Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Je kan vaak een verkapte korting op je nieuwe auto krijgen dmv een veel te hoge inruilprijs.
Je zit ook niet met een periode waarin je geen of 2 auto's hebt.
Natuurlijk is het niet altijd een optie:
- Als je nieuwe auto een lease-bak is.
- Als je van een (2e) auto af wilt, maar geen nieuwe koopt.
- Als je naar een goedkopere auto gaat. Je inruil model moet flink minder waard zijn dan de nieuwe, anders verdient de verkoper niks.
- Als je je nieuwe auto van een particulier koopt.
En zelf verkopen kan best een hoop werk zijn. Mensen die 3x komen kijken, of handelaren die veel te weinig bieden.
[ Voor 8% gewijzigd door RocketKoen op 17-06-2015 17:16 ]
Een auto in laten kopen zonder dat je er 1 aanschaft is vaak geen probleem.RocketKoen schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 17:14:
- Als je van een (2e) auto af wilt, maar geen nieuwe koopt.
Dat klopt niet, in dat geval krijg je gewoon geld terug.RocketKoen schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 17:14:
- Als je naar een goedkopere auto gaat. Je inruil model moet flink minder waard zijn dan de nieuwe, anders verdient de verkoper niks.
Wat jij zegt André is ook zo natuurlijk, maar kies sowieso niet voor Marktplaats om te verkopen.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Ja, kopen doen ze wel. Maar dan krijg je ineens veel minder voor de auto dan wanneer je tegelijk een duurdere koopt.Brakkie schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 17:23:
[...]
Een auto in laten kopen zonder dat je er 1 aanschaft is vaak geen probleem.
[...]
Dat klopt niet, in dat geval krijg je gewoon geld terug.
Waarvoor dan wel?Hackus schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 17:24:
Wat jij zegt André is ook zo natuurlijk, maar kies sowieso niet voor Marktplaats om te verkopen.
Kost wat centen, maar marktplaats is bijna de enige plek waar je een beetje vlot van je auto afkomt(voor een redelijk bedrag).
Bij verkoop kies ik voor Autoscout24. Ik denk dat er op Marktplaats alleen koopjesjagers zitten, die alles voor niks willen123RR schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 17:30:
[...]
Waarvoor dan wel?
Kost wat centen, maar marktplaats is bijna de enige plek waar je een beetje vlot van je auto afkomt(voor een redelijk bedrag).
Biedoptie uitzetten en vermelden dat mail niet gelezen wordt schrikt bijna alle koopjesjagers af. Als ze toch bellen gewoon zeggen dat de prijs erbij staat en ze een prettige wensen.
Gooi het zo op tafel na het eten
Dat is afhankelijk van een aantal factoren, om er maar een paar te noemen; Oude auto (type, waarde, staat enz.), nieuwe auto, bedrijf (handelaar, algemeen of merkdealer)Hackus schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 17:07:
Ruilen jullie je auto in bij aankoop van een volgende of verkoop je hem particulier ?
Maar over het algemeen ben je het meest voordelig uit als je de auto particulier kan verkopen (prijs wat hoger) en vervolgens een auto terug koopt (korting). Ja, bij inruil krijg je op het oog ook korting. Maar als je dat eens goed gaat berekenen 'betaal' je dat ook deels zelf.
Zo denk ik er ook over. Nu eerst eten en..TheBrut3 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 18:15:
[...]
Dat is afhankelijk van een aantal factoren, om er maar een paar te noemen; Oude auto (type, waarde, staat enz.), nieuwe auto, bedrijf (handelaar, algemeen of merkdealer)
Maar over het algemeen ben je het meest voordelig uit als je de auto particulier kan verkopen (prijs wat hoger) en vervolgens een auto terug koopt (korting). Ja, bij inruil krijg je op het oog ook korting. Maar als je dat eens goed gaat berekenen 'betaal' je dat ook deels zelf.
Ja, zij moet er meer in rijden als ik maar dan hou ik liever onze huidige Benz. heb ook eens gekeken wat ze ongeveer doen 2e hands en daar schrik ik nogal van eerlijk gezegd.
Positief of negatief?Hackus schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 19:14:
en daar schrik ik nogal van eerlijk gezegd.
Negatief
Dat viel mij ook op, en het glimmend zwarte van dashbord etc. is ook niet mijn ding. Dan vind ik het bij de A klasse mooierBrilsmurfffje schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 19:23:
Dat info entertainment is zo jammer gedaan bij Mercedes, alsof je een 100 euro kostende instap tomtom aan het dashboard hebt zitten..
Daar is die navigatie unit al helemaal lelijk, dat doen ze in Ingolstadt toch echt mooier:Hackus schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 19:52:
[...]
