik er even van uit ga dat het €450 is op basis de schermen die je zelf al noemt, dan zijn de Asus VG278HE (review op PRAD en op TFT Central) en BenQ XL2720Z (review op PRAD en op TFT Central) de beste opties voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleetreloaded
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 03-08 15:25
Hallo Kid Jansen,

Liefst iets lager dan €450 zelfs, als de juiste kwaliteit beschikbaar is. Denk je dat ik meer haal uit een hogere refreshrate dan een hogere resolutie?

Ik kan bij Azerty een monitor tegen inkoopprijs krijgen door een kennelijke fout bij een eerdere bestelling, zou dit veel schelen met de normale verkoopprijzen?

Edit: denk je dat het het waard is om door te sparen voor een Benq XL2730Z?

[ Voor 18% gewijzigd door Fleetreloaded op 17-06-2015 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Ik heb zelf geen ervaring met LoL, dus ik zou niet kunnen zeggen of je meer hebt aan een hogere resolutie dan aan een hogere refreshrate, of andersom.

Als je voor resolutie gaat is de Dell U2515H denk ik de interessantste optie, anders de Asus VG278HE.
Fleetreloaded schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 23:04:
Ik kan bij Azerty een monitor tegen inkoopprijs krijgen door een kennelijke fout bij een eerdere bestelling, zou dit veel schelen met de normale verkoopprijzen?
Welke monitor gaat het om? Of mag je dat zelf kiezen? Het zou behoorlijk veel kunnen schelen denk ik.
denk je dat het het waard is om door te sparen voor een Benq XL2730Z?
Niet echt, want heb niet het idee dat die BenQ zoveel beter is dan de VG278HE. Als je liever minder uitgeeft dan €450 zou ik gewoon voor de Asus of Dell gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretpakket
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22-05 18:25

Pretpakket

Kies altijd voor het...

Heb zelf van de week een Asus VG248QE in huis gehaald. Moet zeggen 120+ fps speelt erg lekker in league, ik heb geen spijt :)

Afhankelijk van wat/hoe je speelt zou ik zeggen: refresh rate is prestatiegericht, hogere resolutie is meer "voor het mooie". Voor de doorgewinterde league- en shooterspeler is een hoge refresh rate leuker, voor de sfeergames is een hogere resolutie mooier om naar te kijken.

Uiteraard kun je ook hoge refresh nemen op 1440p, maar dat zijn wel dure schermpjes (6-700) en je moet een hoge fps dan ook nog kunnen halen.