Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01:39
Ik heb een TP-Link TL-WR841N liggen.

Ik wil deze boven naast een tv plaatsen. Het is de bedoeling dat deze in bridge modus werkt met de router die beneden staat. Nu heb ik hier al een aantal handleidingen voor gevonden maar ik wil in dit geval dat de TP-Link enkel en alleen het signaal opvangt en dan via de bedrade lanpoorten het signaal doorgeeft. Dus ik wil geen tweede (guest)SSID.

Iemand enig idee hoe ik dit het beste kan aanpakken? De tutorials gaan allemaal uit van een tweede SSID.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-04 09:35

donny007

Try the Nether!

Wat je zoekt is de 'wireless client' modus, sommige TP-Link modellen hebben die functie standaard al.

Mocht dit model die functie niet hebben kun je er altijd nog DD-WRT op zetten, daar kan het wel mee.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
donny007 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 19:20:
Wat je zoekt is de 'wireless client' modus, sommige TP-Link modellen hebben die functie standaard al.

Mocht dit model die functie niet hebben kun je er altijd nog DD-WRT op zetten, daar kan het wel mee.
Dank je. En met deze modus wordt er dus geen wireless SSD uitgezonden? Enkel opgevangen en via de LAN doorgestuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Er wordt geen SSID uitgezonden door een Wireless client. Hij wordt ook niet doorgestuurd via het LAN, aangezien hij daar geen betekenis heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
Mijzelf schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 10:24:
Er wordt geen SSID uitgezonden door een Wireless client. Hij wordt ook niet doorgestuurd via het LAN, aangezien hij daar geen betekenis heeft.
Dan verwoord ik het verkeerd. Ik bedoel meer: Dan wordt er dus een wireless brug gelegd met de eerste router en kunnen er vervolgens via de lan-poorten op de client router apparaten aangesloten worden die het internet op kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Mogelijk. Om dit voor elkaar te krijgen heb je grofweg 2 opties.
  • De TP-Link gedraagt zich als een normale router, met als uplink (WAN) de wireless verbinding. In dat geval gaat hij NATten, en kunnen de apparaten die aangesloten zijn het internet op, en ook naar de rest van het netwerk. Maar de rest van het netwerk kan niet bij die apparaten komen. (Ze horen bij 'het internet' vanuit de apparaten gezien)
  • De TP-Link gedraagt zich als een switch, waarvan de uplink toevallig draadloos is. Dit is de meest gewenste situatie, waarschijnlijk, maar werkt alleen als de TP-Link en het accespoint WDS ondersteunen. Zonder WDS werkt het niet, omdat het MAC adres van een wireless client deel is van de encryptie. En er dus geen pakketten van andere apparaten aan die 'switch' kunnen worden doorgegeven. (Want ander MAC adres)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007

donny007

Try the Nether!

Client-bridge is wat TS zoekt, de TP-Link gedraagt zich dan als een draadloze netwerkadapter met ingebouwde switch, de LAN poorten worden onderdeel van de rest van het netwerk. Helemaal wat TS omschrijft.

Dit werkt overigens prima zonder WDS, en zonder het uitzenden van een SSID.

Sommige TP-Link routers hebben deze client functie, mocht dit model die functie niet hebben kun je een alternatieve firmware gebruiken.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
donny007 schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 11:24:
Client-bridge is wat TS zoekt, de TP-Link gedraagt zich dan als een draadloze netwerkadapter met ingebouwde switch, de LAN poorten worden onderdeel van de rest van het netwerk. Helemaal wat TS omschrijft.

Dit werkt overigens prima zonder WDS, en zonder het uitzenden van een SSID.

Sommige TP-Link routers hebben deze client functie, mocht dit model die functie niet hebben kun je een alternatieve firmware gebruiken.
Dit is inderdaad wat ik zoek. Dit is de juiste modus?

http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Client_Bridged

[ Voor 17% gewijzigd door FrankoNL op 20-06-2015 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007

donny007

Try the Nether!

Yup, dat is hem helemaal.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
Dan gaan we DD-WRT er maar eens overheen gieten. Dank!
Pagina: 1