Dat viel mij ook op, en het glimmend zwarte van dashbord etc. is ook niet mijn ding. Dan vind ik het bij de A klasse mooier

[ Voor 10% gewijzigd door Brilsmurfffje op 17-06-2015 19:57 ]
Wees blij dat ie niet jaren voor peugeot heeft gewerkt.Hackus schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 20:06:
Krijg het hier in huis echt niet rond om een Audi te kopen, mijn schoonvader heeft altijd voor Mercedes gewerkt
Maar wij hebben besloten altijd in te ruilen, laatst een citroen C4 zelf proberen te verkopen en wat een gezeik zeg, gaan we dus nooit meer doen. We zetten hem misschien 1 week op MP voor een zeer schappelijke prijs dan geen serieuze reaktie, inruilen.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Daarom wil ik ook niks met Marktplaats te doen hebben.Flagg schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 20:04:
[...]
Wees blij dat ie niet jaren voor peugeot heeft gewerkt.![]()
Maar wij hebben besloten altijd in te ruilen, laatst een citroen C4 zelf proberen te verkopen en wat een gezeik zeg, gaan we dus nooit meer doen. We zetten hem misschien 1 week op MP voor een zeer schappelijke prijs dan geen serieuze reaktie, inruilen.
update:
We zijn er niet uit of de huidige Benz weg gaat. Mijn vrouw wil een A-klasse maar durft het haar vader nog niet te vertellen...... vrouwen
Op een duurdere auto zit vaak meer korting die bovenop de waarde van de auto geteld wordt. De waarde van de auto blijft gewoon gelijk.RocketKoen schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 17:26:
[...]
Ja, kopen doen ze wel. Maar dan krijg je ineens veel minder voor de auto dan wanneer je tegelijk een duurdere koopt.
Mijn ervaring met inruil is dat het inruilbedrag enorm kan verschillen per dealer/handelaar. Gaat soms om duizenden euro's verschil bij inruil op een ongeveer vergelijkbare auto. Shoppen bij verschillende bedrijven loont dan ook wel de moeite.
Via autoweek of bovag koerslijst kun je aan de hand van kenteken een indicatief inruilbedrag berekenen. Ook het aanschafbedrag zal uitmaken voor de hoogte van het inruilbedrag. Als ik kijk naar de autos waar je naar link denk ik dat je bij een C-klasse van 50K een stuk meer inruil krijgt voor je oude auto dan op de A-klasse van 27K.
Hebben ze bij Mazda ook gedaan en vind dat ook spijtigBrilsmurfffje schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 19:23:
Dat info entertainment is zo jammer gedaan bij Mercedes, alsof je een 100 euro kostende instap tomtom aan het dashboard hebt zitten..
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Klopt. Koerslijsten kan alleen tot 10 jaar oude auto. onze is nu 13 jaar volgende maand.donaldo schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 18:27:
Ik heb mijn auto's tot nu toe altijd ingeruild, een keer de auto van mijn vriendin particulier verkocht, maar dat was een hoop gedoe.
Mijn ervaring met inruil is dat het inruilbedrag enorm kan verschillen per dealer/handelaar. Gaat soms om duizenden euro's verschil bij inruil op een ongeveer vergelijkbare auto. Shoppen bij verschillende bedrijven loont dan ook wel de moeite.
Via autoweek of bovag koerslijst kun je aan de hand van kenteken een indicatief inruilbedrag berekenen. Ook het aanschafbedrag zal uitmaken voor de hoogte van het inruilbedrag. Als ik kijk naar de autos waar je naar link denk ik dat je bij een C-klasse van 50K een stuk meer inruil krijgt voor je oude auto dan op de A-klasse van 27K.
Ik denk als ik de C contant koop ik het wel rond de € 42,500 krijg. dus heb je al 7k verdient.
Zonder verder te speculeren. het ziet er niet naar uit dat we voor de zomer een andere auto gaan kopen.
We zijn het thuis niet met elkaar eens.
Dat is onzin. Je kan vaak veel meer korting bedingen als je juist geen inruil hebt.RocketKoen schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 17:14:
Als je voor een nieuwere of duurdere auto gaat is het altijd een goed idee om je oude auto in te ruilen.
Je kan vaak een verkapte korting op je nieuwe auto krijgen dmv een veel te hoge inruilprijs.
Dat is net zo goed onzin. Er is niet meer korting als je niks inruilt, de korting wordt alleen los gegeven in plaats van dat hij bij de inruil geteld wordt.pacificocean schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 18:55:
[...]
Dat is onzin. Je kan vaak veel meer korting bedingen als je juist geen inruil hebt.
De garage hoeft de inruil auto niet af te voeren naar een opkoper, waardoor je hem de sores ontneemt en de korting meer kan zijn.Brakkie schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 19:33:
[...]
Dat is net zo goed onzin. Er is niet meer korting als je niks inruilt, de korting wordt alleen los gegeven in plaats van dat hij bij de inruil geteld wordt.
Inruil is nieuwe handel voor een autobedrijf. Je ontneemt hem juist de kans om nog iets extra's te verdienen als je niks inruilt.pacificocean schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 20:37:
[...]
De garage hoeft de inruil auto niet af te voeren naar een opkoper, waardoor je hem de sores ontneemt en de korting meer kan zijn.
In mijn geval waarschijnlijk wel. ligt verder geheel aan de beide auto'sBrakkie schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 20:54:
[...]
Inruil is nieuwe handel voor een autobedrijf. Je ontneemt hem juist de kans om nog iets extra's te verdienen als je niks inruilt.
In mijn geval denk ik aan 8k voor onze auto, als ze dan 10k bieden en ik € 39k bij moet betalen krijg ik in mijn gedachte dus €3,500 voor onze auto. Dealer zou onze auto snel voor 6k kunnen verkopen en verkoop dus ons een auto en pakt ook 2.5k op onze auto.Hackus schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 18:55:
[...]
Klopt. Koerslijsten kan alleen tot 10 jaar oude auto. onze is nu 13 jaar volgende maand.
Ik denk als ik de C contant koop ik het wel rond de € 42,500 krijg. dus heb je al 7k verdient.
Zonder verder te speculeren. het ziet er niet naar uit dat we voor de zomer een andere auto gaan kopen.
We zijn het thuis niet met elkaar eens.
Een goede grap mag vrienden kosten.
Een dealer die een auto van 13 jaar oud verkoopt? Dat zijn er niet veel die dat doen.Hackus schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 21:43:
[...]
In mijn geval denk ik aan 8k voor onze auto, als ze dan 10k bieden en ik € 39k bij moet betalen krijg ik in mijn gedachte dus €3,500 voor onze auto. Dealer zou onze auto snel voor 6k kunnen verkopen en verkoop dus ons een auto en pakt ook 2.5k op onze auto.
Wat doen ze ermee, weggeven ?pacificocean schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 23:09:
[...]
Een dealer die een auto van 13 jaar oud verkoopt? Dat zijn er niet veel die dat doen.
[ Voor 27% gewijzigd door Hackus op 19-06-2015 23:51 ]
Ik bedoelde particulier verkopen. Die oude dingen gaan naar een opkoper met een zeer beperkte marge.
Klik hier eenspacificocean schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 23:51:
[...]
Ik bedoelde particulier verkopen. Die oude dingen gaan naar een opkoper met een zeer beperkte marge.
Inruilen is dus kapitaalvernietiging, maar dat past ook wel een beetje bij het kopen van een nieuwe auto
¯\_(ツ)_/¯
Om dat binnen de perken te houden kiezen wij voor een Ster occasion. mensen die elke 2-3 jaar een nieuwe auto kopen begrijp ik ook niet. Denken ze dat er na die tijd ineens grote kosten komen of .. ?BoltYes schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 00:05:
9 vd 10 dealers bieden je een handelaarsprijs die ongeveer €2000 onder de reeele waarde liggen. Mijn ervaring is snel van het idee af te stappen dat je de reeele waarde krijgt (de meeste auto's staan bij handelaren die meer aandacht trekken) en tussen de handelaarsprijs en de dealer prijs in te gaan zitten. Is voor zowel jou als de koper een win win situatie.
Inruilen is dus kapitaalvernietiging, maar dat past ook wel een beetje bij het kopen van een nieuwe auto
Ligt ook aan de auto en de leeftijd, een golf 3 is denk ik een stuk lastiger dan een degelijke familiebak. De Passat en phaeton van mn ouders waren beide echt in no-time weg. Mn ouders wonen in de stad en beide kopers kwamen uit de provincieTomatoman schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 22:03:
De laatste drie auto's heb ik als particulier in Duitsland gekocht en in Nederland geïmporteerd. Inruilen is dan uiteraard niet mogelijk. Wat een gelazer zeg, zelf verkopen
Optie 3: bij verkoop sloop ik 'm en verkoop ik de onderdelen. In onderdelen is ie rustig 3-5x meer waard dan als geheel.Hackus schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 17:07:
Ruilen jullie je auto in bij aankoop van een volgende of verkoop je hem particulier ?

Ik ga zo even tussen de bedrijven door kijken wat de rest BPM is etc.
Hoe zinvol is marktplaats als het om 'iets' duurdere auto verkopen gaat (laten we zeggen 15K+). Dan ruil ik echt liever in.123RR schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 17:30:
[...]
Waarvoor dan wel?
Zit wat in, heb ik bij m'n vorige motor gedaan en dat leverde inderdaad meer op dan prijs van z'n vervanging, ondanks dat het blok volkomen aan gort lag met zuigerstang dwars door cylinderAlexanderB schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 23:32:
[...]
Optie 3: bij verkoop sloop ik 'm en verkoop ik de onderdelen. In onderdelen is ie rustig 3-5x meer waard dan als geheel.

Van de week trouwens toch weer inruil gedaan. 306 Break uit 2001 met vage elektraproblemen die leidden tot onregelmatig lopen en af en toe misfire op snelweg, kale banden, lege + vermoedelijk kapotte airco en algehele staat van afgeragdheid (denk aan binnenbekleding en deurrubbers die er aan alle kanten af hingen). Verkoper heeft voor EUR 500 niet eens moeite gedaan ernaar te kijken. Mij best
[ Voor 31% gewijzigd door dion_b op 05-07-2015 13:17 ]
Oslik blyat! Oslik!